Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jessix

Berichten: 16478
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 19:58

Loretta schreef:
En of ik me laat vaccineren. Heb het hele jaar dat virus ontlopen en dat wil ik graag zo houden.

Haha herkenbaar!

verootjoo
Berichten: 35664
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 20:03

Ik ben al gevaccineerd. Ik werk met long- en hartpatiënten en vind dat iedereen die daarmee werkt verplicht gevaccineerd zou moeten zijn.
Om mijn patiënten te beschermen wilde ik graag vaccineren. En ik wil uiteraard van deze pandemie af en zie niet hoe we dat zonder vaccins doen.

Verder is het vaccin veilig, weten we ook precies wat we inspuiten (ik las op een vorige pagina van niet, maar er staat uitgebreid beschreven wat er in welk vaccin zit) en het werkt.

Ann_moi

Berichten: 3856
Geregistreerd: 11-04-06

Re: Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 20:10

Ik heb me ook laten vaccineren, ondanks mijn zwangerschap. Ik zie op geen enkele manier hoe het vaccin schadelijk kan zijn vanuit mijn biomedische achtergrond. Ik werk zelf in de biotech, en ook mijn collega’s zien niet in waarom er lange termijn effecten zouden optreden, of waar de schade zou kunnen ontstaan.
Wel ken ik mensen die ondanks dat zij niet heel ziek zijn geweest als meer dan een jaar niks meer kunnen proeven of ruiken door Corona, die niet meer genieten van lekker eten of een lekker drankje. En dat alleen al is voor mij genoeg om geen COVID te willen krijgen. Terwijl er ook nog een kleine kans is dat je er ernstiger ziek van wordt. Dan is het minimale risico van een vaccin nemen voor mij klein genoeg om op te wegen tegen voordelen van een vaccin.

Gezien mRNA ook vrij snel in je lichaam wordt afgebroken is de angst voor lange termijn effecten wat mij betreft ook niet helemaal terecht. Voor zover ik weet zijn er geen vaccins met negatieve lange termijn effecten.

Huertecilla

Berichten: 26864
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 20:15

Er is in deze héle situatie rondom Covid19 níets officieels wat vertrouwen rechtvaardigt.

Het is één grote demonstratie van dat economische-, lobby- en )GEO)politieke belangen zwaarder wegen dan die van de burger.

In dat perspectief staat ook de veiligheid van de vaccins en de internationale erkenning/goedkeuring is zelfs op dit moment ronduit een Kafkaesque fárce.

Ik zie voor mijzélf geen toegevoegde waarde in het vaccin. Ik kan het nog steeds krijgen en blijf nog steeds potentieel besmettelijk bijvoorbeeld, dus ook voor anderen voegt het niet toe of ik gevaccineerd ben.

Toch heb ik me laten vaccineren vanwege de gemoedsrust van mijn banggemaakte vriendinnen. Ben er écht goed ziek van geweest; boven de 40 koorts en ben nu zowaar verkouden. De laatste keer was 2019!

Ik wil asap het virus oppikken en zélf resistentie opbouwen opdat ik niet/minder vaccin-afhankelijk ben.

Maak me zorgen over hoe dat volgend jaar gaat/moet als alles herhaald moet worden en de effecten op de rest van ons immuunsysteem blijkt.
Heb er voor geen méter vertrouwen dat ons bestwil wat dat betreft ook maar énige rol gespeeld heeft.

Keandra
Berichten: 1172
Geregistreerd: 24-08-07
Woonplaats: Hamme (O-Vl, België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 20:33

onpaard schreef:
Je post was prettiger geweest als je het onderste als reden voor je keus had neer gezet. Bijvoorbeeld; Ik zou het heel egoïstisch van mijzelf vinden er niet voor te gaan, maar dat ik wel alle vrijheden terug wil. Dan voel ik mij een beetje als belastingontduikers of een profiteur die op kap van de gemeenschap leeft.

Dan beschuldig je niemand.


Ik heb niemand bij naam genoemd.
Maar dat is wel het gevoel dat ik krijg dankzij bokt en de vele drogredenen waarom men niet tot vaccinatie wil over gaan. Misschien cru en even niet vriendelijk, maar daar is bokt ook wel bekend mee. Dat mensen hier toch wel heel droog kunnen zeggen waar het op slaat.
Ik spreek ook niet naar jou TS. Jij vroeg of we ons lieten vaccineren en wat de reden is.
Het gevoel dat ik krijg met ondertussen een paar weken de covid topics hier te volgen, is pas na mijn vaccinatie gekomen. In februari en maart waren deze topics er nog niet in alle hevigheid.
In februari/maart liet ik me vaccineren voor de redenen van terug een toegankelijke gezondheidszorg.
We zijn genoeg mensen verloren door andere redenen dan covid, en er zullen er nog veel meer gaan voor iets waar ze te lang mee gelopen hebben, omdat ze niet naar een dokter/huisarts/ziekenhuis durfden gaan.

