Redenen om je wél te laten vaccineren.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarliesV

Berichten: 15203
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 14:18

Ach sommige bokkers neem ik met een flinke schep zout over dit onderwerp.

Waarom moet alles weer zo extreem uit zijn verband worden getrokken altijd, dat vraag ik mij elk corona topic af. Speel nou eens op de bal en niet op de man.

En dan niet: omdat de moeder van Jantje en daar weer een tante van een oog uit is gevallen na de vaccinatie, neem ik hem niet.
Ja dat de moeder van Jantje en daar weer een tante van dat oog ook had verloren zonder vaccinatie, dat doet dan niet terzake :+

Mijn beste vriendin is er ziek van geweest, eerste vaccinatie Astra Zeneca had ze koorts, overgeven, zeer moe, hoofdpijn en haar arm niet meer boven haar hoofd kunnen krijgen van. Klachten hebben dagen aangehouden.

Dus bijwerkingen geloof ik wel in, maar niet in de zin van de extreme voorbeelden die hier soms worden aangehaald.

TS, huilen om dingen op internet, vooral niet doen. Let it gooooooooo!
Joh, sommige mensen hebben nu eenmaal het inlevingsvermogen van een ui. Die moet je gewoon heel hard negeren.

Ik ga zaterdag mij wel laten vaccineren. In de hoop dat ik daarmee een heel klein stukje bijdraag aan het indammen van het virus.

axel_1997

Berichten: 1792
Geregistreerd: 24-03-21
Woonplaats: overal waar paarden zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 14:20

IMANDRA schreef:
Bekijk het zo: je weet dat de overheid dingen achter heeft gehouden en heeft gelogen/niet 100% eerlijk is geweest omdat dat uitgebreid is uitgemeten in de media. Waarom zou datzelfde principe niet gelden voor vaccinaties?


Dit inderdaad.
Ik denk dat een groot deel van het vertrouwen onze overheid geniet (ook mijn vertrouwen) voort komt uit de mechanismes die onze wet en maatschappij hebben om corruptie en wanprestatie af te straffen.
1: Het feit dat de overheid onder de wet staat en niet er boven.
2: De oppositie die niet uit de kamer geweerd kan worden en het de regering ook niet gemakkelijk maakt.
3: (IMO de belangrijkste) De pers die door de wet beschermd wordt en niet bang hoeft te zijn om een doofpot open te trekken.
4: Het volk dat bepaald wie de macht voor vier jaar in handen krijgt en vrij is om een mening te uiten.

Wat dat betreft heb ik ook alleen respect voor mensen die rationeel en kritisch denken en daarom twijfelen. Ik denk dat zeker in dit land de intenties van de overheid in beginsel goed zijn. Maar hoe goed de intenties ook zijn ga je niet de politiek in als je niet in zekere mate uit bent op macht. En waar macht (of geld) te halen valt ligt corruptie altijd op de loer. Daarom zijn deze mechanismes noodzakelijk om de overheid te controleren en is een kritische grondhouding een goede eigenschap.

Jorex

Berichten: 9963
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 14:20

Mijn reden om te vaccineren is dat ik schoonmaak in huizen van mensen die soms niet eens gevaccineerd kunnen worden en in een extreem kwetsbare groep vallen en dus zouden overlijden aan het coronavirus. Daarnaast heb ik kwetsbare schoonfamilie en valt mijn vader ook in de kwetsbare groep wegens zwaarlijvigheid, dus meer dan genoeg redenen voor mij om me wel te laten vaccineren, desondanks prikangst. Sterker nog het vaccineren heeft me laten inzien dat een prikje wel meevalt eigenlijk, ik vind het nog steeds doodeng maar door te doen leer ik ermee omgaan. Deze redenen zijn voor mij de hoofdredenen, maar daarnaast vind ik het ook bijzonder prettig dat mijn hobby's weer doorgaan en ik weer gewoon in een restaurant kan eten. :D

hahahatsjoe

Berichten: 2396
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 14:24

Het Lareb geeft aan dat er 381 doden zijn gevallen na vaccinatie (in Nederland). Toch nog veel plezier in dit topic !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 14:27

hahahatsjoe schreef:
Het Lareb geeft aan dat er 381 doden zijn gevallen na vaccinatie (in Nederland). Toch nog veel plezier in dit topic !


