Ik probeer altijd zo transparant mogelijk te zijn naar mijn vrienden. 1 vriendin daar had ik al 2 x problemen mee gehad omdat zij vond dat ik vaker contact moest opnemen, maar ik ben iemand van het bellen, zij niet en als ik haar bel nam ze vrijwel nooit op. Zij heeft een relatie, woont samen en was zwanger en stond altijd voor haar klaar als het nodig was maar zo zag zij het niet. Op een gegeven moment had zij een vervelende situatie en wou er voor haar zijn maar ze had geen zin in praten, prima dat respecteer ik en heb haar veel sterkte toegewenst en gezegd dat als er iets is ik er altijd voor je ben. Geen reactie, dag erna weer bericht gestuurd en geen reactie. Toen hoorde ik dus helemaal niks meer van haar en zag ik een week later op Fb dat ze opeens verloofd was dus was het voor mij duidelijk. Ik had die afgelopen weken zelf heel veel pijn gehad met morfine noem maar op, wou haar daar niet mee lastigvallen gezien haar eigen situatie, maar ze weet dondersgoed dat ik al zo lang pijn heb dus dat is niks nieuws. Die vriendschap is dus gestrand en vind de manier waarop gewoon heel triest.
Andere vriendin die had ik benaderd na een ruzie in een groepsapp tussen mij en iemand anders die letterlijk nergens over ging (ik werd beschuldigd van iets wat helemaal niet waar was) opeens iedereen weg uit die app inclusief die vriendin. Dit kwam op mij over als een steek in de rug en heb haar toen geprobeerd te bellen om te vragen waarom zij er uit is gegaan en waarom niemand (inclusief zij) ook maar voor mij opkwam gezien het letterlijk om niks ging. Had haar uiteindelijk via app gesproken en kreeg toen maar kortaffe antwoorden als “geen zin” in discussie en noem maar op. Vind dit echt heel jammer gezien ik ook voor haar altijd klaar stond.
Zodoende de 2 “vriendinnen” waarmee de vriendschap geëindigd is. Ik zal zeker enige toedracht hebben dat ik wellicht heftiger heb gereageerd dan ik normaal zou doen (zeker in het laatste geval, maar heb niet gescholden of geschreeuwd ofzo, wou gewoon weten waarom).
Al met al gewoon poedersuiker.
Heb vandaag wel nog een vriendin gesproken en heel duidelijk gezegd dat als ik iets verkeerd doe of zeg, dat ze het echt moet zeggen. Maar het is gewoon vervelend. Voel mij ontzettend onzeker en eenzaam.. vandaag wel een rondje gewandeld wat mij wel goed heeft gedaan.