Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tiggs

Berichten: 7528
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 18:50

MoniqueT schreef:
Als insuline-afhankelijke diabeet vraag ik me serieus af of al dat gemiep over prikangst ook reden zou zijn om geen insuline te spuiten. Gewoon dood gaan dan maar? Neem toch je verantwoordelijkheid!


Het schijnt artsen bij de priklocaties ook op te vallen hoeveel jongeren met prikangst er zijn in vergelijking tot oudere leeftijdsgroepen.

Sinds ik mezelf prik (Xolair) en bloed doneer, vind ik de gewone naalden die een ander prikt helemaal niet spannend meer.

De eerste keer bloed doneren schrok ik me dood, had er niet bij stil gestaan dat dat een veel dikkere naald is :')

Lusitana

Berichten: 22441
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 18:56

Voor die zich afvragen hoe ik het anders doe bij ziekte:

Ik kan lang doorlopen , maar ik probeer ook ziek worden te voorkomen.
Er is iemand die al vaker is geweest en waarschijnlijk wel kan komen, maar ik vind ziek zijn van een vaccinatie gewoon geen goede reden om iemand uit een eigen druk leven te rukken en een ongeluk bv weer wel. Komt toch neer op als het je overkomt, is het overmacht. Het bewust aangaan is voor mij wat anders.
Ik kan het voorkomen dus waarom zou ik het dan mezelf en de dieren aandoen?

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Re: Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 19:09

Hoe 'ziek' zijn jullie dan geworden na de vaccinatie?
Puur uit interesse...

Janneke2

Berichten: 22774
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 19:13

MTinker schreef:
Janneke2 schreef:
... en ik zou het toejuichen als iedereen die zich bewust niet laat vaccineren tegen covid-19 een verklaring bij zich draagt.

Bij heftige ziekteverschijnselen die wijzen op covid uitsluitend thuiszorg.

Met pokken (smallpox) is genocide gepleegd : geen onschuldig griepje.
De 'pokkenprik' was verplicht.
(Nu niet meer, want we hebben de ziekte uit kunnen roeien.)
En als je kanker hebt, wil je graag de operaties die nodig zijn zo snel mogelijk. (Dus bewuste weigeraars, neem je verantwoordelijkheid.)


Gaan we die verklaring dan ook instellen voor roken, drank, drugs of mensen die aan risico sporten doen?


Nee.

We zitten nog steeds midden in een pandemie.
Variant delta, momenteel.
We gaan het hele alfabet nog door, de komende jaren.

(De variant waar men zich nu op richt heeft de letter labda, maar er zijn meerdere kandidaten die griezelig zijn, en op een combinatie met een ander virus zit je ook niet te wachten. Hoe langer de pandemie doordendert, hoe groter die kans.)

Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 19:18

Lusitana schreef:
Voor die zich afvragen hoe ik het anders doe bij ziekte:

Ik kan lang doorlopen , maar ik probeer ook ziek worden te voorkomen.
Er is iemand die al vaker is geweest en waarschijnlijk wel kan komen, maar ik vind ziek zijn van een vaccinatie gewoon geen goede reden om iemand uit een eigen druk leven te rukken en een ongeluk bv weer wel. Komt toch neer op als het je overkomt, is het overmacht. Het bewust aangaan is voor mij wat anders.
Ik kan het voorkomen dus waarom zou ik het dan mezelf en de dieren aandoen?

Vind je dat ook geen goede reden in de wetenschap dat vaccinatie je weer beschermt tegen ernstige ziekte ten gevolge van covid?

Als je overlegt en op voorhand aangeeft dat je verwacht ziek te worden van de vaccinatie is dat voor die ander misschien helemaal niet zo’n probleem. En het kan natuurlijk ook nog dat de vaccinatie je toch meevalt en je alles gewoon zelf kan doen :)

Marjo

Berichten: 37248
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 19:19

ApplePapple schreef:
Hoe 'ziek' zijn jullie dan geworden na de vaccinatie?
Puur uit interesse...