Citaat:
Overlijdens
Tot nu toe zijn er 381 meldingen van overlijden na coronavaccinatie. Het gaat hier om 249 personen van 80 jaar of ouder, 97 personen tussen de 65 en 79 jaar en 33 personen onder de 65 jaar. Van 2 personen is de precieze leeftijd niet bekend.

De meeste meldingen gingen over het vaccin van Pfizer/BioNTech (Comirnaty). Dit is het meest gebruikte coronavaccin en tevens het vaccin dat vooral in de ouderenpopulatie gebruikt wordt.

Overlijden ná vaccinatie betekent niet dat een bijwerking van het vaccin de oorzaak is van het overlijden.


https://www.lareb.nl/pages/update-van-bijwerkingen
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-06-21 14:27, in het totaal 1 keer bewerkt

_Nancy

Berichten: 14095
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 14:27

Jorex schreef:
Mijn reden om te vaccineren is dat ik schoonmaak in huizen van mensen die soms niet eens gevaccineerd kunnen worden en in een extreem kwetsbare groep vallen en dus zouden overlijden aan het coronavirus. Daarnaast heb ik kwetsbare schoonfamilie en valt mijn vader ook in de kwetsbare groep wegens zwaarlijvigheid, dus meer dan genoeg redenen voor mij om me wel te laten vaccineren, desondanks prikangst. Sterker nog het vaccineren heeft me laten inzien dat een prikje wel meevalt eigenlijk, ik vind het nog steeds doodeng maar door te doen leer ik ermee omgaan. Deze redenen zijn voor mij de hoofdredenen, maar daarnaast vind ik het ook bijzonder prettig dat mijn hobby's weer doorgaan en ik weer gewoon in een restaurant kan eten. :D



Iemand die ontopic reageert _O_ Dank u

Ik heb zo'n registratie kaartje gekregen bij de vaccinatie en schijnbaar kun je nu daarmee naar dezelfde priklocatie gaan en daar stempels krijgen voor in je vaccinatie paspoort ofzo?
Mag je dat ook door iemand anders laten doen? Dat ik mijn registratie kaartje meegeef en mijn vaccinatie paspoort. Of moet je dat perse zelf komen doen? Want dan laat maar :')
Ga er niet een uur voor op en neer rijden.

Winged

Berichten: 33066
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 14:28

hahahatsjoe schreef:
Het Lareb geeft aan dat er 381 doden zijn gevallen na vaccinatie (in Nederland). Toch nog veel plezier in dit topic !

Maak dan even het hele verhaal compleet:

Citaat:
De meldingen gingen over verschillende vaccins
Van de meldingen waren er 81 na vaccinatie met het Pfizer/BioNTech vaccin en vijf met het Moderna vaccin. Bij vier meldingen is niet duidelijk om welk vaccin het ging. Het ging om 72 ouderen van 80 jaar en ouder en 16 tussen de 65 en 80 jaar. Bij twee meldingen was de leeftijd onbekend. De meeste ouderen zijn gevaccineerd met het Pfizer/BioNTech vaccin.

