Sporthorloge én smartwatch? Opties gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

uggy

Sporthorloge én smartwatch? Opties gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-21 21:30

Beste bokkers,

Sinds kort ben ik fanatieker aan het sporten en waar ik eerst voldoende had aan mijn Xiaomi mi band 4, merk ik nu dat ik toch opzoek ben naar een horloge die meer sport ondersteuning kan bieden.

Recent had ik de Polar Ignite 1 te leen. Deze beviel me erg goed en de hartslagzones waren hierbij erg duidelijk. Echter lijkt dit horloge smartphone meldingen niet altijd goed door te geven, terwijl ik dit wel belangrijk vind omdat ik mijn telefoon vaak op stil heb. Ik vind het prettig dat je dan op het scherm van het horloge ziet dat je gebeld word of een bericht krijgt.

Nu ben ik opzoek naar een horloge die beide heeft. Ik heb een samsung A9
Ik wandel, ren, zwem, fitness en fiets veel. Dus daarvoor wil ik het horloge gebruiken.

Heeft iemand tips of tricks? Hoe vind ik mijn ideale horloge? Want ik zie door de bomen het bos niet meer -O-

x_Jeanine_x

Re: Sporthorloge én smartwatch? Opties gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 21:37

_Jody_ @ [HTT] Smartwatch

Hoi! In bovenstaand topic staat al veel informatie!

Maar ik vind het ellendig om een goede keuze te maken. Ben zelf in januari op zoek geweest. Alleen weer on hold gezet, eerst een nieuwe telefoon gekocht. Dus vanavond zoektocht weer begonnen.

Corien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 21:51

Ik ben heel blij met de garmin vivo active 4s, super voor stappen tellen, hardlopen en wielrennen. Tevens ook prima als smartwatch.

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 21:51

Ik heb een Vivo active :) voldoet aan al je eisen :)

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 21:53

Huawei fitwatch. Heeft zelfs trainingschema erop staan. En geeft meldingen goed weer die vanaf de telefoon komen. Heel blij mee en werkt top met mijn Samsung a51

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 22:22

Ik heb een Ignite 1. De enige momenten dat ik geen berichten binnen krijg is als ik mijn smartwatch nog op slaapstand heb staan :+
Anders nooit last van.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 22:42

Ik heb ook een Garmin vivoactive 4s. Prima horloge en na een jaar nog steeds blij mee! :D Gebruik hem voor wandelen en bodypump. En gewoon als smartwatch (appjes lezen etc).

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 22:47

Hier ook de Garmin Vivo active en ik ben ook enthousiast!

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 22:54

Hier ook een garmin vivoactive 4s.
Hiervoor een fitbit sense en versa 3 gehad. Werd knetter gek van het feit dat de gps het niet goed deed en hartslagmeter. Tijdens crossfit kwam mn hartslag niet boven de 100 uit, nou had ik maar zo'n goede conditie :+
Nu met de garmin geen last meer van, gps en hartslagmeter doen beide het goed.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 23:15

Ook hier een tevreden gebruiker van een Garmin Vívoactive 4s. :j

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 23:59

Ik heb een Samsung Watch Active 2, bevalt ook prima en werkt superfijn met Samsung mobiel qua berichten etc.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 00:03

Puera schreef:
Ook hier een tevreden gebruiker van een Garmin Vívoactive 4s. :j

Ik heb deze ook en op de dag dat fitbit een mooi rond horloge maakt of deze kapot gaat dan ga ik terug.

Slaap registreert hij slecht. Vaak mijn hartslag kwijt. Niet gebruiksvriendelijk (onlogische interface)... nee dankje!

Vind hem wel heel mooi en hufter proof.

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 00:42

Ik heb de ignite 2, de nieuwe versie die sinds 2 weken uit is, ik krijg alle meldingen gewoon binnen, heb alleen wel in de lijst bepaalde dingen uitgezet dat ik niet ook de meldingen van app updates doorkrijg bijvoorbeeld

uggy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-21 08:58

Wauw al zo veel antwoorden! Bedankt iedereen! *\o/*

x_Jeanine_x schreef:
_Jody_ @ [HTT] Smartwatch

Hoi! In bovenstaand topic staat al veel informatie!

