Niet vaccineren: hoe helpen we Corona de wereld uit?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elisa2

Berichten: 37313
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 10:06

MyWishMax schreef:
MarlindeRooz schreef:
Oké maar dan is Maurice de hond absoluut geen betrouwbare bron voor mij.


Voor mij ook niet. Ook omdat hij graag eerst een standpunt inneemt en daar bewijzen bij zoekt.


Dat begrijp ik, wellicht is dit een beter voorbeeld van tegenstrijdige berichten die uit komen:

https://twitter.com/Diane0401/status/14 ... aNK97_KaPs

BigOne
Berichten: 38316
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Niet vaccineren: hoe helpen we Corona de wereld uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 10:13

Elisa, ik heb de bron nagezocht waarop hij zijn beweringen doet, hij heeft gelijk maar wat blijkt? Het gaat om de groep 80+ die voor veel ziekenhuisopnames zorgen.
Hetzelfde voor het verhaal van Maastricht, daar is een groep 80 plussers gezamenlijk besmet en 10 in het ziekenhuis, eentje op ic en de rest met symptomen kwam er met enkele dagen verpleging vanaf.
Het is algemeen bekend dat 75 + kwetsbaarder is door mindere werking van welk vaccin dan ook. Waren die 10 in Maastricht niet gevaccineerd had je waarschijnlijk 8 begrafenissen gehad.
Dus neem die antivaxxers verhalen met een korrel zout en waar de schapen elke keer te horen kregen, doe zelf onderzoek is dat zeker goed voor mensen die schaap zijn. Want er word ongelooflijk veel net uit de juiste context geplaatst.

storrum

Berichten: 2160
Geregistreerd: 11-01-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 10:14


Electra63

Berichten: 17853
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Niet vaccineren: hoe helpen we Corona de wereld uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 10:15

Het is een illusie dat holistische genezers geen financieel belang hebben.

Elisa2

Berichten: 37313
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 10:19

bigone schreef:
Elisa, ik heb de bron nagezocht waarop hij zijn beweringen doet, hij heeft gelijk maar wat blijkt? Het gaat om de groep 80+ die voor veel ziekenhuisopnames zorgen.
Hetzelfde voor het verhaal van Maastricht, daar is een groep 80 plussers gezamenlijk besmet en 10 in het ziekenhuis, eentje op ic en de rest met symptomen kwam er met enkele dagen verpleging vanaf.
Het is algemeen bekend dat 75 + kwetsbaarder is door mindere werking van welk vaccin dan ook. Waren die 10 in Maastricht niet gevaccineerd had je waarschijnlijk 8 begrafenissen gehad.
Dus neem die antivaxxers verhalen met een korrel zout en waar de schapen elke keer te horen kregen, doe zelf onderzoek is dat zeker goed voor mensen die schaap zijn. Want er word ongelooflijk veel net uit de juiste context geplaatst.


Ja dat gebeurd dan in het nieuws toch net zo hard? dat klopt dan toch ook van geen kant want dit hoor je niet daar.

BigOne
Berichten: 38316
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 10:23

storrum schreef:
"Snelle stijging doorbraakinfecties, nu al wellicht de helft"
https://threadreaderapp.com/thread/1453 ... 84099.html

Dit is inderdaad zorgwekkend echter ook zeer gekleurd aangezien van de niet gevaccineerden personen er veel minder gaan testen bij symptomen. Dus die cijfers zou je er nog moeten verhogen met ing 60 %. Terwijl van de gevaccineerden bijna 70 % test dus 30 % erbij.
Wat dus ruwweg betekend 40.000 besmettingen bij gevaccineerden en 120.000 bij ongevaccineerden. En van die 40.000 komen er vele malen minder in het ziekenhuis.
Maar misschien duikt Mizora er nog even op, dat is imo een statistisch wonder.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 28-10-21 10:27, in het totaal 2 keer bewerkt

MyWishMax

Berichten: 25348
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 10:25

Elisa2 schreef:
MyWishMax schreef:

Voor mij ook niet. Ook omdat hij graag eerst een standpunt inneemt en daar bewijzen bij zoekt.