Niet.

Ik ben een dag heel erg moe geweest en verder niet gelukkig.

xxxmh

Berichten: 3493
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 19:21

ApplePapple schreef:
Hoe 'ziek' zijn jullie dan geworden na de vaccinatie?
Puur uit interesse...


Niet ziek van corona (alleen geen geur) en niet ziek van beide prikken.

nicole_floor

Berichten: 3254
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 19:34

ApplePapple schreef:
Hoe 'ziek' zijn jullie dan geworden na de vaccinatie?
Puur uit interesse...

Ik heb na de 2de vaccinatie een dag koorts/niet fit gehad. Ben toen wel naar het werk gegaan, maar ben naar huis gegaan toen ik klaar was met mijn dingen.
Laatst bijgewerkt door nicole_floor op 04-09-21 19:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Ibbel

Berichten: 49193
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 19:34


mysa

Berichten: 10494
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 19:40

Niet ziek, paar dagen beetje moe.

MoniqueT

Berichten: 8847
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 20:02

Tiggs schreef:
MoniqueT schreef:
Als insuline-afhankelijke diabeet vraag ik me serieus af of al dat gemiep over prikangst ook reden zou zijn om geen insuline te spuiten. Gewoon dood gaan dan maar? Neem toch je verantwoordelijkheid!


Het schijnt artsen bij de priklocaties ook op te vallen hoeveel jongeren met prikangst er zijn in vergelijking tot oudere leeftijdsgroepen.


Generatie die niks gewend is? Geen tegenslagen heeft gekend? Ik verbaas me er hier op Bokt al over. Mijn hemel, er zijn zoveel redenen om geprikt te moeten worden. En hier kunnen ze niet overheen stappen?

Niet ziek geweest van de prik, bijna niemand die ik ken. Wel een vriendin die na de eerste prik zelfs een paar dagen opgenomen is geweest, maar haar cardioloog zei duidelijk dat corona haar fataal zou worden, zij had echt zware onderliggende problemen. Prik twee verliep probleemloos.

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 20:20

De ‘risicopatiënten’ in mijn omgeving: vader (beenmergkanker, diabetes) 2 vaccinaties (pfizer) bijwerkingen: 0. Mijn zwager (hartpatiënt, diabetes), 1 vaccin (Janssen) bijwerkingen: 0. Een vriendin (hartpatiënt) 2 vaccinaties (pfizer), bijwerkingen: 0. Mijn schoonzusje (schildklierproblemen) 2 vaccinaties (moderna), bijwerkingen: 0. Mijn vriend (diabetes) 2 vaccinaties (pfizer), bijwerkingen: 0. Een vriendin (voormalig borstkankerpatiënt + baarmoeder verwijdert) 2 vaccinaties (pfizer), bijwerkingen: 0.

Ik, voor zover ik weet gewoon gezond, 2 vaccinaties (pfizer) bijwerkingen: 0.

nps
Berichten: 1986
Geregistreerd: 12-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 20:51

ApplePapple schreef:
Hoe 'ziek' zijn jullie dan geworden na de vaccinatie?
Puur uit interesse...


Niet. Eerste en tweede prik, nergens last van. Vriend na prik twee 1 dag goed ziek geweest, heel koortsig. Mijn moeder ook 1 dag koortsig.

@lusitana, als je wil is er zó iemand geregeld om voor je dieren te zorgen. Nogmaals prima als je niet wil, maar wat een non-reden zeg, sorry.
(Enne… had jij niet een topic over dat je rustig wildvreemden voor je dieren laat zorgen als je op vakantie wil?)

c_alsemgeest

Berichten: 20679
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 21:04

ApplePapple schreef:
Hoe 'ziek' zijn jullie dan geworden na de vaccinatie?
Puur uit interesse...

Niet... pfizer gehad en beide niks.
Ook geen pijn bij de prikplek of spierpijn.
Maar ik ben ook 1x besmet met corona geweest daarvoor en ook geen klachten gehad.
En 1x was mijn man besmet, maar heb ik het uiteindelijk niet gekregen.