JMJ

Berichten: 278
Geregistreerd: 23-04-11

Re: Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 20:44

Ik laat me niet vaccineren, ik heb corona gehad, enkel een paar dagen keelpijn .
Ik vertrouw de vaccins en big pharma niet en ik wil ook geen risico lopen op lange termijn effecten door het vaccin.

Dan kunnen mensen wel gaan roepen dat er met vaccins geen lange effecten zijn, maar daar heb ik ernstige twijfels over.
Omdat ik mijn vermoeden niet hard kan maken, ga ik er ook niet verder op in.

Maar geef mijn prikkie maar aan fikkie.

Iloveiswan

Berichten: 3322
Geregistreerd: 17-01-08

Re: Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 20:52

Ik laat mij wel vaccineren. Ben van het volgende jaartal. Is alleen 1 maar. Zijn aan het proberen om zwanger te worden en dan vind ik eventueel die koorts niet fijn en handig. Dus hier is het afspraak maken en tegen die tijd testen. Niet zwanger is vaccineren en wel zwanger is overleggen met huisarts en ligt er dus ook aan hoelang.

Dus voor mij word het misschien even uitgesteld _O-

Femke_Tweety

Berichten: 12013
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 20:57

Yes.

Gisteren de eerste gehad.

Omdat:
-Ik denk dat vaccinatie voorlopig de minst slechte uitweg uit de pandemie is.
-Ik zelf risico groep ben en serieus respect heb voor wat Covid19 kan aanrichten.
-Ik veel vertrouwen heb in de huidige vaccins.

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 21:28

Hetwaszoiets schreef:
Ja ik laat mij wel vaccineren.

Veel onderzoek gedaan omdat ik enorm twijfelde. Overbevolking, de onduidelijke regelvoering ,blunders van de regering met uitspraken en zelf feestjes waarbij wel geknuffeld wordt, mondkapjes wel/niet, het oplaaien van “nieuwe” varianten... al deze dingen hebben me veel doen twijfelen. Daarom ben ik gericht gaan zoeken naar antwoorden.

Vooral op het feit hoe kan het dat het zo snel goedgekeurd is? Wat hebben soortgelijke vaccins gedaan op de lange termijn? Wat houd deze vorm van vaccinatie nou eigenlijk in? En wat zijn de verschillen en overeenkomsten tussen de verschillende vaccins?

Uit wat ik gelezen heb ben ik niets tegen wat mij tegenstond om niet te vaccineren omdat ik het vaccin niet vertrouwde.

Ik gezonde dertiger heb wel een kring van mensen om mij heen die in de risicogroep vallen. Ik hoop door te vaccineren uiteindelijk een steentje bij te kunnen dragen aan bescherming van hen en het ontlasten van de zorg.


Echt uit oprechte interesse, wat ben je dan allemaal tegen gekomen? Mijn reactie is niet om een discussie te starten, maar meer omdat ik er zelf nog zo weinig over weet, en denk van ik hoef het niet omdat het onbekend is.
Het mag ook via pb.

SweetVanille
Berichten: 1772
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 22:01

Absoluut niet, en vind het ook zorgwekkend hoe snel en makkelijk mensen te manipuleren en te brainwashen zijn.
Laatst bijgewerkt door SweetVanille op 11-06-21 22:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Storm

Berichten: 20869
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 22:01

SweetVanille schreef:
Absoluut niet, en vind het ook zorgwekkend hoe snel en makkelijk mensen te manipuleren en de brainwashen zijn.


Dat kun je van 2 kanten bekijken :=

SweetVanille
Berichten: 1772
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 22:08

Storm schreef:
SweetVanille schreef:
Absoluut niet, en vind het ook zorgwekkend hoe snel en makkelijk mensen te manipuleren en de brainwashen zijn.


Dat kun je van 2 kanten bekijken :=



Met gezond verstand kom je een heel eind :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41734
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 22:09

De definitie van gezond verstand blijkt al eeuwen multi-interpretabel.

verootjoo
Berichten: 35664
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 22:28

En de mensen die het hardste roepen gezond verstand te gebruiken, laten er zelf vaak bijzonder weinig van zien :o

Fitzroy

Berichten: 25156
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 23:01

Daar weet mijn onderschrift ook alles van :+

Huertecilla

Berichten: 26864
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 23:12

SweetVanille schreef:
Absoluut niet, en vind het ook zorgwekkend hoe snel en makkelijk mensen te manipuleren en te brainwashen zijn.


Zie ook Brexit---

Mars

Berichten: 33275
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 23:17

Zeker ja, mn afspraak staat.

Heb dik 10 jaar gerookt, drink regelmatig een wijntje en woon hier onder de rook van Pernis... En dan zal ik een vaccin ontwikkeld door deskundigen ineens moeten wantrouwen?

Boras
Berichten: 9962
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 23:25

Huertecilla schreef:
SweetVanille schreef:
Absoluut niet, en vind het ook zorgwekkend hoe snel en makkelijk mensen te manipuleren en te brainwashen zijn.


Zie ook Brexit---


Of jezelf.

Want je hebt zelf net zo goed die vaccinatie laten zetten, ondanks al je gezonde verstand en je beredeneerde weerzin ertegen. Of valt dat dan weer niet onder gemanipuleerd en gebraindwashd zijn?