Dat begrijp ik, wellicht is dit een beter voorbeeld van tegenstrijdige berichten die uit komen:

https://twitter.com/Diane0401/status/14 ... aNK97_KaPs


Nee, want dat het in een regio of 1 ziekenhuis anders is maakt de cijfers niet meteen tegenstrijdig. Dat is net als aangeven dat corona niet ernstig is, want je kent niemand die ernstige klachten heeft gehad of long covid. Dat is een gedeelte van de samenleving en zegt eigenlijk niks. Er wordt bijgehouden, van de mensen van wie ze het weten, hoeveel er gevaccineerd zijn, gedeeltelijk, helemaal of niet. Dat kan onderling verschillen, net als de aantallen die in het ziekenhuis liggen.

Daarnaast, dat er door artsen wel eens naar het grotere geheel gekeken mag worden heeft voor mij niet zoveel met corona te maken. Ik vind voorkomen een veel betere methode dan genezen. En voor voorkomen zou je idd naar het grotere plaatje kunnen kijken, maar daar is nu geen tijd voor. Dat duurt te lang en kost te veel levens. Door overlijden of door langdurige of misschien zelfs chronische klachten.

Matheno

Berichten: 7944
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 10:28

bigone schreef:
storrum schreef:
"Snelle stijging doorbraakinfecties, nu al wellicht de helft"
https://threadreaderapp.com/thread/1453 ... 84099.html

Dit is inderdaad zorgwekkend echter ook zeer gekleurd aangezien van de niet gevaccineerden personen er veel minder gaan testen bij symptomen. Dus die cijfers zou je er nog moeten verhogen met ing 60 %. Terwijl van de gevaccineerden bijna 70 % test dus 30 % erbij.
Wat dus ruwweg betekend 40.000 besmettingen bij gevaccineerden en 120.000 bij ongevaccineerden. En van die 40.000 komen er vele malen minder in het ziekenhuis.
Maar misschien duikt Mizora er nog even op, dat is imo een statistisch wonder.


Ik ben het niet helemaal met je eens dat gevaccineerden meer zouden testen dan ongevaccineerden. Dat lijkt me juist eerder andersom.

Ik zie hier vooral veel gevaccineerden die een houding hebben van "maar ik ben gevaccineerd, dús het is gewoon een verkoudheid" en ongevaccineerden die toch wat voorzichtiger zijn en sneller thuis blijven bij klachten. Afgelopen week nog op kantoor iemand die verkouden was. "Ja, maar ik ben toch gevaccineerd?"

#%$$%#^ blijf gewoon thuis. Verkoudheid of corona, ik wil het beide niet. ;-)
Laatst bijgewerkt door Matheno op 28-10-21 10:30, in het totaal 2 keer bewerkt

Elisa2

Berichten: 37313
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 10:28

Ik vind van wel, op het nieuws hoor je namelijk maar een kant van het verhaal.

Je hoort niet dat er verschillen zijn gevaccineerd of ongevaccineerd afhankelijk van leeftijd. En zoals jij nu doet Bigone is googelen met cijfers waar je geen bron van hebt. Hetzelfde wat dus de andere groep de hele tijd verweten wordt.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 10:31

Electra63 schreef:
Het is een illusie dat holistische genezers geen financieel belang hebben.
Precies.

De term holistisch is m.i. overigens een van de meest misbruikte woorden in discussies over gezondheid. Het wordt vaak als een soort kwaliteitskenmerk van alternatieve behandelaars opgevoerd, als iets dat alléén aan alternatieve behandelaars voorbehouden is, omdat regulier alleen maar receptjes uitschrijft en aan symptoombestrijding doet.

Wat mij betreft kun je beter onderscheid maken tussen goede, matige en ronduit slechte artsen en behandelaars, ongeacht of ze regulier, alternatief, of beide zijn.
Laatst bijgewerkt door Askja op 28-10-21 10:33, in het totaal 1 keer bewerkt

MyWishMax

Berichten: 25348
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 10:32

Matheno schreef:
bigone schreef:
Dit is inderdaad zorgwekkend echter ook zeer gekleurd aangezien van de niet gevaccineerden personen er veel minder gaan testen bij symptomen. Dus die cijfers zou je er nog moeten verhogen met ing 60 %. Terwijl van de gevaccineerden bijna 70 % test dus 30 % erbij.
Wat dus ruwweg betekend 40.000 besmettingen bij gevaccineerden en 120.000 bij ongevaccineerden. En van die 40.000 komen er vele malen minder in het ziekenhuis.
Maar misschien duikt Mizora er nog even op, dat is imo een statistisch wonder.


