Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Swah

Berichten: 1861
Geregistreerd: 12-10-12
Woonplaats: In het paradijs

Re: Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 13:43

Daar valt gewoon niet tegenop te redeneren.

verootjoo
Berichten: 35664
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 13:51

loriene schreef:
bigone schreef:
Loriene, heb je het bericht van umc Utrecht ook gelezen?



Ja heb ik gelezen.

Wil nog niet zeggen dat die verpleegkundige niet de waarheid spreekt.
Je gaat als ziekenhuis toch niet zeggen dat er meer gevaccineerden worden opgenomen?
Dan neemt niemand de prik meer :D :D
En dat kan niet hoor,mag niet van ome hugo }> }>


:') :')
Het punt is juist dat die gast niet eens een verpleegkundige was en überhaupt niet eens het UMCU van binnen heeft gezien.

Maar goed, tegen zoveel domheid en oogkleppen kan je idd niet meer tegenaan redeneren. Dit is echt de ergste vorm van confirmation bias die ik ooit heb gezien… -O-

CharleyT
Berichten: 4007
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 14:30

loriene schreef:
bigone schreef:
Loriene, heb je het bericht van umc Utrecht ook gelezen?



Ja heb ik gelezen.

Wil nog niet zeggen dat die verpleegkundige niet de waarheid spreekt.
Je gaat als ziekenhuis toch niet zeggen dat er meer gevaccineerden worden opgenomen?
Dan neemt niemand de prik meer :D :D
En dat kan niet hoor,mag niet van ome hugo }> }>


Links om of rechts om, jij zal je gelijk halen he? Sterkte ermee, kan niet eens meer boos worden om zulke ontkenning, eerder verdrietig.

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 14:51

Ik heb inderdaad op meerdere socials gelezen dat deze persoon de boel bij elkaar loog..

Ik vind het “vertrouwen” in fake news .. ik vind t echt bizar dat mensen zo blind en doof in hun eigen tunnel blijven zitten… ik snap t gewoon niet …

verootjoo
Berichten: 35664
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 15:09

Cer schreef:
Ik heb inderdaad op meerdere socials gelezen dat deze persoon de boel bij elkaar loog..

Ik vind het “vertrouwen” in fake news .. ik vind t echt bizar dat mensen zo blind en doof in hun eigen tunnel blijven zitten… ik snap t gewoon niet …


Dat is nu het effect van confirmation bias, mensen zijn van nature geneigd om met alle info die ze krijgen hun gelijk te bevestigen.

Loriene is daar een schoolvoorbeeld van. Ze zoekt alleen maar info wat haar eigen ideeen bevestigt, en zelfs als er overduidelijk andere info is, falsificeert dit die ideeen niet, maar wordt het zo verdraaid dat het alsnog in de eigen ideeen past.

Ik vind het ook bizar dat het zo ver kan gaan, maar vrijwel iedereen heeft die neiging en het is ook de valkuil van wetenschappers. Daarom leer je ongeveer als eerst om altijd je eigen theorieën onderuit te kunnen halen.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Confirmation_bias

IMANDRA

Berichten: 9816
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 16:15

loriene schreef:
Ja heb ik gelezen.

Wil nog niet zeggen dat die verpleegkundige niet de waarheid spreekt.
Je gaat als ziekenhuis toch niet zeggen dat er meer gevaccineerden worden opgenomen?
Dan neemt niemand de prik meer :D :D
En dat kan niet hoor,mag niet van ome hugo }> }>


Oprechte vraag:

Mensen met jouw zienswijze roepen altijd dat je verder moet kijken en niet zomaar de ‘msm’ moet geloven. Waarom pas je datzelfde principe niet toe op dit soort dingen maar geloof je vrijwel blind op een anoniem iemand die op de radio roept dat hij ic-verpleegkundige is?


verootjoo schreef:
Cer schreef:
Ik heb inderdaad op meerdere socials gelezen dat deze persoon de boel bij elkaar loog..

Ik vind het “vertrouwen” in fake news .. ik vind t echt bizar dat mensen zo blind en doof in hun eigen tunnel blijven zitten… ik snap t gewoon niet …


Dat is nu het effect van confirmation bias, mensen zijn van nature geneigd om met alle info die ze krijgen hun gelijk te bevestigen.

Loriene is daar een schoolvoorbeeld van. Ze zoekt alleen maar info wat haar eigen ideeen bevestigt, en zelfs als er overduidelijk andere info is, falsificeert dit die ideeen niet, maar wordt het zo verdraaid dat het alsnog in de eigen ideeen past.

Ik vind het ook bizar dat het zo ver kan gaan, maar vrijwel iedereen heeft die neiging en het is ook de valkuil van wetenschappers. Daarom leer je ongeveer als eerst om altijd je eigen theorieën onderuit te kunnen halen.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Confirmation_bias


Precies. Niet voor niks dat een belangrijk onderdeel in een wetenschappelijk onderzoek het onderuit proberen te halen van je eigen resultaten is :))

loriene
Berichten: 2582
Geregistreerd: 08-12-09
Woonplaats: vlak bij de zee

Re: Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 18:08

Ik heb nooit gezegd dat ik geloof wat er wordt beweerd door die verpleegkundige.
Heb gevraagd waarom het niet waar kan zijn.
Alle negatieve dingen rondom het vaccin worden allemaal naar beneden gehaald.
Alleen maar positieve dingen komen op het nieuws.
Toch wordt er in alle landen gedemonstreerd tegen het vaccin en coronapas.
Niet alleen in nederland.

