Hechtingen verwijderd, wondje beetje open.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Colaaa

Hechtingen verwijderd, wondje beetje open.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-21 15:13

Hoi Hoi !

Dinsdag nu aankomend 2 weken geleden, heb ik een moedervlekje laten verwijderen, op mijn bovenbeen.
Daar zijn toen 4 hechtingen ingekomen en is allemaal prima verlopen, heel erg om gedacht dat er geen spanning en druk op kwam.
Afgelopen vrijdag mochten de hechtingen eruit, en het zag er heel goed en rustig uit. Alleen nu moest ik zonet even naar de wc en tot mijn schrik zag ik dat het wondje aan de bovenkant wat open gegaan is.
Ik had er geen pleister op, omdat er mooi en goed geheeld uit zag, maar denk door het schuren van mijn broek dat het toch weer open gegaan is.

Nu zit er wel weer een pleister op, maar wat zouden jullie doen? ( Ik heb een doktersassistent in de kenniskring dus die zou ik ook altijd nog om advies kunnen vragen)
Even aankijken hoe het zich verder ontwikkeld? Ben er een beetje angstig op omdat ik 20 jaar geleden een dikke ontsteking gehad heb met een gehecht wondje, dat is uiteindelijk weer goed gekomen maar toch.

MaNdiii

Re: Hechtingen verwijderd, wondje beetje open.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 15:29

Ik weet niet hoe het wondje er zelf uitziet nu. Maar ik zou er wel even een hechtpleistertje over doen. En als je het niet vertrouwd toch even terug naar de arts.

Bambelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 15:36

Hoe veel wijkt het? Hoe ziet het er verder uit? Is het verder een relatief oppervlakkig wondje?

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 15:37

Hangt er van af hoe erg het openstaat.Opnieuw hechten kan toch niet, dus plekje ontsmetten en als er iets overheen schuurt pleister erop en anders zonder iets er op laten drogen/ helen.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 15:49

Ik zou er hechtpleistertjes op plakken. Beetje bij elkaar trekken en die dingen erover.

Colaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-21 15:55

Bambelien schreef:
Hoe veel wijkt het? Hoe ziet het er verder uit? Is het verder een relatief oppervlakkig wondje?

Het is niet helemaal open, ongeveer een kwart, verder lijkt het oppervlakkig, en het is ook niet zo dat het bloed eruit stroomt.

Colaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-21 15:56

Bedankt allen voor de tips !

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 16:04

Niet helemaal afdekken met een pleister maar inderdaad een hechtpleister erop.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 16:06

Ik adviseerde eigenlijk sowieso op die plekken altijd even hechtpleisters erop. Kun je gewoon bij Etos halen, hoewel die wel ietsje sneller los laten. Maar op zich prima!

Colaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-21 16:15

Ga ik die morgen even halen!

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 16:18

Ik wil wel een foto zien :') :')
Ben ook vaste klant in het blauwe plekken topic :))

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 16:19

Je kunt voor nu even een zwaluwstaartje knippen van een pleister, dat is heel erg makkelijk. Moet je wel pleisters in huis hebben natuurlijk

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 16:20

luxx schreef:
Je kunt voor nu even een zwaluwstaartje knippen van een pleister, dat is heel erg makkelijk. Moet je wel pleisters in huis hebben natuurlijk

Dat kan ook goed ja!

Colaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-21 18:45

ontherun schreef:
luxx schreef:

Dat kan ook goed ja!

Oh goeie ! En dan daarover heen zo’n eilandpleister ? Ter bescherming dat het niet loslaat?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 18:56

Ik zou het zelf dichtplakken met twee of drie hechtpleisters. Dan trek je namelijk het wondje weer dicht en staat er minder spanning op. Als je die niet in huis hebt kun je ze maken van simpele leukoplast, langer stukje af knippen, het midden daarvan een twist draaien en dan wondje bij elkaar knijpen en de “twist” komt dan precies over de naad van je wondje.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 19:04

Hechtpleister erover is niet nodig hoor. Gewoon zwaluwstaartje(s) of hechtpleister is genoeg.

Colaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-21 19:55

Bedankt allen voor de tips ! Kijk nu net beter maar het is dus helemaal open weer, tis niet zo diep als dat het was maar toch het is open, bloeden doet het vrijwel niet. En verder ziet het er aardig rustig uit.

Ga er zo eerst even een geïmproviseerde hechtpleister erop doen en dan morgen even langs de drogist voor goeie hechtpleisters.

Colaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-21 19:59

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 20:24

Bovenbeen staat helaas toch gewoon veel spanning. Vind het er niet per se slecht uit zien hoor. Hechtpleistertje moet het wel doen. Gewoon ‘dicht’ plakken desnoods ermee. Genoeg spanning erop om wondkrampen bij elkaar te pakken.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 20:31

Ik heb wel eens na de hechtingen drie weken lang hechtpleisters gebruikt voor hetzelfde euvel! Echt mag hopen dat jij een betere huid dan mij hebt, worden echt super lelijke brede littekens bij mij. (Ook bovenbeen en eentje schouder, beide idd plaatsen met veel trek).

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 20:33

Colaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-21 20:55

Hannanas schreef:
Ik heb wel eens na de hechtingen drie weken lang hechtpleisters gebruikt voor hetzelfde euvel! Echt mag hopen dat jij een betere huid dan mij hebt, worden echt super lelijke brede littekens bij mij. (Ook bovenbeen en eentje schouder, beide idd plaatsen met veel trek).

Jeetje zo lang nog !
Ik heb op mijn arm ook een litteken zitten van 20 jaar geleden maar dat is ook heel lelijk geheeld ivm een ontsteking erbij toen… Ben benieuwd hoe lang ik er nog ‘last’ van heb.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 20:56

Ja! En daarna met paardrijden nog ter preventie.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 20:58

Even aankijken hoe het geneest uiteindelijk anders zou ik dit voor toekomstige plekjes en hechtingen altijd vermelden. Dan gaan ze sowieso op een andere manier hechten (onderhuids zigzag, en zonder die gaatjes dus die je hebt) en gebruiken zeer dun zelf-oplosbaar hechtdraad. Mijn dermatoloog heeft me dat uitgelegd.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 21:04

Dit is gewoon helemaal open, zal je waarschijnlijk een iets dikker litteken aan overhouden en hechtpleisters gaan hier niet meer helpen. Gewoon laten Helen en zorgen dat het niet vochtig word.