afvallen lukt niet door spiraal??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
c_alsemgeest

Berichten: 20679
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: afvallen lukt niet door spiraal??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 09:02

Crash diëten en veel bewegen, daarna teleurgesteld zijn en weer net zo zwaar wegen draait de hele dieet industrie op.
Dat houdt ook bijna niemand vol...
Gezonde opties uitzoeken, kijken welk patroon bij je past wel... en dan is het ook nog eens makkelijk vol te houden.
Een pt of diëtist kan heel goed helpen daarbij.

Mando

Berichten: 15696
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 09:13

Ik heb een spiraal, ben 50+, ben schildklier patiënt.
Ik ben ook afgevallen.

Het gaat langzaam maar het hoeft niet snel.

Ik eet 6 dagen gezond en mag 1 dag iets extra of snoepen of patatje.
Ik heb er soms gewoon geen behoefte aan.

Zijn nu 3 dagen op Ameland dus 3 dagen niet volgens project gezond gegeten maw 6x per dag en ik heb echt last van mijn lijf. Bah.

Je hoeft niet op een cracker te leven echt niet.
Wij eten zo heerlijk de hele dag.

Maar.... je moet wel je mindset omgooien en niet denken... nou ik ben 4 dagen bezig ik zie geen resultaat dus laat maar het heeft toch geen zin.

Met een tussenpozen van 6 maanden niet op eten letten en sinds begin maart weer bezig.... is dit het resultaat.


Afbeelding


Ik wens je succes met de eetkeuzes maken.

Saintelette

Berichten: 3182
Geregistreerd: 12-08-11
Woonplaats: Waalwijk

Re: afvallen lukt niet door spiraal??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 09:53

Goed in ieder geval dat je HelloFresh eet ‘s avonds! Dan krijg je wel gewoon je groenten binnen. Op de recepten staat ook aangegeven hoeveel kcal je ongeveer binnen krijgt per gerecht, dus daar zou je wellicht ook nog aanpassingen in kunnen maken.
Wij hebben bijv deze week de pizza met courgettebodem, maar die heeft - ondanks de enorme hoeveelheid groenten - wel 900kcal. De tomatensoep daarentegen zit rond de 500kcal.

Probeer eerst een aantal dagen in kaart te brengen wat je eet en hoeveel daar dan in zit. Vervolgens kun je aanpassingen gaan maken.
Nu lijk je bijv je lunch over te slaan in verband met het weghalen van kcal, terwijl dat misschien niet het grootste probleem is en je daardoor juist ‘s middags gaat snaaien. Weten wat je eet zorgt er voor dat je betere beslissingen kunt maken.

Zertab

Berichten: 12257
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 10:00

ElSea schreef:
plutolover schreef:
Ik kan helaas niet op iedereen persoonlijk reageren dus even zo.

Nogmaals bedankt voor de tips. Ik weet zeker dat ook komt omdat ik snel de handdoek in de ring gooit. En miss door de spiraal/hormonen dat het (voor mijn gevoel) extra langzaam gaat.. geen idee

Ook ben ik hsp en het kost mij zo veel extra energie om te diëten ik denk dan constant aan eten. En krijg ik juist extra zin in fout eten. Net of m’n hoofd zegt je bent al zo goed bezig je mag ook genieten dus neem dat chocolaatje (wat ik expres niet koop uit de winkel) maar wel wordt verleid bij bijv de tankstation.

Kortom het is bij mij ook de mindset..

Ik ga nu de ongezonde brood vervangen voor gezonder brood of creackers. Kwa gezonde beleg ben ik ook altijd inspiratieloos.. (ik weet ik zoek nu weer een excuus)

Gister wel veel water gedronken en 40 minuten gewandeld,


Even heel bot: met alleen crackers eten, water drinken en wandelen kom je er niet. Ga nou eens echt goed kijken hoe je je gewenst aantal groentes/fruit/eiwitten binnen kan krijgen. Bijkomend voordeel is dus dat je juist méér kan gaan eten, dus helemaal niet het gevoel hebt dat je aan het diëten bent.



Eenzijdig eten is inderdaad ongezond en kan ervoor zorgen dat je juist niet afvalt. Je lichaam gaat dan in spaarstand.