Shadow0

Berichten: 43532
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 18:12

loriene schreef:
Heb gevraagd waarom het niet waar kan zijn.


En je hebt antwoord gekregen: omdat het niet zo is, en die persoon die dat verhaal de wereld in hielp de boel zat te flessen.

BigOne
Berichten: 38389
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 18:16

Onzin Loriene, we hebben vaak genoeg negatieve en positieve zaken rondom vaccineren belicht. Jij deelt alleen maar negatieve zooi die voor 90 % ook nog eens niet waar is.
Je gooit wat op het net, er worden bewijzen aangedragen dat het niet juist is en in plaats van de keer erop eerst zelf eens goed te zoeken of iets wel/niet waar is kom je een week later weer met het volgende ding. En zo draai je rond in een cirkeltje waarbij het je blijkbaar niet lukt om daarbuiten te kijken. Is niet erg maar besef wel dat leugens delen niet slim is. Jij ziet het niet als leugens maar ze zijn het wel.

pien_2010

Berichten: 43657
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 18:20

Frankrijk is overwegend groen. Volgens de landelijke covid app zijn er 123 mensen niet gevaccineerd tegenover 16 mensen wel gevaccineerd positief getest op de 100.000
Op de IC zijn 13,83 niet gevaccineerde op de IC tegenover 1, 3 2 gevaccineerde op de IC.
Dus wat je ziet is dat aanmerkelijk minder gevaccineerde mensen positief testen en daarvan wederom aanmerkelijk minder op de IC terecht komen.
Dus vaccineren helpt in de bestrijding van covid besmettingen. Frankrijk heeft 85,7% van de 12++ die 2x inenting gehad heeft volgens de covid app.
Deze cijfers (gevaccineerde positief getest cq opgenomen in verhouding tot niet gevaccineerden lopen parallel met die van Nl)

Frankrijk heeft 44 op de 100.000 positief en waar wij wonen minder alls 22 op de 100.000.
Het reproductie cijfer is onder de 1 MAAR stijgt ook weer voorzichtig. Niet goed dus.

loriene
Berichten: 2582
Geregistreerd: 08-12-09
Woonplaats: vlak bij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 19:29

Shadow0 schreef:
loriene schreef:
Heb gevraagd waarom het niet waar kan zijn.


En je hebt antwoord gekregen: omdat het niet zo is, en die persoon die dat verhaal de wereld in hielp de boel zat te flessen.







Heb je daar bewijzen voor?

loriene
Berichten: 2582
Geregistreerd: 08-12-09
Woonplaats: vlak bij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 19:30

bigone schreef:
Onzin Loriene, we hebben vaak genoeg negatieve en positieve zaken rondom vaccineren belicht. Jij deelt alleen maar negatieve zooi die voor 90 % ook nog eens niet waar is.
Je gooit wat op het net, er worden bewijzen aangedragen dat het niet juist is en in plaats van de keer erop eerst zelf eens goed te zoeken of iets wel/niet waar is kom je een week later weer met het volgende ding. En zo draai je rond in een cirkeltje waarbij het je blijkbaar niet lukt om daarbuiten te kijken. Is niet erg maar besef wel dat leugens delen niet slim is. Jij ziet het niet als leugens maar ze zijn het wel.




Ik bedoel hier niet op bokt.
Ik bedoel op het nieuws zoals bv nos of kranten.

mysa

Berichten: 10534
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 19:31

Nog meer bewijs?
Het feit dat het ziekenhuis (UMCU, waar hij zei te werken) aangaf dat hij daar niet werkt, is niet voldoende bewijs?

loriene
Berichten: 2582
Geregistreerd: 08-12-09
Woonplaats: vlak bij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 19:33

mysa schreef:
Nog meer bewijs?
Het feit dat het ziekenhuis (UMCU, waar hij zei te werken) aangaf dat hij daar niet werkt, is niet voldoende bewijs?



Nou nee ik kan ook wel wat beweren maar woorden zijn geen bewijs.

Shadow0

Berichten: 43532
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 19:35

loriene schreef:
Nou nee ik kan ook wel wat beweren

Je beweert ook de hele tijd van alles }:0 Meeste is aantoonbaar onzin en/of van onbetrouwbare bronnen.

mysa

Berichten: 10534
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 19:36

UMCU liegt dus volgens jou.

Kidde
Berichten: 3467
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 19:46

loriene schreef:
Ik heb nooit gezegd dat ik geloof wat er wordt beweerd door die verpleegkundige.
Heb gevraagd waarom het niet waar kan zijn.
Alle negatieve dingen rondom het vaccin worden allemaal naar beneden gehaald.
Alleen maar positieve dingen komen op het nieuws.
Toch wordt er in alle landen gedemonstreerd tegen het vaccin en coronapas.
Niet alleen in nederland.


