Niet vaccineren: hoe helpen we Corona de wereld uit?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sizzle

Berichten: 35735
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 14:25

Het zijn inderdaad haast 2 kampen geworden, totdat het ineens een naaste betreft.
Ik ben toch best nog wel bezig met vragen als:
- hoe zit het met bejaarde familie van de jongeren die besmet zijn geraakt op de 2G superspreader events?
- er liggen in CH van de 70+ leeftijd nu meer gevaccineerde mensen in het ziekenhuis dan ongevaccineerden, uiteraard moet je dat nog omrekenen per groepsgrote, maar voor die individuele mensen is dat irrelevant. Ze hoopten veilig te zijn en waren dat niet. In hoeverre moet dan wellicht toch nog PPE gebruikt worden door gevaccineerde medewerkers en familie (die wellicht bij zo‘n superspreader event waren?
- er raken toch best nog wel wat mensen geinfecteerd na vaccin. Lang covid zou 50% verminderd worden. Dat is echter niet perse heel goed als inderdaad 30% te maken heeft met lange termijn klachten. 15% is nog steeds verschrikkelijk veel.
- Als je na je vaccin niet merkt dat je symptoomloos besmet geraakt bent maar wel ineens langdurige klachten hebt, kom je dan op de grote hoop die chronisch vermoeid heet die niet erkend wordt?

Ik geloof nog niet echt dat we er bijna klaar mee zijn. Wel dat men er klaar mee is, maar dat is wat anders.

Ondanks mijn gedachten ben ik er losjes mee en ben voor mezelf weinig voorzichtig (wel voor anderen). In hoeverre is dat hypocriet van mij?

Electra63

Berichten: 17940
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 14:36

Huertecilla schreef:
Avalanche81 schreef:
Ah. Nonsens dus, begrijp ik. Angst zaaien.


Kijk, de overheden hebben een belang bij informatie.
De pharmaceutische industrie heeft een belang bij informatie.
Beide belangen zijn niet persé in het belang van het individu.

Dat is een gegeven. Wat je daar mee doét is individuele vrijheid.

De dominante groep hier neemt overheid/industrie als gospel; dát is hun vrijheid.
Helaas ook hun gospel het liefst aan de andersdenkenden opleggen; dát is hun recht NIET.

Trouwens erg grappig die opmerking over angst zaaien. Dat is wat overheden en industrie met brede zwaaien gedaan hebben via enthousiaste slechtnieuws-media. Dit is juist de basis voor het gospel ;)

Durf te léven dames *\%/*


Gelukkig hebben influencers, anti-Corona-politici of natuurgenezers geen belang of verdienmodel :D

Die kijken verder dan hun neus lang is en doen vooral zelluf onderzoek naar vaccinaties en Covid-19 :D

BigOne
Berichten: 38534
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 14:37

Ergens is het wel goed om te beseffen dat ouderen die alsnog in het ziekenhuis belanden wel een veel betere overlevingskans hebben wanneer ze wel gevaccineerd zijn. Anders was het aantal doden per dag 10 keer zo hoog.
In Limburg werden tien gevaccineerden ruim ouder dan 80 opgenomen waarvan er 1 naar de ic moest, vorig jaar waren ze waarschijnlijk daar allemaal terecht gekomen.

fotolijstje

Berichten: 2740
Geregistreerd: 17-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 14:47

Huertecilla schreef:
fotolijstje schreef:
Het proefkonijnen etc vind ik zo dom, voor wat ben je een proefkonijn?

Het is een vaccin ja van een ander soort maar als het niet goed was hadden ze het echt niet zomaar op de markt gezet.

Dat kost de overheid veel te veel moeite om van dat gezeik af te komen als het echt niet goed was.


Dit zijn imo maar liefst DRIE juweeltjes.

Een perfect voorbeeld van de noodzaak van kritisch nadenken voor een evenwicht in de sámenleving.
Daarom is het zo verwerpelijk dat een meerderheid vanuit een zelfaangenomen hogere moraal discussie overschreeuwd.