Ik zou je echt aanraden om naar een diëtist te gaan voor een voedingsschema. En zoek dan wel een diëtist die voor normaal eten is en bewegen, en niet een die voor koolhydraat arm is etc. Want dat houd je niet vol en je hebt koolhydraten nodig (in mindere mate dan maar zonder kan je niet)

c_alsemgeest

Berichten: 20679
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: afvallen lukt niet door spiraal??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 10:38

Als ik te weinig vezels en goede vetten binnen krijg val ik inderdaad ook heel slecht af... ook al eet ik maar 500kcal per dag.
Op het moment dat ik dan wel af val wordt mijn huid echt mega slap en lelijk :+

Miekje23

Berichten: 989
Geregistreerd: 31-03-11
Woonplaats: Ommen

Re: afvallen lukt niet door spiraal??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 11:15

Ben aangesloten bij vitaal vechtdal: lopen met coaching van huisartsen, diëtist en fysio. Je gaat elke week(behalve vandaag ) in een groep. Best leuk.
En hebt een stok achter de deur.

Urielle

Berichten: 50074
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: afvallen lukt niet door spiraal??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 08:38

Ik heb mijn spiraal eruit laten halen na 5 jaar en nóóit meer.

Ik doe aan bodybuilding, zit op een strak dieet onder begeleiding, train veel en ik zat sinds januari (daarvoor was ik aan het bouwen dus keek ik er niet naar) vast op hetzelfde gewicht (steeds plus en min een paar kilo). En hier weten ze écht wel wat ze doen om gewicht eraf te krijgen. Ik zag met lede ogen de andere klanten een six-pack krijgen en ik bleef een of andere Shrek om te zien, sterk, gespierd, maar ik bleef zo enorm massaal. Ik kreeg steeds meer taille maar gewicht ho maar. Ik kon wel janken.

Hij is eruit en op 3 weken tijd 2 kilo eraf ipv elke paar dagen weer ineens erbij, en 2 centimeter van mijn taille.

Dat ding heeft écht wel invloed.

En ja, ik heb er ook op 13% body fat mee gezeten en toen zat hij er ook in, maar toch heeft het iets geblokkeerd dit jaar.
(overigens is ook mijn haaruitval gestopt, is spontaan mijn bolle onderbuik weg en ik liep met een baarmoederontsteking ontdekte de huisarts bij het verwijderen)

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-21 09:13

Even een update van mijn kant

in ieder geval bedankt voor jullie tips!

ik ben mijn eten aan gaan passen. Wit brood is vervangen door bruin brood. Fruit eet ik regelmatig met wat magere kwark. Ik drink bewuster al veel meer (water) (dit is een kleine selectie van wat ik heb aangepast)

calorieren hou ik bij dit zit goed, soms zelf minder dan dagelijksebehoefte die ik mag hebben. Maar afvallen ho maar soms gaat het eraf dan denk ik ja we gaan de goede kant op.. (ik doe er ongv 1 kilo per 3 weken gaat er vanaf) om vervolgens weer te wegen en ineens lijkt het of de kilo er weer bij zit??.. (cyclus?? ik wordt niet meer ongesteld door de spiraal). Ik weet wegen is maar een cijfer maar ik zie ook niks aan mijn lichaam veranderen.

Wel heb ik belosten om de spiraal eruit te halen.. en over te gaan op de koper spiraal. Hopelijk reageer ik daar goed op.

Petrichor

Berichten: 10538
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 09:21

Als ik jouw verhaal lees zeg ik dat je dicipline mist!

Voor afvallen heb je veel discipline nodig, je niet toe kunnen zetten tot wandelen? Je MOET wandelen, hup gewoon gaan en niet zeuren. :D

Ik weet dat het heel moeilijk is, maar je moet je zelf wel echt de baas zijn om goed te bewegen en niet zoveel te snoepen. Het is natuurlijk super makkelijk om hormonen de schuld te geven van overgewicht. Het kan natuurlijk zo zijn dat je van hormonen wat aangekomen bent omdat je vocht vasthoudt, maar je zegt zelf al dat je volgens jou niet/weinig vocht vasthoudt.

Wees dus streng voor jezelf en beweeg veel en eet gezond en gevarieerd.

Oja gooi die weegschaal maar op zolder werkt alleen maar teleurstellend. Ga nu lekker lijnen en pak over een week of 10 de weegschaal er eens bij.

Suzanne F.

Berichten: 49261
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 09:25

Petrichor schreef:
Als ik jouw verhaal lees zeg ik dat je dicipline mist!