Anoniem

Re: Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 21:29

Ik heb moderna gehad, bij prik twee ben ik een beetje gevoelig op de maag geweest. Verder nergens last van. Ken ook geen mensen die er ziek van zijn geweest.

Mazida
Berichten: 1384
Geregistreerd: 31-07-15

Re: Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 22:01

Ik ben gevaccineerd met Pfizer en na de tweede prik echt goed ziek geweest, wekenlang doodmoe geweest, barstende koppijn, spierpijn, pijnlijke menstruatie... En weet bijna zeker dat de klachten samenhangen met de vaccinatie, je kunt er dus wel degelijk goed ziek van worden maar ja, het is gelukkig over.

BigOne
Berichten: 38317
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 22:42

ApplePapple schreef:
Hoe 'ziek' zijn jullie dan geworden na de vaccinatie?
Puur uit interesse...

Wij zijn met acht broers zussen en partners , dus zestien in totaal van 61 tot 84. Allemaal geprikt met alle vaccins behalve Janssen. Buiten de normale verschijnselen die bij elke vaccinatie op kunnen treden, zere arm, beetje wazig en licht koortsig gevoel is er één die een dag of vijf flink ziek was na de eerste Pfizer. Onze kinderen , Pfizer en Janssen, eentje die na de tweede prik Pfizer 24 uur op de bank heeft gelegen met koorts en fikse hoofdpijn. Verder niemand die langdurig last heeft gehad, binnen enkele dagen niets meer te merken van vaccineren.
Daarentegen ken ik ook mensen die Corona hebben gehad, enkelen dood, twee die nu net weer helemaal hersteld zijn en weer kunnen werken na een JAAR en dit waren echt kerngezonde jonge mensen. En aardig wat die toch op de ene of andere manier nog steeds de naweeën voelen. Ook mensen die er fluitend door zijn gekomen. Maar lang niet allemaal. En die zijn van alle leeftijden, dochter is lerares en heeft zo al drie leerlingen op de 60 die ook nog steeds niet volledig naar school kunnen door een Corona besmetting maanden geleden.

mysa

Berichten: 10494
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 22:56

Ik ken maar twee mensen die er (kort) ziek van zijn geweest. Een vriendin 60+ is 1 nacht beroerd geweest van Astrazeneca en een kennis een dag en een nacht van Moderna (maar die heeft een ernstige ziekte). Daarnaast ken ik vele tientallen mensen die (bijna) nergens last van hebben gehad.

Elin_

Berichten: 9649
Geregistreerd: 11-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 01:51

Janneke2 schreef:
Citaat:
Ik ben nog niet gevaccineerd. Grotendeels vanwege prikangst, maar ook angst voor het onbekende (wat laat je je inspuiten)
En niet zozeer omdat ik moeilijk doen wanneer ik naar een ver land ga + de vaccinaties, maar meer omdat dit vanuit de overheid zo gepusht wordt. Denk aan de dansen met Jansen uitspraak, zodat iedereen em maar nam. En daarna oeps.. niet handig toch niet zo'n top vaccin

Ik twijfel hier nog even verder :+


Geen angst 'voor het onbekende' zoals een heftige ziekte...?

Geldt kennelijk niet voor 'het buitenland' of gele koorts.

En zou de spreker v/m een idee hebben waarom onze overheid het vaccineren "gepushed" heeft...?