Het is helemaal geen verpleegkundige. Dat geloof je inmiddels toch wel?

loriene
Berichten: 2582
Geregistreerd: 08-12-09
Woonplaats: vlak bij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 20:11

Shadow0 schreef:
loriene schreef:
Nou nee ik kan ook wel wat beweren

Je beweert ook de hele tijd van alles }:0 Meeste is aantoonbaar onzin en/of van onbetrouwbare bronnen.






Dat zeggen jullie hier.
Maar is dat ook waar?

loriene
Berichten: 2582
Geregistreerd: 08-12-09
Woonplaats: vlak bij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 20:12

Kidde schreef:
loriene schreef:
Ik heb nooit gezegd dat ik geloof wat er wordt beweerd door die verpleegkundige.
Heb gevraagd waarom het niet waar kan zijn.
Alle negatieve dingen rondom het vaccin worden allemaal naar beneden gehaald.
Alleen maar positieve dingen komen op het nieuws.
Toch wordt er in alle landen gedemonstreerd tegen het vaccin en coronapas.
Niet alleen in nederland.


Het is helemaal geen verpleegkundige. Dat geloof je inmiddels toch wel?




Wie zegt dat en kom maar met bewijs.

Kidde
Berichten: 3467
Geregistreerd: 24-10-09

Re: Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 20:17

Dat staat toch al hier in het topic. Het ziekenhuis waar de man zegt te werken heeft gezegd dat de man hier helemaal niet werkt. Hij gebruikt de naam van een verpleegkundige die er wel echt werkt, die in een reclamespotje te zien is geweest. Nogal doorzichtig natuurlijk. Hoeveel meer bewijs heb je dan nodig.

Heb jij nog ergens gezien dan dat deze man met meer bewijs is gekomen dat er wel echt werkt?

loriene
Berichten: 2582
Geregistreerd: 08-12-09
Woonplaats: vlak bij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 20:38

Kidde schreef:
Dat staat toch al hier in het topic. Het ziekenhuis waar de man zegt te werken heeft gezegd dat de man hier helemaal niet werkt. Hij gebruikt de naam van een verpleegkundige die er wel echt werkt, die in een reclamespotje te zien is geweest. Nogal doorzichtig natuurlijk. Hoeveel meer bewijs heb je dan nodig.

Heb jij nog ergens gezien dan dat deze man met meer bewijs is gekomen dat er wel echt werkt?




Niet de boel omdraaien.
Het ziekenhuis kan zoveel zeggen,die liegen nooit?
Zulke mensen moeten we maar op hun woord geloven?
Wel wat raar vindt je niet?
Nogmaals waar is het bewijs dat die verpleegkundige er niet werkt?
Kan mij niets schelen hoor maar iedereen wil hier altijd maar bronnen en bewijzen zien dus nu vraag ik het en nu moet ik op een woord geloven dat alles verzonnen is?
Wel wat raar.
Waarom zou zo`n persoon dat doen?

Shadow0

Berichten: 43532
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 20:43

Loriene, ik snap dat je weinig te doen hebt maar het is wel een beetje vervelend al dat getrol. Je bent niet geinteresseerd in de inhoud, je zegt zelf immers dat 'woorden geen bewijs' kunnen zijn... Dus wat we ook zeggen, je gaat het niet lezen om je begrip uit te breiden maar alleen om verdere spelletjes te spelen. En dan denk ik, zou Candycrush misschien niet leuker zijn?

BigOne
Berichten: 38389
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 20:45

Tjemig ,wat ontzettend sneu dat je zo in het leven staat. Wanneer je dochter of schoonzoon iets zeggen reageer je dan ook zo? Of je man?
Ga aub wat anders doen dan je verzetje op bokt halen.

Ibbel

Berichten: 49218
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 20:52

loriene schreef:
Wie zegt dat en kom maar met bewijs.


Jij hebt de volgorde niet helemaal in orde.

Deze figuur die telefonisch beweerde een IC-verpleegkundige te zijn, zal dat eerst moeten aantonen. Hij begon tenslotte. Heeft iemand gezien dat de beste man een UMCU-badge heeft waarmee hij bijvoorbeeld toegangsdeuren kan bedienen? Nee? Dan ligt het eerste bewijs bij hém, en hoeft niemand bewijs te tonen dat hij níet is wie hij zegt.

loriene
Berichten: 2582
Geregistreerd: 08-12-09
Woonplaats: vlak bij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 20:53

bigone schreef:
Tjemig ,wat ontzettend sneu dat je zo in het leven staat. Wanneer je dochter of schoonzoon iets zeggen reageer je dan ook zo? Of je man?
Ga aub wat anders doen dan je verzetje op bokt halen.



Dat regel ik lekker allemaal zelf wel.
Heb nog geen antwoord op mijn vraag hier gekregen.
Of is er geen bewijs?
Ziekenhuis maar geloven op hun woord?