Voor afvallen heb je veel discipline nodig, je niet toe kunnen zetten tot wandelen? Je MOET wandelen, hup gewoon gaan en niet zeuren. :D

Ik weet dat het heel moeilijk is, maar je moet je zelf wel echt de baas zijn om goed te bewegen en niet zoveel te snoepen. Het is natuurlijk super makkelijk om hormonen de schuld te geven van overgewicht. Het kan natuurlijk zo zijn dat je van hormonen wat aangekomen bent omdat je vocht vasthoudt, maar je zegt zelf al dat je volgens jou niet/weinig vocht vasthoudt.

Wees dus streng voor jezelf en beweeg veel en eet gezond en gevarieerd.

Oja gooi die weegschaal maar op zolder werkt alleen maar teleurstellend. Ga nu lekker lijnen en pak over een week of 10 de weegschaal er eens bij.


Eens. Dan denk ik altijd aan het Snake diet. Van Cole Robinson. Die roept gewoon: Stop eating fatty!
Hard? Ja, maar het werkt. Mensen eten gewoon veel te veel en vooral veel te vaak. De vetreserves worden nooit aangesproken op die manier. Ook interessant om te lezen hoe hormonen en je suikerspiegel samenhangen. Mensen geven hormonen vaak de schuld maar ze houden die verstoorde hormonen in stand door voornamelijk veel te vaak te eten.

Lynnepinny

Berichten: 2706
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 09:32

Ook een belangrijk verschil: bruin of volkoren brood? Bruin brood is soms gewoon wit brood in een bruin jasje ;) Kijk altijd of er ook volkoren op de verpakking staat.
Wat ik heb begrepen is dat afvallen vaak niet per se minder of minder vet eten is, maar vooral gezonder. Gebruik volle yoghurt en olijfolie dus vooral wel bijvoorbeeld, deze producten vullen juist enorm. Alle magere producten uit de supermarkt zijn dan misschien wel laag in calorieën, je heb al weer heel snel honger daarna (=sneller snaaien). Maargoed, ik heb verder nooit echt op dieet gezeten, dit heb ik van m'n moeder vernomen. Maar er zijn vele wegen naar Rome, lijkt mij.

Ook belangrijk: hou vol! Dat kilootje dat eraf is gaat er zo weer bij als je niet oplet. Ik geloof dat vetcellen jaren lang 'leeg' kunnen bestaan en zo weer worden gebruikt, dus dit klinkt als een kwestie van je hele voedings- en beweegpatroon omgooien naar iets wat je echt lang kunt volhouden.

Suzanne F.

Berichten: 49261
Geregistreerd: 03-03-01

Re: afvallen lukt niet door spiraal??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 09:55

Eens. Dat snake diet werkt als een tiet maar je zal uiteindelijk naar iets moeten wat je kan volhouden op de lange termijn. 1 maaltijd op een dag vind ik persoonlijk weinig en lijkt mij moeilijk vol te houden.
Maar persoonlijk kies ik liever voor minder eten en dan wat ik lekker vind dan meer eten en er niet achter staan omdat ik het niet lekker vind. Maar dat is een keuze.

Mando

Berichten: 15696
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: afvallen lukt niet door spiraal??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 10:08

Als je te weinig eet dan gaat je lijf in spaarstand, dus val je niet af.
En als je de dicipline mist val je ook niet af.

Ik ben nu 18 kilo kwijt om gewoon volgens Project gezond te eten, 6 maaltijden per dag.
Ben nu op mijn streefgewicht, mag in het weekend best wel snoepen of een patatje of uit eten en dan overige 5 dagen volgens PG eten.

Maar je moet het wel volhouden en niet denken na een week of maand... ja doei het werkt niet ik stop ermee. Dat werkt dus ook niet.

Je kan beter langzaam afvallen dan heel snel want dan zit alles er zo weer bij als je weer "normaal" ga eten.

stitchlover

Berichten: 2607
Geregistreerd: 20-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 10:09

De een kan makkelijker afvallen dan de ander en zeker hormonen in de zin van anticonceptie of juist een natuurlijke disbalans kunnen het een stuk moeilijker maken om af te vallen.

Toch blijft het zo dat je aankomt als je meer eet dan je gebruikt en dat je afvalt als je minder eet dan je verbruikt.

Het is zoeken welke manier van gezond afvallen voor jou werkt, eigenlijk vooral omdat het om een lifestyleverandering gaat.
Alleen wegen heeft geen zin als je er ook bij sport, dan gaan centimeters ook tellen aangezien spieren zwaarder wegen dan vet.

Als je hier echt serieus mee aan de slag wil zou ik bij een diëtist aankloppen en of bij een kwalitatief goede sportschool waar een personal trainer samen met jou een voedings- en sportplan op gaat stellen.