Het is om jaloers op te worden, 'not a care in the world'. (Maar wat te doen als zo'n 'sancta simplissima' een IC bed nodig heeft...? Ik vind het wat... )


Zeker angst voor het onbekende, zoals de ziekte zelf. Maar een prik kies je bewust voor en de ziekte overkomt je. En toevallig mij nog steeds na die 1.5 jaar niet.
Mijn gevoel wbt pushen overheid heeft niks te maken met snelle ontwerpen van het vaccin of antivax of complottheorie, maar zoals ik al eerder heb uitgelegd met het feit dat het redelijk menselijk is om in een noodsituatie met een doel voor ogen sommige risico's voor lief te nemen. Met het voorbeeld van het Jansen vaccin incl marketingcampagne dansen met Jansen om er vervolgens toch achter te komen dat Jansen niet een heel goed vaccin was, dus daarna voor wie het nog wilde, oftewel tussen regels door het risico wilde nemen, kon hem zomaar ophalen en de rest moest wachten op zijn beurt voor de andere vaccins.


Best "grappig" om te lezen dat ik hier toch een aantal bokkers met gestrekt been
op anders denkende inhakken, terwijl hier nieteens echt antivaxxers zijn, maar puur op basis van prikangst, ontwetendheid en enkele twijfelenden.

Terwijl velen van jullie ook onderzoeken na ratelen :+

mysa

Berichten: 10494
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 08:44

Wat moet je anders dan je baseren op onderzoek?

Mariposa11
Berichten: 2863
Geregistreerd: 22-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 08:51

Ik ben blij dat mijn omgeving niet zo spastisch reageert dat ik geen vaccin wil, zoals er hier gereageerd wordt..
Het is gewoon absurd dat er een tweedeling ontstaat van wel niet en daar over geoordeeld wordt.

Er zijn heel veel mensen die om, wat voor medische rede dan ook, heel vatbaar zijn voor heel veel ziektes, dat is heel vervelend maar die mensen nemen zelf hun verantwoordelijkheid en leggen dat niet bij een ander..

Veel mensen die t vaccin hebben gehad, willen de onderzoeken niet zien dat ze blijkbaar nog steeds hetzelfde uitscheiden als niet gevaccineerde. Want waarom heb je dan geprikt?


Afbeelding

Spenk
Berichten: 21793
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 09:03

Als je nu nog niet weet dat vaccineren zorgt voor dat mensen amper in het ziekenhuis komen. Daar doe je het voor. In het ziekenhuis is 90% niet gevaccineerd. Iedereen moet het zelf weten maar de niet gevaccineerden houden op deze manier het hele land vast want zolang de druk op de zorg er nog steeds is blijven maatregelen nodig.

Ik ben graag onderdeel van de oplossing en niet van het probleem.

Fitzroy

Berichten: 25131
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 09:08

Dat idd.

En ik hoop dat er inderdaad vaccinatiechecks komen bij horeca en evenementen, zodat niet-gevaccineerden steeds meer beperkt worden. Het land zit nog op slot, dankzij degenen die zich niet laten inenten. Ik kan daar ook geen begrip meer voor opbrengen. En dat is niet alleen op Bokt, maar ook in het dagelijks leven. Mensen zijn gewoon klaar met maatregelen.

Mariposa11
Berichten: 2863
Geregistreerd: 22-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 09:14

Er liggen hier 4 mensen in t ziekenhuis, die 3 die dan niet geprikt zijn, dat valt wel toch?
Er wordt helemaal niet meer gekeken naar druk in de zorg maar naar aantal besmettingen. En die zeggen niks zolang er bijna niemand in t ziekenhuis ligt..

Volgens de bloedbank, heeft 90 procent van alle leeftijden al antistoffen, dus immuniteit. Zou dat niet moeten tellen?

Ik hou wel afstand van mensen hoor, maar de meeste mensen niet van mij, als ik op m'n werk een stap naar achter zetten, zetten veel klanten een stap naar voren..
Laatst bijgewerkt door Mariposa11 op 05-09-21 09:16, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne
Berichten: 38317
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 09:15

Elin_ Janssen is geen slecht vaccin het werkte alleen nog niet na een dag of een week toen ze de disco in mochten. En dat het daar mis ging was zeker ook te wijten aan de de opzet van testen voor toegang.
Mensen gingen op donderdag testen, nog twee avonden ergens heen en op zaterdag alsnog geïnfecteerd de disco in.