Maar ik vind het ellendig om een goede keuze te maken. Ben zelf in januari op zoek geweest. Alleen weer on hold gezet, eerst een nieuwe telefoon gekocht. Dus vanavond zoektocht weer begonnen.

Hoi, bovenstaande had ik inderdaad gevonden maar daar kon ik mijn antwoord nog niet helemaal vinden..

Maddy_Paola schreef:
Ik heb de ignite 2, de nieuwe versie die sinds 2 weken uit is, ik krijg alle meldingen gewoon binnen, heb alleen wel in de lijst bepaalde dingen uitgezet dat ik niet ook de meldingen van app updates doorkrijg bijvoorbeeld

Oké, dat klinkt goed! Heb jij bellen bijvoorbeeld ook aanstaan en krijg je dit dan ook te zien op het scherm?

Zertab schreef:
Ik heb ook een Garmin vivoactive 4s. Prima horloge en na een jaar nog steeds blij mee! :D Gebruik hem voor wandelen en bodypump. En gewoon als smartwatch (appjes lezen etc).

Ik lees bij coolblue dat deze voor het zwemmen niet zo goed is. Heb jij hier zelf ook ervaring mee?

simodi schreef:
Ik heb een Samsung Watch Active 2, bevalt ook prima en werkt superfijn met Samsung mobiel qua berichten etc.

Deze ken ik nog niet, ga ik eens naar kijken!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 09:41

Voor zwemmen zou ik hem idd niet gebruiken. Nare was wel dat ie zo wel (via coolblue, dus fijn dat ze dat nu aangepast hebben) aan mij verkocht was. Ik heb er één keer mee gezwommen, dat heeft ie niet overleefd. :')

Gelukkig kreeg ik mijn geld terug, omdat ie binnen een week dus stuk was en omdat ermee geadverteerd werd dat je ermee kan zwemmen.

Nou, kan dus niet.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 12:08

Zertab schreef:
Voor zwemmen zou ik hem idd niet gebruiken. Nare was wel dat ie zo wel (via coolblue, dus fijn dat ze dat nu aangepast hebben) aan mij verkocht was. Ik heb er één keer mee gezwommen, dat heeft ie niet overleefd. :')

Gelukkig kreeg ik mijn geld terug, omdat ie binnen een week dus stuk was en omdat ermee geadverteerd werd dat je ermee kan zwemmen.

Nou, kan dus niet.

Oeps deze gaat van mijn lijstje af -O-
Zwemmer en supper hier :)

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 15:56

uggy schreef:
Maddy_Paola schreef:

Oké, dat klinkt goed! Heb jij bellen bijvoorbeeld ook aanstaan en krijg je dit dan ook te zien op het scherm?

Ik heb bellen en sms wel gewoon aanstaan, net zoals WhatsApp, kreeg laatst wel sms die kwam gewoon door, wordt alleen niet veel gebeld dus dat nog niet kunnen ervaren, maar aangezien de rest wat er aan staat continue gewoon doorkomt, hooguit met een seconde vertraging, vertrouw ik erop dat dat ook goed komt. Hou m trouwens altijd gewoon om tijdens douchen enzo, tis natuurlijk vooral een fitness/sporthorloge met extra functies van smartwatch, daardoor kan hij denk meer hebben en ben ik er niet zo super voorzichtig mee merk ik. Doe er ook rustig 4 dagen mee voor ik m op moet laden, moet je wel via app even de gps instellingen van alles ipv elke seconden doorgeven op om de 2 minuten ofzo zetten, heb wel heel de tijd hartslagmeting aan

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 16:19

Ik heb de garmin forerunner 645 music. Een heel fijn horloge, je kunt precies aanvinken welke meldingen je wil ontvangen op je horloge.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 16:22

Ik heb de Ignite 1 en krijg altijd de meldingen binnen. Nooit een probleem mee gehad.

Heb nog eerder bericht op mijn horloge als er wordt gebeld, dan dat mijn telefoon gaat haha.

Vind met trainen de hartslag registratie fijn en betrouwbaar. Zwem er ook mee.

Als ik voor een nieuwe ga dan neem ik de Ignite 2.

manonnevot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 16:24

x_Jeanine_x schreef:
Zertab schreef:

Nou, kan dus niet.