Nirvana_

Berichten: 3203
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Re: afvallen lukt niet door spiraal??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 10:32

Ik denk dat je ook gebaat bent om het e.e.a mentaal uit te zoeken. Waarom eet je zoals je eet, wat zorgt ervoor dat je er moeite mee hebt? Kan je dat aanpakken of omzeilen?

Voor mij was altijd 'geen tijd' / prioriteit een issue. Dat aan kunnen pakken door er tijd voor vrij te maken, leuker te maken, en lekkerdere (maar gezonde) dingen te kiezen.

Bewegen idem dito. Wat vind je leuk om te doen, kan je dat inzetten om meer te gaan bewegen? Bij mij was ook hier 'geen tijd' het probleem, en heb een 7 minute workout gevonden die ik een tijd lang elke dag heb gedaan, en toen vaak nog meerderen achter elkaar.

Intrinsieke motivatie: Waarom wil je het, wat wil je bereiken, hoe graag wil je het? En dan niet 'ik wil 5kg afvallen' maar waarom?
Voor mij: Fitter willen voelen en beter voor mezelf willen zorgen.

future_vet
Berichten: 2618
Geregistreerd: 01-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 10:38

Ik zou je brood inwisselen voor volkoren crackers, dat werkt bij mijn vriend heel goed.
Brood eet je veel te snel te veel van, zeker als het het meergranen is ipv volkoren. En wat doe je op brood?

Teveel fruit zijn ook allemaal suikers:
Ik zou voor skyr gaan want dat bevat 0% vet maar wel veel eiwitten die vullen. En dan met 1 vrucht erin als ontbijt. En dan smiddags crackers ipv brood.

Avondportie: geen sauzen, geen pakjes, verse ingrediënten en dan bijvoorbeeld 3/4 van je normale portie eten. Op een kleiner bord lijkt het mentaal nog wel eens te helpen. Eet je namelijk op gevoel of gewoon tot je bord leeg is?

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-21 10:42

kwa beweging doe ik genoeg. Wandel met de hond (half uur) geef regelmatig les gemiddeld zo 3/4 keer per week en ik dus dan extra 45min door een bak wandel. Ik rij paard, ik doe veel grondwerk met mijn paarden waardoor ik zelf ook nog extra beweeg.

Ik probeer 2x per week op zolder te sporten hier staat een fiets, een stepje, buikspierapparaat,

Kwa eten, eet ik gewoon volkoren brood of wat kwark. Soms met dagen dat ik veel les geef heb ik wel eens moeite met eten (vergeet te eten) en nee ik vervang dan niet eten voor iets ongezonds ik eet dan gewoon de hele middag niet.. En als ik thuis kom is het bijna etenstijd.

Waarom ik 5-6 kilo af wilt vallen is dat ik vooral rondom mijn heupen/billen rond ben. En ik dit niet mooi vind op mijn zadel. Ik sla helaas snel op rondom mijn heupen en billen en laat dat nou net 1 van de moeilijkste plek zijn om ook nog af te vallen.

eind sept/okt komt bij nieuwe zadel en dan wil ik gewoon eraf hebben.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-21 10:46

future_vet schreef:
Ik zou je brood inwisselen voor volkoren crackers, dat werkt bij mijn vriend heel goed.
Brood eet je veel te snel te veel van, zeker als het het meergranen is ipv volkoren. En wat doe je op brood?

Teveel fruit zijn ook allemaal suikers:
Ik zou voor skyr gaan want dat bevat 0% vet maar wel veel eiwitten die vullen. En dan met 1 vrucht erin als ontbijt. En dan smiddags crackers ipv brood.

Avondportie: geen sauzen, geen pakjes, verse ingrediënten en dan bijvoorbeeld 3/4 van je normale portie eten. Op een kleiner bord lijkt het mentaal nog wel eens te helpen. Eet je namelijk op gevoel of gewoon tot je bord leeg is?


op brood doe ik mager beleg denk aan kipfilet of smeerkaas.
fruit eet ik 2x per week wat bramen of aarbeien in mijn kwak met een klein beetje honing anders krijg ik de kwark gewoon echt niet weg..

ik zal eens naar de volkoren creacker kijken het moet wel vullend zijn. Ik eet savonds echt op gevoel ik laat regelmatig mijn eten staan omdat ik gewoon vol zit. En ik drink zo 2-3 liter over de dag verdeeld. SOms val ik terug en dan drink ik gewoon weer te weinig, maar pak dit snel weer op.