Geen patroon van klachten die wijzen op ernstige bijwerkingen waaraan mensen overleden
Er was bij veel meldingen meer informatie nodig over de oorzaak van overlijden, opgetreden bijwerkingen en onderliggende gezondheidsproblemen. Deze informatie is nagevraagd. Helaas is er bij 31 meldingen nog steeds onvoldoende bekend voor een goed inzicht.
Alle meldingen zijn besproken met de klinische adviesraad van Lareb. In de meldingen met voldoende informatie, ligt het bij 41 meldingen voor de hand dat andere oorzaken dan de vaccinatie aanleiding waren voor overlijden. Bij 18 meldingen hebben bijwerkingen wel mogelijk bijgedragen aan het verslechteren van een al kwetsbare gezondheidssituatie of sluimerende onderliggende conditie al dan niet door hoge leeftijd. Het gaat hier om bekende bijwerkingen van de coronavaccins zoals koorts, misselijkheid en algemene malaise.

Bron: https://www.lareb.nl/news/eerste-overzi ... vaccinatie

BigOne
Berichten: 38316
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 14:30

hahahatsjoe schreef:
Het Lareb geeft aan dat er 381 doden zijn gevallen na vaccinatie (in Nederland). Toch nog veel plezier in dit topic !

Aangezien er wekelijks ongeveer 3000 mensen dood gaan in Nederland zullen daar met de huidige prik snelheid ongetwijfeld mensen bijzitten die gevaccineerd zijn.

Cer

Berichten: 30168
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 14:30

hahahatsjoe schreef:
Het Lareb geeft aan dat er 381 doden zijn gevallen na vaccinatie (in Nederland). Toch nog veel plezier in dit topic !

Ik snap de "toch nog veel plezier in dit topic".. toevoeging niet helemaal?
Is dit topic om plezier te maken? Zijn het allemaal grappige verhalen? hoe moet ik dit lezen?

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 14:31

hahahatsjoe schreef:
janderegelaa schreef:
Het enige verschil is dat wij geen nepinformatie verspreiden en jij wel.


Gut heb je haar weer. Of hem ? Ik verspreid geen nepinformatie. Wat ik beschrijf heb ik in mijn eigen omgeving meegemaakt en het is hartverscheurend. Veel plezier nog !

Vind jij het raar dat er mensen negatief op jouw posts reageren als je constant zo'n buitengewoon vervelende toon en woordkeuze hanteert? Niet alleen hier, maar werkelijk in elk topic waar jij opduikt.
Wat denk je te bereiken?
Waar maak je je druk om?
Jij hoeft geen spuit, je hebt keuzevrijheid, punt.

Trouwens, waar maakt iedereen zich nog druk om?
Het gaat zó snel de goede kant op met het aantal besmettingen nu het tempo er flink in zit qua vaccineren. Straks kunnen diegenen die, om wat voor reden dan ook, zich niet (kunnen) laten vaccineren, gewoon meeliften op de groepsimmuniteit. Klaar. Genoeg andere zaken om je op te richten.

Ik bedoel, bekijk het gewoon eens positief, in plaats van maar door te drammen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 14:32

Ze heeft al 3x afscheid genomen, dus ze zal zo nog wel reageren :')

Winged

Berichten: 33066
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 14:33

Ik heb de hoop dat antivaxxers die zo reageren het doen uit de overweging om anderen 'te redden'. Een andere goede reden kan ik namelijk niet bedenken.

Maar: Het is ieders eigen lijf en eigen keuze. Ik ben vooralsnog blij dat de meeste mensen wel willen vaccineren.

Cer

Berichten: 30168
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 14:34

Nou ja, het is niet ontopic, maar inderdaad, als genoeg andere mensen het 'risico' lopen en zich wel laten vaccineren en zo zorgen voor een bredere werking van de immuniteit dan is dat prima, maar dan komen mensen die menen dat je DNA gewijzigd wordt of dat je via AI bestuurdbaar wordt, wel mooi weg .. En dat vind ik persoonlijk echt SUPERlaf... angsthazen dat t zijn. En er zijn mensen die oprecht geen vaccin kunnen hebben.. voor hen wordt t risico dan weer iets groter..