Ik ben het niet helemaal met je eens dat gevaccineerden meer zouden testen dan ongevaccineerden. Dat lijkt me juist eerder andersom.

Ik zie hier vooral veel gevaccineerden die een houding hebben van "maar ik ben gevaccineerd, dús het is gewoon een verkoudheid" en ongevaccineerden die toch wat voorzichtiger zijn en sneller thuis blijven bij klachten. Afgelopen week nog op kantoor iemand die verkouden was. "Ja, maar ik ben toch gevaccineerd?"

#%$$%#^ blijf gewoon thuis. Verkoudheid of corona, ik wil het beide niet. ;-)


Gaat niet om een mening, maar wordt onderzocht. Is vorige week ook in het nieuws geweest. Natuurlijk zijn er gevaccineerde die dat niet doen en niet gevaccineerde die het wel doen. Omgekeerd ook.

https://eenvandaag.avrotros.nl/amp/mind ... rkoudheid/

BigOne
Berichten: 38316
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 10:35

Afbeelding

Afbeelding
U
Elisa2 schreef:
Ik vind van wel, op het nieuws hoor je namelijk maar een kant van het verhaal.

Je hoort niet dat er verschillen zijn gevaccineerd of ongevaccineerd afhankelijk van leeftijd. En zoals jij nu doet Bigone is googelen met cijfers waar je geen bron van hebt. Hetzelfde wat dus de andere groep de hele tijd verweten wordt.

Afbeelding

Afbeelding

Pluis je ze zelf even uit? Cijfers uit het rapport waar de hond naar verwees .
Laatst bijgewerkt door BigOne op 28-10-21 10:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Elisa2

Berichten: 37313
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 10:36

Askja schreef:
Electra63 schreef:
Het is een illusie dat holistische genezers geen financieel belang hebben.
Precies.

De term holistisch is m.i. overigens een van de meest misbruikte woorden in discussies over gezondheid. Het wordt vaak als een soort kwaliteitskenmerk van alternatieve behandelaars opgevoerd, als iets dat alléén aan alternatieve behandelaars voorbehouden is, omdat regulier alleen maar receptjes uitschrijft en aan symptoombestrijding doet.

Wat mij betreft kun je beter onderscheid maken tussen goede, matige en ronduit slechte artsen en behandelaars, ongeacht of ze regulier, alternatief, of beide zijn.


Jullie maken van het woord holistisch: "holistische alternatieve genezers". Daar heb ik het niet over gehad, zowel bij regulier als alternatief zitten goede, matige en slechte artsen en behandelaren inderdaad.

Waar ik het over heb is het hokjes denken in de reguliere zorg ipv de mens als holistisch geheel zien.

Matheno

Berichten: 7944
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Re: Niet vaccineren: hoe helpen we Corona de wereld uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 10:39

Ik ben persoonlijk wel van mening dat de helft van de ziektes voorkomen had kunnen worden met een goede levensstijl. Bedoel je dat met holistisch?

BigOne
Berichten: 38316
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Niet vaccineren: hoe helpen we Corona de wereld uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 10:41


Electra63

Berichten: 17853
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 10:43

Matheno schreef:
Ik ben persoonlijk wel van mening dat de helft van de ziektes voorkomen had kunnen worden met een goede levensstijl. Bedoel je dat met holistisch?


Levensstijl? Ok.
Maar wat doe je met aangeboren of erfelijke ziektes?
Astma, dat meer voorkomt in stedelijk gebied of kanker rondom bepaalde bedrijven?
Voeding waar gifstoffen is zitten?

Het heeft allemaal niets te maken met de huidige crisis door Covid-19.

Elisa2

Berichten: 37313
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 10:44

https://artsencollectief.nl/een-ziekenh ... CjcnBszQjR

Dit geeft alweer een hele andere uitleg aan de cijfers.

