Zodra het mooi weer begint te worden (temperatuur 18+°C en veel zon) beginnen de problemen. Wanneer ik een tijdje buiten ben krijg ik last van mijn ogen (prikkend, soms rood & tranen), een erg moe gevoel (ook door die ogen denk ik) en last van hoofd- en keelpijn. Af en toe eens niezen maar niet veel, net zoals dat ik ook geen loopneus heb. Het enige wat ik wel heb is dat mijn neus/keel precies dicht gaat zitten, met de zogenaamde 'kikkers in de keel' (weet niet of ze dat in Nederland kennen, hahaha).
Als ik een aantal uur bij de paarden ben geweest of op een andere manier buiten ben geweest voel ik mij 's avonds echt slecht, ik heb het idee dat ik dood ga van de dorst (terwijl ik wel zowat constant drink) en de volgende dag sta ik steevast op met keelpijn en soms zelfs wat schorre stem. Ook de hoofdpijn en pijn aan mijn ogen blijft gewoon aanwezig. Ik draag buiten al een zonnebril, dat verlicht/beschermt wel wat, maar het lost het niet op. Met momenten heb ik ook kramp in mijn kuiten, of andere soorten (spier/buik)pijn. Door te weinig drinken/uitdrogen? Ben nog even aan het zoeken hoe het verband houdt.
Iemand die dit herkent? Zonder hooikoorts te hebben? Kan het een reactie zijn op de warmte/het zonlicht? Via internet kom ik niet zo ver en om hiervoor apart naar de dokter te gaan heb ik nu even geen zin in, dat wordt later wel besproken, kom er vaak genoeg