Winged

Berichten: 33066
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 14:37

Cer: eens hoor. Ik ken er ook een paar die niet willen. Ook in mijn eigen vriendinnengroep. Het is hun keuze. Zolang ze maar niet met allerlei kul aankomen, dan wordt ik wel chagrijnig. Het draait even niet om individuen. En mogen ze nog blij zijn dat we niet in china wonen bijvoorbeeld.

Plop1997

Berichten: 1405
Geregistreerd: 27-02-21
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 14:37

Ik wilde me zelf al laten vaccineren en toen kreeg ik de oproep al eerder omdat ik in de jongeren risico groep zit. Ik reageer namelijk zeer heftig op koorts en heb al 3 keer in het ziekenhuis gelegen omdat mijn koorts niet naar beneden ging door normale virussen. Was hierdoor ook erg bang om het te krijgen maar had niet verwacht dat ik door de ggd in die groep werd geplaatst omdat ik geen longaandoening heb.

Bij mij is de prikangst wel ontzettend hoog. Ik val regelmatig weg of ben in shock bij de tandarts, heb als kind een keer een infuus uitgetrokken, bij bloedprikken ga ik nog steeds van mn stokje en had een paniek aanval tijdens het laten zetten van mijn implanon.
Vorige week zondag heb ik mijn 1e pfizer prik gehad. Ik mocht liggend geprikt worden gelukkig en het is me ontzettend meegevallen. Wel flinke spierpijn gehad, maarja niet anders als de spierpijn die je krijgt als je van een paard afdondert.
Laatst bijgewerkt door Plop1997 op 14-06-21 14:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 14:39

Winged schreef:
Ik heb de hoop dat antivaxxers die zo reageren het doen uit de overweging om anderen 'te redden'. Een andere goede reden kan ik namelijk niet bedenken.

Maar: Het is ieders eigen lijf en eigen keuze. Ik ben vooralsnog blij dat de meeste mensen wel willen vaccineren.

Ik vermoed dat het niet voortkomt uit altruïsme, maar uit betweterigheid en aandachttrekkerij.

Maargoed, misschien ben ik daarmee te cynisch hoor, en zitten er daadwerkelijk mensen bij die oprecht hun medemens willen behoeden voor iets wat in hun ogen levensgevaarlijk is.

Domino_2006
Berichten: 671
Geregistreerd: 20-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 14:39

Ik heb mij bewust al heel vroeg laten vaccineren. Ik werk in een verpleeghuis en ik heb meerdere mensen op een gruwelijke wijze dood zien gaan. Ook mensen die super fit waren (jong dementerend, dus ook niet oud).

Ook hebben veel collega’s van mij een besmetting opgelopen en een aantal hebben echt kantje boord gelegen. Dat waren mensen van tussen de 25 en de 60 met en zonder onderliggend lijden.

Toen het vaccin beschikbaar was twijfelde ik daarom ook totaal niet.

Kleine toevoeging ik ben al moeder en hoef geen kinderen meer. Dus dat stuk over onvruchtbaarheid was voor mij geen probleem.

BigOne
Berichten: 38316
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Redenen om je wél te laten vaccineren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 14:44

Wat betreft mensen die denken dat de gevaccineerden er van alles aan overhouden en dit staven met persoonlijke voorbeelden, dit is net als doden en ernstig zieken door Corona even erg.
Echter, mensen die dit vinden dan zou je toch verwachten dat ze die boodschap uniform op alle social media uitdragen?
Een aantal uit nieuwsgierigheid gekeken en tot mijn stomme verbazing ? Geen woord alleen de algemene bezorgde doctors en wazige verhalen. Dus ik neem die verhalen over dood en verderf door vaccinatie door sommigen absoluut niet serieus.

