Buis van Eustachius vernauwd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiki1976

Buis van Eustachius vernauwd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-21 20:27

Misschien weten er mensen hier wel wat over, via de KNO arts worden we niet veel wijzer.

Mijn zoon heeft een vernauwde buis van eustachius, volgens de kno arts is hier niets aan te doen omdat ze er niet bij kunnen komen.
Gevolg heel vaak oorontstekingen. Snede in trommelvlies, buisjes hebben maar heel kort effect. Snede groeit zo dicht, en buisjes liggen er binnen 2-3 maanden weer uit.
Nu zijn we niet echt happig erop om dit steeds maar weer te laten doen.

Is het echt zo dat ze daar niet bij kunnen komen?
Het is niet zo dat ik de kno arts niet geloof. Maar vind het wel apart dat ze wel dingen die dicht zitten in je hoofd kunnen laseren maar niet dit. Iemand die ik ken had een ader? in haar hoofd die al jaren dichtzat (voor de afvoer van te veel aan hersenvocht, hier zat al jaren een soort van katheter in en is ondertussen hersteld en kan zonder de katheter). In mijn ogen is dat veel complexer of zie ik dit echt zo verkeerd?

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 20:30

Het verschil zit er waarschijnlijk in dat de buis van Eustachius niet permanent open staat. Hij gaat telkens eventjes open voor afvoer en om de luchtdruk te regelen etc. Een stent plaatsen is dus niet mogelijk.

Helaas weet ik verder ook geen oplossingen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-21 20:31

Bowo schreef:
Het verschil zit er waarschijnlijk in dat de buis van Eustachius niet permanent open staat. Hij gaat telkens eventjes open voor afvoer en om de luchtdruk te regelen etc. Een stent plaatsen is dus niet mogelijk.

Helaas weet ik verder ook geen oplossingen.

De kno arts gaf als specifieke reden dat ze er niet bij kunnen komen.
Wat bij mij dan niet strookt waarom wel ingewikkelde dingen in iemands hoofd?

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 20:39

Ik heb even wat meer informatie opgezocht, maar blijkbaar is zelfs een stent plaatsen mogelijk (al zal dat wel met bepaalde risico's komen denk ik, zover heb ik nog niet gezocht).

Hoe oud is je zoon? En heb je al eens een second opinion gevraagd?

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-21 21:26

Bowo schreef:
Ik heb even wat meer informatie opgezocht, maar blijkbaar is zelfs een stent plaatsen mogelijk (al zal dat wel met bepaalde risico's komen denk ik, zover heb ik nog niet gezocht).

Hoe oud is je zoon? En heb je al eens een second opinion gevraagd?

Hij is nu 20 jr. Maar als kind was hij al een oren kind. Maar toen is dit nooit naar voren gekomen. Of beter gezegd nooit echt onderzocht.
Nee nog geen second opinie laten doen. Voordat we dat gaan doen is wil ik eerst weten of het wel of niet mogelijk is.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 21:28

Had hij ook vaak last van looporen?

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-21 21:37

marleen_usar schreef:
Had hij ook vaak last van looporen?

Nee dat had hij niet heel vaak.
Wel bij een flinke ontsteking die doorbrak letterlijk het bloed uit zijn oren liep.

Ook is hij getest op heel veel allergieën maar is nergens allergisch op getest. Hij heeft hier nu wel al ruim 2 jaar medicijnen voor. Puur preventief omdat hij met vlagen best veel moet niezen.
Maar het niezen etc lijkt geen verband te hebben met de hinder/pijn die hij ondervind van zijn oren.

Het klaren van de oren heeft weinig tot geen effect.
Klachten varieren van echt flink pijn tot zeuren, en altijd het gevoel van "alles wat ik hoor klinkt als onderwater".

Anoniem

Re: Buis van Eustachius vernauwd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 12:16

Als patient met een KNO verleden van 34 jaar (ik ben 37) kan ik dit idd bevestigen, ook bij mij een vernauwde buis van eustagius en is helaas niets aan te doen, behalve de gevolgen (oorontstekingen) oplossen..