Oeps deze gaat van mijn lijstje af -O-
Zwemmer en supper hier :)

Ik heb ook de Garmin vivoactive 4s. Voor corona zwom ik wekelijks en nooit problemen gehad. Hij verliest wel heel vaak de verbinding met mijn telefoon, die dan heel lastig weer te herstellen is.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 18:17

Nja ik heb hem toen dus stuk terug gebracht en toen zei de verkoper: "je moet ook niet gaan zwemmen met die horloges. Doe ik ook nooit met de mijne."

Dus...

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 10:25

Supervixen schreef:
Ik heb de garmin forerunner 645 music. Een heel fijn horloge, je kunt precies aanvinken welke meldingen je wil ontvangen op je horloge.

Ik heb deze ook! Wel zonder muziek, want heb toch ook altijd mijn telefoon bij me en daar stream ik wel de muziek mee.

Dit is echt een fijn horloge. Kan je ook mee zwemmen, kan dan alleen geen hartslag registreren.

En meldingen doorgeven gaat heel goed. Hele uitgebreide registratie van gezondheid, slaap, stress, etc. Ben er erg blij mee.

uggy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-21 11:02

Zertab schreef:

Nou, kan dus niet.

Oei dat klinkt niet zo best. Wel netjes dat je je geld terug kreeg.

Maddy_Paola schreef:
Ik heb bellen en sms wel gewoon aanstaan, net zoals WhatsApp, kreeg laatst wel sms die kwam gewoon door, wordt alleen niet veel gebeld dus dat nog niet kunnen ervaren, maar aangezien de rest wat er aan staat continue gewoon doorkomt, hooguit met een seconde vertraging, vertrouw ik erop dat dat ook goed komt. Hou m trouwens altijd gewoon om tijdens douchen enzo, tis natuurlijk vooral een fitness/sporthorloge met extra functies van smartwatch, daardoor kan hij denk meer hebben en ben ik er niet zo super voorzichtig mee merk ik. Doe er ook rustig 4 dagen mee voor ik m op moet laden, moet je wel via app even de gps instellingen van alles ipv elke seconden doorgeven op om de 2 minuten ofzo zetten, heb wel heel de tijd hartslagmeting aan

Dat klinkt goed, ik denk er toch over na om de Ignite dan te nemen.

Supervixen schreef:

Ga ik ook even naar kijken, bedankt voor de tip! :)

MarliesV schreef:
Ik heb de Ignite 1 en krijg altijd de meldingen binnen. Nooit een probleem mee gehad.

Heb nog eerder bericht op mijn horloge als er wordt gebeld, dan dat mijn telefoon gaat haha.

Vind met trainen de hartslag registratie fijn en betrouwbaar. Zwem er ook mee.

Als ik voor een nieuwe ga dan neem ik de Ignite 2.

Fijn *\o/*
Bedankt voor je reactie!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 11:24

Fijn dit topic, ik ben namelijk ook op zoek.
Ik twijfelde tussen de Watch Fit van Huhawei (goedkoop +, veel functies +, kun je mee zwemmen +, maarrr... niet alle functies werken samen met iPhone - en hij is net zo lelijk als de fitbit --. Dus had mijn zinnen gezet op de rosegouden Vivomotive. In de veronderstelling dat je er dus gewoon mee kon zwemmen. Niet dus. Ik ga weer even verder zoeken, thanks ook voor de link hierboven, die ga ik ook even uitspitten.

Die ignite 2 in het blauw vind ik ook wel heel mooi, maar vind ;m echt veel te groot. Ziet er niet uit aan mijn gratenboutpolsen.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 11:31

Ik zie nog niemand de whoop noemen. Dat is wel een van de beste. Door de hoeveelheid data die ze hebben, kan de app je ontzettend goed adviseren over hoeveel herstel je nodig hebt, hoe uitgerust je bent, of je tegen ziek worden aanzit ( heel interessant na mijn vaccinatie dit weekend dook mijn recovery even heel hard het rood in terwijl dat normaal alleen gebeurd na een zeer zeer zware sport inspanning of een nacht niet slapen oid ).

https://www.whoop.com/membership/strap/
Wel volledig op sport en herstel gefocused en geen smartwatch
Hij leert van je. Mijn man hersteld beter als hij geen vlees eet. En ik heb een betere en diepere slaap als ik nog even met mijn telefoon filmpjes kijk voor het slapen ( blijkbaar ontspant me dat ).