Ieder heeft zo zijn eigen redenen om er in mee te gaan. Maar erin meegegaan ben jij net zo goed. Vreemd om dan achteraf zo verheven te gaan doen en mee te surfen op Sweetvanille's quote met daarin "absoluut niet". Zij kan dat zeggen. Jij niet. Daarom snap ik jouw toon niet. Grote woorden, geen daden.

Edit: typfout

BigOne
Berichten: 38382
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 23:35

Ik heb mijn brain ook helemaal gebrainwasht met het AZ vaccin, vast ook nog wel wat zware metalen binnen gekregen. Ben een kilo aangekomen.
Maar je kunt er grapjes over maken, het is natuurlijk een bloedserieus iets.
Wat mensen ook besluiten, zorg dat je je inleest voor zover mogelijk. Dan zal je zien dat de gifstoffen stoffen zijn die je dagelijks in honderdvoud binnen krijgt alleen door te ademen of bvb een peer te eten. En wanneer je je goed inleest kun je pas een weloverwogen besluit nemen ipv af te gaan op onwaarheden. En de tweede AZ over twee weken , kom maar op. Nichtje heeft Corona gekregen een dag voor ze een prik afspraak kon maken, jong, gezond en nu met zuurstof ondersteuning doodziek in het ziekenhuis.

OleJon
Berichten: 2507
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 00:56

MTinker schreef:
Nee, heb de uitnodiging vakkundig verscheurt. Heb geen behoefte hieraan en ga ik dood,dan is dat maar zo. Help ik gelijk mee om de overbevolkte wereld een handje te helpen.
Dit soort virussen gaan alleen maar meer komen en is niet te stoppen zolang we hutje mutje wonen. Het egoïsme van de mens is de oorzaak van dit alles, maar de natuur verzint wel iets nieuws.


Helemaal mee eens, ik laat me ook niet vaccineren

Brainless

Berichten: 29755
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 01:52

Fitzroy schreef:
Daar weet mijn onderschrift ook alles van :+

De mijne ook (die van jouw heb ik ook jaren gebruikt, maar omdat ik hem steeds vaker tegen kwam heb ik hem veranderd).

Dorine92
Berichten: 5342
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Re: Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 02:37

Hier wordt de brief sowieso verscheurd. Voor mij heeft het vaccin geen nut, ik kan corona makkelijk hebben. Voor een ander hoef ik het niet te doen want een ander kan lekker zelf een prikkie nemen. Je doet het alleen nog voor je vakantie eigenlijk. Nou, ik laat mezelf niet inspuiten met een onbewezen en onnodig goedje om op vakantie te “mogen”.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 07:03

Toch fijn dat mensen van tevoren weten niet ziek te worden van corona. Lijkt me echt heerlijk onbezorgd leven.

Ik val in de categorie gezond qua gewicht, eetpatroon, levensstijl etc. Nou viel die corona infectie toch even vies tegen ondanks dat _O-

VuurVleugels
Berichten: 1768
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 07:06

idinn schreef:
Toch fijn dat mensen van tevoren weten niet ziek te worden van corona. Lijkt me echt heerlijk onbezorgd leven.

Ik val in de categorie gezond qua gewicht, eetpatroon, levensstijl etc. Nou viel die corona infectie toch even vies tegen ondanks dat _O-


Dus dat.

En toch fijn dat ze hun plekkie in het ziekenhuis ook afstaan dan!

_Reneee

Berichten: 5789
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 07:07

Hier gaat hij ook de prullenbak in, om meerdere redenen:

- Ik ben 29 en zie de noodzaak niet, de risico’s van het vaccin zijn voor mij groter dan corona. Dus dan maak ik liever zelf antistoffen tegen corona en en draag ik zo bij aan de groepsimmuniteit
- Het wordt door je strot geduwd en je wordt gewoon gemanipuleerd
- Ook zonder vaccin kun je straks gewoon reizen en dingen ondernemen want het aantal besmettingen neemt af en de maatregelen worden soepeler
- Ik maak me zorgen over de langetermijn effecten, zo las ik dit en of het nu waar is of niet, het brengt me aan het twijfelen en ik vertrouw de boel gewoon niet
- Ik heb geen zin om elk jaar zo’n prik te nemen
- Ik vind dat we het afgelopen jaar worden geregeerd door angst en dat is een slechte raadgever

Mijn oma is overigens wel gevaccineerd en daar ben ik blij om. Sowieso vind ik dat iedereen in een risicogroep gevaccineerd moet worden en ik vind het goed dat er zo’n grote vaccinatiebereidheid is. Maar ik vind dat je het wel in perspectief moet zien. De kans dat ik doodziek word van corona is zo’n 1 op 5000, de kans dat ik borstkanker krijg is 1 op 7. Dus nee, ik voel me absoluut niet comfortabel bij een vaccin waarvan de langetermijnrisico’s nog niet inzichtelijk zijn.

Oh en ik gok dat mensen weten dat ze niet ziek worden van corona omdat ze het al hebben gehad :)*