Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tierania_ schreef:Mijn man heeft nu een aantal jaar Humira gebruikt en sinds gister gaat hij beginnen met Cimzia. Omdat de Humira niet meer helpt. Hij zat ondertussen al een jaar op 1x per week.
Hij had geen bijwerkingen van Humira. Helaas kan ik je dus nog niet vertellen hoe het bevalt want hij begint ook net. Hij heeft zware reuma vanaf zijn 10e jaar al, en is nu 30.
superpony schreef:Tierania_ schreef:Mijn man heeft nu een aantal jaar Humira gebruikt en sinds gister gaat hij beginnen met Cimzia. Omdat de Humira niet meer helpt. Hij zat ondertussen al een jaar op 1x per week.
Hij had geen bijwerkingen van Humira. Helaas kan ik je dus nog niet vertellen hoe het bevalt want hij begint ook net. Hij heeft zware reuma vanaf zijn 10e jaar al, en is nu 30.
Afwachten dus. 30 is ook nog hartstikke jong gewoon.
Daar ben ik wel bang voor. Als het steeds maar kort wat doet of je krijgt zoals ik bijwerkingen, blijft er straks weinig over. En het is wel heel duidelijk dat ik het zonder niet ga redden.
Enige wat bij mij wel fijn werkt is cbd en thc, maar dat heeft ook weleens nadelen.
Wordt er bij jouw man nog naar evt tekorten gekeken? ik vind reumatologen wel wat apart tot nu toen en heb er nu 3 gehad. Ook door pensioen van eerste en verhuizing van ons.
Mijn vit D was bijv 19 en was hij heel laks op. Waar je bij de reuma vereniging duidelijk hoort dat vit D erg belangrijk is. Ik zeg niet dat het gaat helpen, maar als je daardoor ook iets beter voelt en je minder medicatie nodig hebt of het daar beter op doet, is alles meegenomen.
JustLizz schreef:Ik heb Amgevita (Humira) nu sinds ongeveer een jaar. Ik spuit 1 keer per 14 dagen en dat ging vanaf het begin super. Gaat nu zelfs zo goed dat ik eigenlijk zou willen kijken of bijvoorbeeld 1 keer per 3 weken ook goed gaat. Dit omdat je hoort dat het toch na een bepaalde periode vaak minder gaat werken en dat te maken zou hebben met dat je lichaam het afstoot ofzo. Weet niet of dat waar is en wat de ervaringen van anderen ermee zijn?
Ik heb ook nog 4 tabletjes MTX erbij, dat is wel elke week.
Deze combinatie gaat vooralsnog dus heel fijn en over het algemeen hem ik nu heel weinig last meer van de reuma.