Sporthorloge met GPS, zoveel keuze

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MilesNF

Sporthorloge met GPS, zoveel keuze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-21 10:56

Omdat mijn oude sporthorloge niet meer goed werkt, ben ik me aan het oriënteren op een nieuwe. Dus hoopte misschien dat jullie ervaringen kunnen delen. Ik ben er nog niet helemaal uit wat ik wil qua functionaliteiten en ook niet wat ik eraan wil uitgeven.

Dus ik ben erg benieuwd wat voor horloge jullie hebben, waar je hem voor gebruikt, wat bevalt en wat niet bevalt.

Ik gebruik het horloge alleen tijdens sporten, dus hij hoeft niet de hele dag om.

Musthave:
- hartslagmeting mogelijk via hartslagband
- relatief klein en licht (smalle polsen)
- betrouwbare GPS tracking (en daarna makkelijk over te zetten op telefoon/computer bijv. via bluetooth)
- goed afleesbaar scherm (ook met zonnig weer) waarbij je verschillende actuele gegevens kunt zien tijdens het sporten in één oogopslag (hartslag(zones)/tempo/tijd/afstand)
- waterproof
- voldoende baterijduur > 20 uur met gebruik van GPS
- kan tegen een stootje

Wat lijkt me leuk/handig
- vooraf instellen van een training mogelijk (dat je een seintje krijgt om de zoveel km of zoveel minuten)
- navigatie
- hoogtemeter
- eenvoudige bediening (ook tijdens het sporten)

Wat vind ik niet nodig:
- muziek
- div. smartwatchfuncties
- stappenteller/slaapmeting (gebruik hem alleen met sporten)

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 11:07

Ik heb zelf de Polar V800 die aansluitbbij je wensen. Alleen of de batterij 20 uur op GPS volhoudt vraag ik me af (maar hij is dan ook al >3j). De nieuwe modellen zijn allemaal vergelijkbaar en ze hebben ook ronde klokjes die fijn zijn voor dunnere polsen :)

Kleine edit: ik laad hem nu misschien eens per 2/3 weken op, gebruik hem overdag, niet tijdens slapen, en gebruik de gps ~4/5 u pw op dit moment.