Zondag naar een herdenkingsfeest van een vriend geweest.
Had enstige, erfelijke trombose in zijn familie. Vader, zus en broer aan tromboses overleden.
Vervroegd met pensioen de wereld rondreizend van het leven genietend was hij defacto verplicht zich te laten vaccineren. Inderdaad; na vaccinatie aan acute trombose overleden.
Dat voor een ziekte waar hij als sportieve, zongebruinde (vit.D) gezonde man van 58 waarschijnlijk zelfs geen erg in gehad zou hebben.


Hoe is dit te koppelen aan proefkonijnen?
Het overlijden van een vaccinatie is vrij zeldzaam en daarna zijn er ook andere redenen dat ze overlijden. Niet direct aan de vaccinatie

BarbaraNova

Berichten: 4211
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: Niet vaccineren: hoe helpen we Corona de wereld uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 15:17

Mijn vader is drie weken terug naar Istanbul gevlogen, toen hun een uur onderweg waren is er een man onwel geworden, die ws gevaccineerd was, want alle niet gevaccineerde moesten natuurlijk eerst getest worden. Het vliegtuig is terug naar schiphol gegaan, de man in afgevoerd naar het ziekenhuis en het vliegtuig is weer vertrokken naar Istanbul. Mijn vader werd ziek toen hij thuis was (ook gevaccineerd) en is nu dik twee weken verder iets aan het opknappen. Mijn moeder is niet ziek geworden (gevaccineerd). Mijn zusje (niet gevaccineerd) heeft mijn vader opgehaald van het vliegveld en is daarna ook daar nog thuis geweest, die werd gecontact door de GGD dat ze haar zouden gaan volgen (geen idee hoe, maar het idee is al vreemd) maar toen ze vertelde dat ze alleen mijn ouders een kus geeft bij binnenkomst en daarna in een stoel tegenover mijn ouders dus ook met salontafel er tussen, was het oke volgens GGD, want als je niet langer dan 15 minuten binnen 1,5 meter bent, dan vorm je geen gevaar om besmet te worden. Vindt het hele verhaal zo vreselijk vreemd en krom...

Blue_Eyes

Berichten: 20357
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: Niet vaccineren: hoe helpen we Corona de wereld uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 15:25

Het begint al met de aanname dat die meneer die in het vliegtuig onwel was, gevaccineerd was. Dat hoeft helemaal niet. Vals negatief? Te vroeg getest? Testresultaat vervalst? Zijn allemaal opties die ook mogelijk zijn. De rest van je verhaal lees ik dan ook met een gezonde dosis scepsis, sorry.

Ibbel

Berichten: 49251
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Niet vaccineren: hoe helpen we Corona de wereld uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 15:29

Verder is ook niet duidelijk of de man die onwel werd uberhaupt door Corona onwel werd.

Ik heb ook wel eens in een vliegtuig gezeten waarin iemand onwel werd, met een tussenlanding in Boston tot gevolg. We misten daardoor onze aansluitende vlucht en er werd een (klein) extra toestel ingezet om door te vliegen. Daarin werd een andere passagier doodziek.

Luchtziek vanwege het kleinere vliegtuig. Was niet gebeurt als die eerste man niet onwel was geworden, en toch was er geen verband :+

mysa

Berichten: 10564
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 15:29

Huertecilla schreef:
fotolijstje schreef:
Het proefkonijnen etc vind ik zo dom, voor wat ben je een proefkonijn?

Het is een vaccin ja van een ander soort maar als het niet goed was hadden ze het echt niet zomaar op de markt gezet.

Dat kost de overheid veel te veel moeite om van dat gezeik af te komen als het echt niet goed was.


Dit zijn imo maar liefst DRIE juweeltjes.

Een perfect voorbeeld van de noodzaak van kritisch nadenken voor een evenwicht in de sámenleving.
Daarom is het zo verwerpelijk dat een meerderheid vanuit een zelfaangenomen hogere moraal discussie overschreeuwd.

Zondag naar een herdenkingsfeest van een vriend geweest.
Had enstige, erfelijke trombose in zijn familie. Vader, zus en broer aan tromboses overleden.
Vervroegd met pensioen de wereld rondreizend van het leven genietend was hij defacto verplicht zich te laten vaccineren. Inderdaad; na vaccinatie aan acute trombose overleden.
Dat voor een ziekte waar hij als sportieve, zongebruinde (vit.D) gezonde man van 58 waarschijnlijk zelfs geen erg in gehad zou hebben.