Matheno:
Iets is holistisch wanneer er naar het geheel wordt gekeken en niet naar de som van de verschillende onderdelen waarvan iets is opgebouwd. Bij een holistische geneeswijze wordt het gehele individu betrokken. Volgens het holisme hangt alles met elkaar samen. Iets kan niet bekeken of geanalyseerd worden door naar een gedeelte van dat geheel te kijken...

Dit bedoel ik, artsen denken nog teveel bijv. bij longproblemen alleen aan de longen terwijl er wellicht ook andere oorzaken voor de longproblemen kunnen zorgen. (even kort door de bocht)

Maaike_Indy

Berichten: 719
Geregistreerd: 25-03-11
Woonplaats: Roemenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 10:45

Janneke2 schreef:
Maaike_Indy schreef:
Ik heb al eens een poging gedaan in dit topic. Daar werden korte metten mee gemaakt, en hup de vaccinatie werd weer als enigste oplossing aangedragen


:o
Ik heb de zoekfunctie gebruikt en niets gevonden.

Citaat:
(...) ik denk ook niet dat mijn ideeën de heilige graal zijn maar de continue mantra van "vaccinatie is de enigste oplossing" en het volledig offtopic gaan is jammer, vind ik.


Je schreef iets over 'met corona omgaan', dat is al weer iets anders dan de boel de wereld uit helpen.

'Voeg niet toe', sprak de wijze 'opdat u niet zult afdoen'.

Met corona omgaan doen we wereldwijd al zo'n anderhalf jaar;
covid-19 de wereld uit: het virus heeft een dierlijk reservoir en is wereldwijd in mensen aanwezig: ik hoor tot diegenen die aannemen dat we het virus niet meer kwijt raken.

En de meest sociale manier van 'omgaan met een virus' is de R, het reproductie getal zo laag mogelijk houden. (Wie per se niet geprikt wil: anderhalve meter afstand, mondkapjes en nog zo het één en ander.)


Geen idee waarom de zoekfunctie niet werkt maar ik heb wel degelijk al eens een reactie in dit topic gezet.

Wanneer je het topic vanaf het begin had gelezen had je geweten dat de TS haar vraag wat verderop in het topic beter heeft uitgelegd. Zie onderstaande quote. Het was namelijk de meesten al wel snel duidelijk dat we Corona de wereld niet uit gaan krijgen maar er mee moeten zien te leven.


Citaat:
Je hebt gelijk, ik heb mijn vraag niet handig verwoord.


Ik bedoel: hoe komen we uit deze pandemie als we ons niet laten vaccineren?


Wat er nu gebeurt is dat mensen die niet gevaccineerd willen worden, om wat voor reden dan ook, verantwoordelijk worden gehouden voor de druk in (op) de zorg. Terwijl we hier met elkaar toch al wel door hebben dat de oorspronkelijke oorzaak ligt bij de overheid die jarenlang op de zorg heeft bezuinigd. Hoeveel extra geld er dan voor de zorg moet komen? Geen idee. Daar hebben ze in Den Haag vast genoeg mensen voor om daar eens aan te gaan rekenen. Wanneer bij een "gewone" seizoensgriep er in 2016,2017 en 2018 de ziekenhuizen al uitpuilen, weet je dat je dus tekort komt in noodgevallen.
En nee, daar hebben we nu, op dit moment niets aan. Net zo min als voorlichting en preventie voor een gezonde levensstijl. Maar de beste tijd om een boom te planten is vandaag. Er moet dus absoluut gekeken en gehandeld gaan worden om dit soort nood situaties beter te kunnen voorkomen en voor te blijven.

Wat kunnen we er nu dan aan doen?
Uiteindelijk willen we dat het grootste deel van de bevolking voldoende antistoffen heeft tegen het Covid virus. Zelfs meneer Gommers zegt dat natuurlijke verkregen antistoffen beter zijn dan de kunstmatig verkregen. Om er direct aan toe te voegen dat de vaccins wel heel erg goed zijn. https://www.bnr.nl/podcast/vraag-het-gommers/10454111/zijn-antistoffen-na-een-besmetting-beter-dan-die-na-een-vaccinatie
Wat ik me dan afvraag, waarom mag iemand, die middels een bloedonderzoek aan kan tonen dat hij voldoende afweerstoffen heeft, nog steeds niet naar een restaurant?

