Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
madeliefw schreef:Vreselijk lijkt het me, waar ze jaren later nog last van blijven houden. Ik zou misschien nog wel overwegen om van school te wisselen of te verhuizen.
E4D schreef:Ik spreek helaas uit ervaring al was het bij mij niet zo extreem als bij je neefje. Bij mij was het meer dat ik geen echte vrienden had op school en het gevoel had nergens bij te horen.
Zoals ik het hoor en lees ga je met deze school niet veel verder komen. Als zij niet erkennen dat je neefje gepest wordt gaan zij ook niet helpen om dit op te lossen. Heel oneerlijk en niet leuk om te horen maar ik denk wel de realiteit. Wat de ouders nog zouden kunnen doen:
Een gesprek aangaan met de leiders die pesten. Als je de leider namelijk te pakken krijgt volgt de rest vanzelf (of eerder/makkelijker). Dan moet je wel mazzel hebben met de ouders.
Voordat ze definitief naar een andere school gaan misschien even "dreigen" bij de school dat als het niet snel verbeterd het kind wel ergens anders kan leren. Klinkt misschien heel hard maar misschien kan er dan ineens wel wat veranderen.
Als je voor een andere school kiest: een vriendin van mij die eerst op dezelfde school gezeten had heeft later op een vrije (middelbare) school gezeten en daar heb ik alleen maar goede verhalen over gehoord. Nu werd zij zelf niet gepest maar ze was ook niet populair dus durf wel op te vertrouwen.
Weet niet wat het niveau is maar op b.v. havo en atheneum hoor ik nooit/nauwelijks pest verhalen. De sfeer en cultuur onder de leerlingen is daar minder hard denk ik.
MarliesV schreef:Phoe, vooropgesteld dat ik absoluut anti pesten en pro actie ben.
Maar dit is je neefje, die jou belt, met een eenzijdig verhaal? Hoe weet je dat school hem de schuld geeft en geen actie onderneemt?
Juist omdat je er verder af zit is aankaarten bij de woonvorm (en niet school, jij bent geen partij) de kortste actie.
Daarbij is het natuurlijk voor je neefje heel fijn als hij zijn verhaal bij je kwijt kan.
anjali schreef:E4D schreef:Weet niet wat het niveau is maar op b.v. havo en atheneum hoor ik nooit/nauwelijks pest verhalen. De sfeer en cultuur onder de leerlingen is daar minder hard denk ik.
Op de hogere opleidingen komen de kinderen om te leren en niet om te klieren en te pesten.Meestal tenminste.Heel vervelend dit voor je neefje.De school hoort pesters aan te pakken.
Brainless schreef:Hoe hoger het niveau hoe intelligenter het pesten is.
Sheran schreef:Ik lees even mee als docent met een paar gevallen in mijn klas...