Trombose komt helaas ook vaak voor bij het doormaken van de ziekte.

https://coronaplein.nu/informatie/effec ... n-trombose

Kinke

Berichten: 20591
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 15:57

Huertecilla schreef:
Bij mij telde het op tot een wel, doch nu met deze bescherming tot een liever al natural dan herhaling.

Valt echter niet mee om een besmettig op te lopen hier. Doe echt mijn best maar de spoeling in mijn echte wereld is veel dunner dan de officiele cijfers die voor die wereld gepubliceerd worden >;)


Hoe zit dat nou eigenlijk HC, is er onderzoek gedaan dat je een betere bescherming hebt als je corona hebt opgelopen? beter dan wanneer je gevaccineerd bent?

Elisa2

Berichten: 37783
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 16:17

Sizzle schreef:
Het zijn inderdaad haast 2 kampen geworden, totdat het ineens een naaste betreft.
Ik ben toch best nog wel bezig met vragen als:
- hoe zit het met bejaarde familie van de jongeren die besmet zijn geraakt op de 2G superspreader events?
- er liggen in CH van de 70+ leeftijd nu meer gevaccineerde mensen in het ziekenhuis dan ongevaccineerden, uiteraard moet je dat nog omrekenen per groepsgrote, maar voor die individuele mensen is dat irrelevant. Ze hoopten veilig te zijn en waren dat niet. In hoeverre moet dan wellicht toch nog PPE gebruikt worden door gevaccineerde medewerkers en familie (die wellicht bij zo‘n superspreader event waren?
- er raken toch best nog wel wat mensen geinfecteerd na vaccin. Lang covid zou 50% verminderd worden. Dat is echter niet perse heel goed als inderdaad 30% te maken heeft met lange termijn klachten. 15% is nog steeds verschrikkelijk veel.
- Als je na je vaccin niet merkt dat je symptoomloos besmet geraakt bent maar wel ineens langdurige klachten hebt, kom je dan op de grote hoop die chronisch vermoeid heet die niet erkend wordt?

Ik geloof nog niet echt dat we er bijna klaar mee zijn. Wel dat men er klaar mee is, maar dat is wat anders.

Ondanks mijn gedachten ben ik er losjes mee en ben voor mezelf weinig voorzichtig (wel voor anderen). In hoeverre is dat hypocriet van mij?


Hele goede vragen! Hier zouden meer mensen eens over na moeten denken. En dat kan zonder zwart/ wit te denken en in een van de kampen te moeten zitten.

Huertecilla

Berichten: 26879
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 16:45

Elisa2 schreef:
Sizzle schreef:
Het zijn inderdaad haast 2 kampen geworden, totdat het ineens een naaste betreft.


En dat kan zonder zwart/ wit te denken en in een van de kampen te moeten zitten.


Als je niet voor alles bent, dumpt het voor-kamp je gelijk zonder enig verder lezen of nadenken in het andere kamp, hoe genuanceerd je ook bent/denkt.

Electra63

Berichten: 17940
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 16:51

Huertecilla schreef:
Elisa2 schreef:


En dat kan zonder zwart/ wit te denken en in een van de kampen te moeten zitten.


Als je niet voor alles bent, dumpt het voor-kamp je gelijk zonder enig verder lezen of nadenken in het andere kamp, hoe genuanceerd je ook bent/denkt.



HC,
Het is jammer dat jij nooit met bewijzen komt als jij van alles beweert.
Je reageert ook nooit als een stelling van jou onderuit wordt gehaald.
Je blijft van alles beweren, maar je hebt geen enkele kennis van de Nederlandse zorg.
Sterker nog, je verspreidt regelmatig misinformatie.

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 16:52

Huertecilla schreef:
Als je niet voor alles bent, dumpt het voor-kamp je gelijk zonder enig verder lezen of nadenken in het andere kamp, hoe genuanceerd je ook bent/denkt.

Als je in twee kampen denkt, ben je bij voorbaat al een hokjes denker..
Niet echt een voorbeeld van een open mind...