Laat iedereen, ook de gevaccineerden, ieder half jaar bloed trekken om de afweerstoffen te controleren. Zijn die te laag, kan je kiezen voor een booster of zorg je dat je in contact komt met iemand die Covid heeft.
Bij klachten, thuis blijven en zeker niet op bezoek gaan bij opa en oma of een net bevallen buurvrouw (iets wat ik vroeger al van mijn moeder geleerd heb).

Dan pak je het probleem aan waar het probleem zit, namelijk of je beschermd bent, of dit nu natuurlijk of kunstmatig is. Niet met (onbetrouwbare) testen die eigenlijk niet bedoeld zijn om zonder klachten te gebruiken en mondkapjes die feitelijk schijnveiligheid zijn.

En dan kan iedereen er nog zelf voor kiezen om afstand te houden, vaak handen te wassen en geen handen te schudden.

Elisa2

Berichten: 37313
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 10:46

Electra63 schreef:
Matheno schreef:
Ik ben persoonlijk wel van mening dat de helft van de ziektes voorkomen had kunnen worden met een goede levensstijl. Bedoel je dat met holistisch?


Levensstijl? Ok.
Maar wat doe je met aangeboren of erfelijke ziektes?
Astma, dat meer voorkomt in stedelijk gebied of kanker rondom bepaalde bedrijven?
Voeding waar gifstoffen is zitten?

Het heeft allemaal niets te maken met de huidige crisis door Covid-19.


Nou dat zeg je heel simpel..maar stel dat iemand vol zit met gifstoffen uit voeding, astma door vervuiling in stedelijk gebied etc. en er komt dan zo'n virus bij..dan kan dat best eens de druppel zijn die de emmer doet overlopen. Zeker als dat in combinatie is met bijvoorbeeld erfelijke genen waardoor de levermethylering niet helemaal goed verloopt.

Mizora

Berichten: 18100
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 10:51

Maar hoeveel procent van al het belastinggeld (overheidsuitgaven), dus je inkomen en alles wat je verder aan de overheid afstaat, moet volgens jou door de overheid aan de zorg uitgegeven worden? Want zeggen dat er meer geld heen moet is leuk, maar het moet ook ergens vandaan komen. Dus hoeveel van het beschikbare geld moet naar zorg.

Hier staan al je reacties in dit topic trouwens onder elkaar (door op de tekst "geplaatst" te klikken, rechtsbovenaan de post, net naast de plaatsingstijd) krijg je enkel de reacties van die persoon in het topic waar je bent):
Maaike_Indy @ [CV] Niet vaccineren: hoe helpen we Corona de wereld uit?

Fitzroy

Berichten: 25130
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 10:53

Maaike_Indy schreef:
Wat er nu gebeurt is dat mensen die niet gevaccineerd willen worden, om wat voor reden dan ook, verantwoordelijk worden gehouden voor de druk in (op) de zorg.
.


Hoe kun je toch blijven ontkennen dat niet gevaccineerden nu niet verantwoordelijk zijn voor de druk op de ziekenhuizen als 80 % op de IC niet gevaccineerd is? Ik begrijp echt niet dat je die cijfers wilt ontkennen.
Ze zijn nu verantwoordelijk voor de druk op de zorg. Punt. Kun je een heel verhaal omheen banketstaaf maar dit is wat het is.

Matheno

Berichten: 7944
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 10:55

Electra63 schreef:
Matheno schreef:
Ik ben persoonlijk wel van mening dat de helft van de ziektes voorkomen had kunnen worden met een goede levensstijl. Bedoel je dat met holistisch?


Levensstijl? Ok.
Maar wat doe je met aangeboren of erfelijke ziektes?
Astma, dat meer voorkomt in stedelijk gebied of kanker rondom bepaalde bedrijven?
Voeding waar gifstoffen is zitten?

Het heeft allemaal niets te maken met de huidige crisis door Covid-19.


Ik had het ook niet over de huidige crisis. Ik had het over het grote probleem wat we hebben wat betreft hart en vaatziektes door overgewicht, diabetes, vroegtijdige reuma klachten etc.

