Sneaker met uitneembare zool

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

deksel

Sneaker met uitneembare zool

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-21 16:03

Hoihoi,

ten eerste hoop ik dat ik dit topic hier goed staat. Ik open nooit topics :+.

Maar nu dus wel, want ik heb hulp nodig. Bij mijn zoektocht naar een leuke, maar niet al te dure sneaker/schoen met uitneembare zool.

Ik heb al een beetje rondgezocht maar ik vind eigenlijk alleen maar lelijke schoenen. Of schoenen die niet goed zijn, zoals All Stars. Ik heb al 2 paar Dr. Martens, ik zoek meer sneakers die ik ook in de zomer aankan maar ook in de winter. Het moet een stevige schoen zijn. Ik heb maat 36, soms maat 36,5. Maar een smalle voet, dus ik pas ook in kinderschoenen {:}. Bij Nikes kan de zool eruit (dacht ik). Hele leuke schoenen, maar vaak wel duur. Ook heb ik een keer Nikes via Vinted gekocht, maat 36 was te klein. En 36,5 veel te groot (ik slip er achter uit). Dus dat durf ik niet meer zo goed aan.

Hier een paar voorbeelden van schoenen die ik leuk vind:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wie weet de perfecte schoen voor mij?

Rhinocornn

Re: Sneaker met uitneembare zool

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 16:08

Ik volg. Ik hoor eigenlijk steunzolen te gebruiken, maar heb dat al jaren geleden opgeven omdat ik geen schoenen kon vinden waarbij de binnenzool uitneembaar was én ik de schoen zelf ook nog leuk vond (ik ben dan ook wel heel kieskeuring met schoenen :o ). Maar met flink lengteverschil tussen mijn benen en wat plattere voeten heb ik het eigenlijk wel nodig.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 16:08

Ik zou gewoon eens een aantal schoenwinkels binnen lopen en bij elke schoen die je leuk vindt even voelen of de zool eruit kan. Vaak staat het niet online erbij en weten zelfs de verkopers er niet van.
Ik heb er een paar van Ecco waar de zool uit kan, die hebben ook leuke sneakers.
Oh en Rieker, die hebben ook vaak uitneembare zolen.

Schoenwinkels als Bristol en Scapino hebben soms gewoon merkloze/onbekende merken waar de zolen uit kunnen, terwijl ik dan tussen de duurdere merken niks kan vinden :+

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 16:15

Afbeelding

Bij Van Haren heb je een merk dat Medicus heet (afgrijselijke naam) met sneakers die wel prima zijn en elke schoen van dat merk heeft een uitneembare zool.

Ik heb eindelijk mn steunzolen weer aan. ;)

Er zijn er nog meer hoor. Heb ff een random screenshot gepost.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 16:21

Medicus, die schoenen zitten heerlijk inderdaad :j Maar vroeger hadden ze bijna alleen van die oma-modellen. Leuk te zien dat ze nu ook wat meer moderne schoenen verkopen.
Ik heb er één keer een paar schoenen van gehad.. Een keer in de regen gelopen, en volledig verkleurd ondanks de schoenenspray :x Maar ze zaten wel lekker haha.

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 16:25

Veel Nikes hebben ook uitneembare zolen. Ik heb het model Internationalist in diverse kleuren omdat daar de zolen uit kunnen en ik van dat model zeker ben van de maat.

Sneakers van Timberland hebben ook losse zolen en lopen ook heerlijk.

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 16:53

Hier ook steunzolen en sneakers van Medicus. Inderdaad een compleet foute naam, maar de sneakers bevallen goed.

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 17:23

De laatste jaren loop ik alleen nog maar op fitflops uberknit. Binnenzool is iets vastgelijmd maar kan er zonder problemen uit voor een eigen zooltje. Zalige dingen, vooral de f-sporty. Online even zoeken, dan zijn er soms leuke aanbiedingen bij.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 17:27

Durea, ecco, adidas, nike, puma, manfield.... Heel veel zolen kunnen er tegenwoordig uit. Ook van Haren heeft genoeg goede sneakers waar de zool uit kan, net als veel merken. Maar, ook nog genoeg waar het niet kan. Niet direct opgeven als het niet gaat, vaak kun je hem er toch uit halen.
Beste is gewoon naar de schoenenwinkel en proberen helaas, schoenen via internet is soms heel lastig.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 17:33

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 17:36

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 17:46

Ik had deze besteld vorige week bij Zalando, maar ook beide weer retour gestuurd. Erg smal model, maar wel met uitneembare zool. En ook leuk om te zien (ook in andere kleuren)
Afbeelding

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 17:47

Volgens mijn podoloog is de Scapino een prima winkel voor sneakers.
Aandachtspunt behalve de uitneembare zool is dat de schoen niet te slap is.

chantalboes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 17:48

Bij al mijn New Balance kan de zool eruit (weet niet of dat bij alle modellen is, maar ik heb 4 paar en daar kan het allemaal bij).

office

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 18:35

Puma sneaker ?

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 19:13

Ik ben Adidas verslaafd (geweest) en daar kon je zool er ook uit halen, voornamelijk bij de modellen van Superstar en Stan Smith.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 19:14

ga even naar Scapino?
ik heb ook zooltjes en heb er laatst puma gekocht, was best veel keuze.

_Floortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 19:30

Ik koop al mijn schoenen bij Manfield, daar kan ik vaak een deel van de zool weghalen waardoor het past :)

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 19:49

De British knights june sneakers voldoen aan je eisen. Ze zijn er in kindermaten en in damesmaten.

Mijn dochter heeft ze. Hele leuke vlotte, stevige sneaker waar de zool uit kan.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 19:53

Ik heb in Allstars gewoon een inlegzool gelegd en sindsdien lopen die ook fantastisch. Dus de eigen zool kan er niet uit, maar de inlegzool past er wel prima bovenop.

En ik heb een super fijn stel Ariat Fuse plus schoenen, maar die vallen vast niet onder je budget.
Maar daar ligt iig een super fijn voetbed in, met ook een uitneembare zool, dacht ik.

Sourire

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 19:55

Uit praktisch iedere sneaker kan de zool, soms moet je hem ietwat lostrekken. Ik heb van verschillende merken sneakers en in allemaal kunnen mijn inlegzolen. :D Foto's in je OP doen mij een beetje denken aan o.a. Reebok.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-21 19:57

Iedereen bedankt voor jullie tips! Ik ben een beetje een piet leut en heb een hele specifieke smaak. 't Is al snel niet goed of mooi genoeg :'). Maar vind de British Knights heel veel leuke schoenen hebben, daar ga ik zeker nog eens naar kijken.

Uit de OP had ik de schoenen met de paarse streep besteld, kreeg de zool er niet makkelijk uit. Maar ik vond ze toch erg leuk dus heb de zool er uit gesloopt. Met steunzool zit het perfect. Ik heb voor €30 een leuke schoen *\o/*
https://www.zalando.nl/rubi-shoes-by-cotton-on-vegan-alba-retro-rise-sneakers-laag-whitetaupelilac-rue11a042-a11.html