Dat mensen het niet eens zijn met dingen die je zegt is niet perse omdat ze in het voorkamp zitten, maar omdat ze vinden dat je soms rare dingen schrijft (althans, ik spreek dan voor mezelf :+ )
maar je mag, jouw kennende, ook weer nergens op reageren, want dan is het 'wie de schoen past ..' enzo :D

Jij stopt iedereen die het niet met je eens is, volledig in het andere 'kamp'.. althans, zo lijkt het sterk..
En anders heb ik geen flauw idee wat je bedoelt, maar dat is ook niet erg :')
Laatst bijgewerkt door Cer op 25-10-21 16:58, in het totaal 1 keer bewerkt

nps
Berichten: 2000
Geregistreerd: 12-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 16:53

Huertecilla schreef:
Als je niet voor alles bent, dumpt het voor-kamp je gelijk zonder enig verder lezen of nadenken in het andere kamp, hoe genuanceerd je ook bent/denkt.


Oh, de ironie.

Huertecilla

Berichten: 26879
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 17:00

Cer schreef:
Huertecilla schreef:
Als je niet voor alles bent, dumpt het voor-kamp je gelijk zonder enig verder lezen of nadenken in het andere kamp, hoe genuanceerd je ook bent/denkt.

Als je in twee kampen denkt, ben je bij voorbaat al een hokjes denker...


Het standpunt van het voor-kamp :)*

Ík denk dat er maar één ´kamp´ is en verder een breed skala aan andersdenkenden ;)

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 17:01

Nou ja, blijbkaar ook het standpunt van het calimero tegen-kamp.. :')
ik vind dit een geniaal stukje volwassen discussie.. _O-

BigOne
Berichten: 38534
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Niet vaccineren: hoe helpen we Corona de wereld uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 17:15

Sommige mensen kunnen nu eenmaal niet hebben dat ze ergens gedumpt worden <<)

Earth

Berichten: 7961
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 17:51

Dat voor-kamp, waren dat niet de schapen/niet-wakkere mensen, benoemd door het tegen-kamp? Of hoe zat dat ook alweer? >;)

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 18:42

Huertecilla schreef:
Cer schreef:
Als je in twee kampen denkt, ben je bij voorbaat al een hokjes denker...


Het standpunt van het voor-kamp :)*

Ík denk dat er maar één ´kamp´ is en verder een breed skala aan andersdenkenden ;)

Lekker knus toch, die hokjes ...

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 18:43

nps schreef:
Huertecilla schreef:
Als je niet voor alles bent, dumpt het voor-kamp je gelijk zonder enig verder lezen of nadenken in het andere kamp, hoe genuanceerd je ook bent/denkt.


Oh, de ironie.
Tja.

Anoniem

Re: Niet vaccineren: hoe helpen we Corona de wereld uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 20:38

Ik zit net even op faceboek naar de nieuws sites te kijken. Volgens mij post alleen ongevaccineerd nederland daar? En ook niet de slimsten :')

BigOne
Berichten: 38534
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Niet vaccineren: hoe helpen we Corona de wereld uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 20:48

Er zijn ook aardig wat hoger opgeleide mensen die niet vaccineren maar wat je op Facebook ziet zijn meestal de ongeleide projectielen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 21:29

bigone schreef:
Er zijn ook aardig wat hoger opgeleide mensen die niet vaccineren maar wat je op Facebook ziet zijn meestal de ongeleide projectielen.

Dat bedoel ik, schrik er van toch.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Re: Niet vaccineren: hoe helpen we Corona de wereld uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 21:59

Inderdaad bijzondere types. Cijfers over het percentage niet gevaccineerden is verzonnen, het zijn overwogen gevaccineerden die er liggen. Gevaccineerden die met bosjes omvallen. Gevaccineerden die zijn juist gevaarlijk. De meest bijzondere en belachelijke dingen lees je soms. Ik vrees alleen dat dit de groep is die je nooit zo ver gaat krijgen zich vrijwillig te laten vaccineren.

pien_2010

Berichten: 43872
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 08:31

Ik ken genoeg ongevacineerden maar zonder uitzondering zijn ze allemaal heel erg voorzichtig. Dus het is niet zo zwart wit dat je iedereen op de grote hoop kunt gooien als zijnde gevaarlijk.