Elisa2

Berichten: 37313
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 11:00

Maaike_Indy schreef:
Wat er nu gebeurt is dat mensen die niet gevaccineerd willen worden, om wat voor reden dan ook, verantwoordelijk worden gehouden voor de druk in (op) de zorg. Terwijl we hier met elkaar toch al wel door hebben dat de oorspronkelijke oorzaak ligt bij de overheid die jarenlang op de zorg heeft bezuinigd. Hoeveel extra geld er dan voor de zorg moet komen? Geen idee. Daar hebben ze in Den Haag vast genoeg mensen voor om daar eens aan te gaan rekenen. Wanneer bij een "gewone" seizoensgriep er in 2016,2017 en 2018 de ziekenhuizen al uitpuilen, weet je dat je dus tekort komt in noodgevallen.
En nee, daar hebben we nu, op dit moment niets aan. Net zo min als voorlichting en preventie voor een gezonde levensstijl. Maar de beste tijd om een boom te planten is vandaag. Er moet dus absoluut gekeken en gehandeld gaan worden om dit soort nood situaties beter te kunnen voorkomen en voor te blijven.

Wat kunnen we er nu dan aan doen?
Uiteindelijk willen we dat het grootste deel van de bevolking voldoende antistoffen heeft tegen het Covid virus. Zelfs meneer Gommers zegt dat natuurlijke verkregen antistoffen beter zijn dan de kunstmatig verkregen. Om er direct aan toe te voegen dat de vaccins wel heel erg goed zijn. https://www.bnr.nl/podcast/vraag-het-gommers/10454111/zijn-antistoffen-na-een-besmetting-beter-dan-die-na-een-vaccinatie
Wat ik me dan afvraag, waarom mag iemand, die middels een bloedonderzoek aan kan tonen dat hij voldoende afweerstoffen heeft, nog steeds niet naar een restaurant?

Laat iedereen, ook de gevaccineerden, ieder half jaar bloed trekken om de afweerstoffen te controleren. Zijn die te laag, kan je kiezen voor een booster of zorg je dat je in contact komt met iemand die Covid heeft.
Bij klachten, thuis blijven en zeker niet op bezoek gaan bij opa en oma of een net bevallen buurvrouw (iets wat ik vroeger al van mijn moeder geleerd heb).

Dan pak je het probleem aan waar het probleem zit, namelijk of je beschermd bent, of dit nu natuurlijk of kunstmatig is. Niet met (onbetrouwbare) testen die eigenlijk niet bedoeld zijn om zonder klachten te gebruiken en mondkapjes die feitelijk schijnveiligheid zijn.

En dan kan iedereen er nog zelf voor kiezen om afstand te houden, vaak handen te wassen en geen handen te schudden.


Ik vind dit een zinvol stuk, het is genuanceerder en meer gericht ook op lange termijn oplossingen.

BigOne
Berichten: 38316
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Niet vaccineren: hoe helpen we Corona de wereld uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 11:15

Lange termijn prima, we hebben NU een probleem. Artsencollectief als betrouwbare bron? Is er eentje die de boel flink opstookt.

storrum

Berichten: 2160
Geregistreerd: 11-01-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 11:36

bigone schreef:
storrum schreef:
"Snelle stijging doorbraakinfecties, nu al wellicht de helft"
https://threadreaderapp.com/thread/1453 ... 84099.html

Dit is inderdaad zorgwekkend echter ook zeer gekleurd aangezien van de niet gevaccineerden personen er veel minder gaan testen bij symptomen. Dus die cijfers zou je er nog moeten verhogen met ing 60 %. Terwijl van de gevaccineerden bijna 70 % test dus 30 % erbij.
Wat dus ruwweg betekend 40.000 besmettingen bij gevaccineerden en 120.000 bij ongevaccineerden. En van die 40.000 komen er vele malen minder in het ziekenhuis.
Maar misschien duikt Mizora er nog even op, dat is imo een statistisch wonder.

Maar gevaccineerden hoeven nu, met de coronapas, toch niet meer te testen? En de ongevaccineerden wel, als ze ergens heen willen. Het lijkt mij dat juist de ongevaccineerden zich meer laten testen.
Of heb ik het helemaal mis?