emotionele reactie na zetten prikpil?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gaabje

emotionele reactie na zetten prikpil?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-21 18:36

Hoi bokkers,

omdat het toch een beetje in mijn hoofd blijft spoken wil ik dit even aan jullie voorleggen. Inmiddels gebruik ik een paar jaar de prikpil, omdat ik niet goed tegen de reguliere pilvarianten kan. Dat bevalt eigenlijk heel goed. Nu ben ik vorige week woensdag weer bij de huisarts geweest om de volgende te laten zetten. Ik vond het al dat ze de prik vrij hoog had gezet, meer in mijn 'lovehandle' dan in mijn bil en kreeg daar ook een blauwe plek terwijl je er bij mij normaal nooit iets van ziet. De dag erna voelde ik me erg emotioneel (niet per se huilen, maar wel het gevoel dat dat zou kunnen) en ook irrationeel qua gevoelens en een grote onzekerheid die ik helemaal niet van mezelf ken. Donderdag op vrijdag heb ik daar ook erg slecht van geslapen. Vrijdag had ik dat gevoel ook nog wel maar in mindere mate en gedurende het weekend werd het ook weer minder. Nu is dat emotionele en irrationele gevoel bijna weg. Ik ken het helemaal niet van mezelf, ben qua emoties altijd vrij stabiel en kan zaken goed relativeren. Heb nu het idee dat het misschien door het zetten van de prikpil kan komen. Heeft iemand hier een vergelijkbare ervaring mee?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 18:38

Ik zou gewoon even je huisarts bellen met de vraag of het daardoor kan komen, dan weet je gelijk of dat nog een keer kan gebeuren of dat er misschien een andere reden is dat je je zo voelde

Dorine92

Re: emotionele reactie na zetten prikpil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 18:43

Dat kan heel goed, de “normale” pil is ook absoluut niet zonder bijwerkingen. Ik ben zelf daarom volledig van op hormonen en metalen gebaseerde methodes afgestapt en ik gebruik nu sensiplan. Voor mij helemaal perfect. Geen gedoe aan mijn lijf en minstens net zo betrouwbaar als de pil

Gaabje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-21 18:49

moonsparkle schreef:
Ik zou gewoon even je huisarts bellen met de vraag of het daardoor kan komen, dan weet je gelijk of dat nog een keer kan gebeuren of dat er misschien een andere reden is dat je je zo voelde

Dat ben ik ook nog van plan te doen! Maar ik merkte dat ik ook behoefte heb om de ervaring van andere vrouwen te horen. Over de pil wordt veel gezegd en geschreven, maar de prikpil wordt minder gebruikt, dus daar lees ik ook minder over.

Gaabje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-21 18:51

Dorine92 schreef:
Dat kan heel goed, de “normale” pil is ook absoluut niet zonder bijwerkingen. Ik ben zelf daarom volledig van op hormonen en metalen gebaseerde methodes afgestapt en ik gebruik nu sensiplan. Voor mij helemaal perfect. Geen gedoe aan mijn lijf en minstens net zo betrouwbaar als de pil

Inderdaad van vrouwen die de normale pil gebruiken hoor je dit soort dingen ook wel vaker. Ik vind het vreemd, omdat ik hier eerder nog nooit last van heb gehad. Althans, niet bewust, maar de timing met het zetten van de prikpil is wel opmerkelijk. Sensiplan is helaas voor mij geen optie. Mijn normale cyclus is super onregelmatig.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 18:54

Gaabje schreef:
Dorine92 schreef:

Inderdaad van vrouwen die de normale pil gebruiken hoor je dit soort dingen ook wel vaker. Ik vind het vreemd, omdat ik hier eerder nog nooit last van heb gehad. Althans, niet bewust, maar de timing met het zetten van de prikpil is wel opmerkelijk. Sensiplan is helaas voor mij geen optie. Mijn normale cyclus is super onregelmatig.

Mijne ook, maar omdat je goed ziet wat er gebeurt hoeft dit geen probleem te zijn. Je ziet immers wat er gebeurt
Wb de pil.. veel vrouwen merken pas wat het heeft gedaan als ze ermee stoppen

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 20:44

Ja dat kan. Ik gebruik de prikpil al bijna 8 jaar. De eerste jaren waren de reacties wat heftiger dan nu. Maar ik kon toen ook heel emotioneel zijn, of chagrijnig. Meestal hield dit een week aan ongeveer. Mijn prikpil is ook wel eens wat hoger of lager gezet, ligt aan degene die prikt. Maar in principe kan dit geen kwaad. Ik heb hem ook wel eens in mijn arm gehad. De werking blijft hetzelfde, je kunt er alleen inderdaad wat meer last van hebben.

Gaabje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-21 13:58

Pepperrr schreef:
Ja dat kan. Ik gebruik de prikpil al bijna 8 jaar. De eerste jaren waren de reacties wat heftiger dan nu. Maar ik kon toen ook heel emotioneel zijn, of chagrijnig. Meestal hield dit een week aan ongeveer. Mijn prikpil is ook wel eens wat hoger of lager gezet, ligt aan degene die prikt. Maar in principe kan dit geen kwaad. Ik heb hem ook wel eens in mijn arm gehad. De werking blijft hetzelfde, je kunt er alleen inderdaad wat meer last van hebben.

Dank voor je reactie Pepperrr. Sterkt me wel in het idee dat het van de prikpil komt. Eerder heb ik dit niet zo gemerkt, maar misschien door vermoeidheid oid versterkt.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 08:25

Ja dat kan hoor! Zoals hierboven al gezegd. Er zitten toch hormonen in dus is niet zo gek. Hoe gaat het nu?

Gaabje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-21 08:56

Gaat nu weer helemaal goed, lief dat je het vraagt!

Samantha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 09:17

Ik gebruik ook al 5 jaar de prikpil. 3 weken geleden moest ik m weer laten zetten maar ben er mee gestopt. Ik heb al een temperament van mezelf, maar het leek met de prikpil steeds erger te worden. Helemaal als de “tijd” van de maand naderde, dan kan ik echt om niks ontploffen en het werd alleen maar erger. Nu goed aankijken wanneer ik weer echt ongesteld wordt, en hopelijk is mijn cyclus weer zoals het voor de prikpil was. Ik was er overigens mee begonnen nadat ik was bevallen en allemaal rode vlekken en pukkeltjes op mijn wangen kreeg. Trouwens ook enorme pijn tijdens mijn ongesteldheid, voelde net alsof ik net was bevallen. Hopelijk blijft dit allemaal weg.