BigBen
Berichten: 2076
Geregistreerd: 11-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 14:49

VuurVleugels schreef:
Ik wil de mensen die niet laten vaccineren heel duidelijk vragen hier weg te blijven

Sorry, maar dit kun je niet vragen. In een discussietopic mag iedereen zijn mening uiten. Antivaccers kunnen geen gesloten topic lanceren, en provaccers kunnen dat evenmin. En eerlijk, alles wat over het onderwerp te zeggen valt is minstens een paar honderd keer gezegd.

Levita

Berichten: 1416
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 14:57

Reden om mij WEL te laten vaccineren:
- Ik wil geen corona meer krijgen, ben er makkelijk vanaf gekomen maar wie zegt dat als ik het nog een keer krijg het weer gebeurd. Wellicht krijg ik wel ernstige klachten.
-Ik loop stage bij een fysiopraktijk en ik zie veel jonge, gezonde mensen die zware restklachten hebben. En dan zijn ze nog niet eens zo heel ziek geweest.
-Ik wil geen mensen aansteken die tot een risicogroep behoren. 2 dagen voordat je klachten krijgt ben je al besmettelijk dus dat is zo gebeurd voordat je erg in hebt.
-Iedereen heeft het over de lange termijn gevolgen van het vaccin, maar de lange termijn gevolgen van corona zelf kunnen wellicht behoorlijk schadelijk zijn.

Ann

Berichten: 13308
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 15:04

Ik ben wel gevaccineerd omdat ik mijn dierbaren en mezelf wil beschermen tegen een corona besmetting én omdat ik denk dat het vaccineren van (zoveel mogelijk) mensen de belangrijkste oplossing is om uit deze pandemie te komen en ervoor kan zorgen dat de econome en het sociale leven weer op gang kan komen.

Jorex

Berichten: 9963
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 15:09

BigBen schreef:
VuurVleugels schreef:
Ik wil de mensen die niet laten vaccineren heel duidelijk vragen hier weg te blijven

Sorry, maar dit kun je niet vragen. In een discussietopic mag iedereen zijn mening uiten. Antivaccers kunnen geen gesloten topic lanceren, en provaccers kunnen dat evenmin. En eerlijk, alles wat over het onderwerp te zeggen valt is minstens een paar honderd keer gezegd.

Andersom mogen wij als provaxxers ook niet reageren in hun topic over waarom niet. Dus een topic met alleen mensen die zich wel willen vaccineren en waarom is dan een goede tegenhanger. En dan kunnen twijfelaars beide topics lezen en een keuze maken. IPV iedere keer dezelfde discussie opnieuw te krijgen en er verandert toch niks, want je krijgt je mening er echt niet door bij de tegenpartij.

@Nancy ik heb geen geel vaccinatie boekje nog. Dus hopelijk volstaat die registratiepas ook bij evenementen waarbij je dat moet laten zien of een negatieve test moet tonen. Mijn vriend wel, dus die neemt hem als ie aan de beurt is.
Laatst bijgewerkt door Jorex op 14-06-21 15:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 15:11

Relaxed schreef:
Ik keur dat niet goed, maar je gaat er zelf ook wel behoorlijk hard en stellig in..

'Ik keur dat niet goed, maaar...' ofwel: je hebt er zelf om gevraagd. Oh please :roll:

VV, sterkte! Y;( Ik vind het bij de beesten af.

Daks

Berichten: 5834
Geregistreerd: 09-01-08
Woonplaats: Daar waar de zon op en onder gaat

Re: Redenen om je wél te laten vaccineren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 15:13

Och vv die heb ik ook gehad van pro vaxxers. Heeft niks te maken of mensen pro of anti zijn maar puur met de mens zelf. Sterkte ermee

Echwel

Berichten: 12468
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Redenen om je wél te laten vaccineren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 15:18

Ja ik ben gevaccineerd
Mijn.vriendin gaf aan niet te vaccineren, klaar verder geen discussie waarom.enz

En de broer van een andere vriendin heeft een bijzondere allergische reactie op AZ en.mag 2de vaccinatie niet hebben

Maar verder niemand in.mijn kring er verder ziek van