Ik weet het is een mentaal ding en vast ook wel een stuk dispeline. De spiraal gaat er zowizo uit dit ook omdat ik merk dat mijn stemming steeds minder wordt, ik voel me al weken ook moe en vlak, kan van weinig genieten terwijl ik genoeg heb om te genieten!

future_vet
Berichten: 2618
Geregistreerd: 01-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 10:48

Voor sommige is wandelen niet genoeg activiteit om je hartslag echt omhoog te krijgen en daarmee kcal te verbranden. Geldt t zelfde met paardrijden.

Fietsen misschien een idee? 3x per week 45 min ofzoiets?

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-21 10:52

Even een foto van mij en stanley.


Afbeelding

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-21 10:53

Mando schreef:
Ik heb een spiraal, ben 50+, ben schildklier patiënt.
Ik ben ook afgevallen.

Het gaat langzaam maar het hoeft niet snel.

Ik eet 6 dagen gezond en mag 1 dag iets extra of snoepen of patatje.
Ik heb er soms gewoon geen behoefte aan.

Zijn nu 3 dagen op Ameland dus 3 dagen niet volgens project gezond gegeten maw 6x per dag en ik heb echt last van mijn lijf. Bah.

Je hoeft niet op een cracker te leven echt niet.
Wij eten zo heerlijk de hele dag.

Maar.... je moet wel je mindset omgooien en niet denken... nou ik ben 4 dagen bezig ik zie geen resultaat dus laat maar het heeft toch geen zin.

Met een tussenpozen van 6 maanden niet op eten letten en sinds begin maart weer bezig.... is dit het resultaat.


[ [url=m/W6pMac.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik wens je succes met de eetkeuzes maken.


wat een heel mooi resultaat

dressagelady

Berichten: 6205
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 11:01

Wat goed dat je al zoveel "wissels" hebt gemaakt qua eten TS. Let er wel op dat je niet te weinig eet (onder de 1500 kcal per dag is echt schadelijk voor een volwassen lijf). Is het niet makkelijk om fruit mee te nemen voor tijdens je lessen? Appel, banaan? Kun je prima in de bak opeten, toch?
Veel water drinken zet ook je verbranding aan. Geen crystal clear, geen ranja, geen thee, echt 100% water.
Goed dat je je spiraal eruit laat halen. Ik wou dat ik er nooit een had genomen. Ben nu helemaal hormoon vrij en dat voel je echt. Ik had een opgeblazen ballon buik, leek wel 3mnd zwanger. Die is patsboem verdwenen.

Siesjuh
Berichten: 1684
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 11:08

Ik heb alleen jouw berichten gelezen, maar heb je al eens naar interval vasten gekeken? Dan beperkt je je voedingsinname tot 8 uur per dag (16 uur vasten dus). Het is even uitkienen wanneer je dus je eerste maaltijd moet nemen, zodat je laatste ook binnen die 8 uur valt en in het begin is het even wennen, omdat je op je eten moet 'wachten', maar dat went echt.
En natuurlijk, als je een keer uit eten gaat of een feestje hebt, kun je het altijd een beetje aanpassen en de tijdsspanne wat langer maken, tis niet zo dat je nooit meer wat leuks kan doen.
Daarnaast is het snoepen verleggen naar 1 dag per week misschien ook nog een optie. 1 avond dat je wat lekkers kan pakken en de rest gewoon niet. Daarnaast zijn er ook gezonde dingen die je kunt snacken, zoals komkommer of tomaat. Niet kunnen afvallen zit hem vaak in de verborgen calorieën (och als ik hier een handje van pak of maar 1 koekje valt het best mee).
En verder minimaal een half uur tot een uur per dag matig intensief bewegen (dat betekent met verhoogde hartslag).

Ow ja, aan veel producten waar light, mager, etc op staat, zijn vetten vervangen door suikers. Niet perse een goede keuze dus. Kijk dus altijd goed naar wat er in zit :)
Calorieën tellen zegt ook niet alles, je kunt prima binnen het aantal calorieën zitten, maar bijvoorbeeld teveel vet binnen krijgen.

Heb je die spiraal pas kort en/of ben je nadat je deze gekregen hebt aangekomen? Eigenlijk bevat die spiraal maar heel weinig hormonen, maar het kan natuurlijk altijd.

Edit: ik zie dat ie er hoe dan ook uitgaat, niet zo relevant meer dus :)

Ow ja, en snel afvallen is helemaal niet zo goed. Snelle kilo's komen er vaak ook snel weer bij, dus 1 kg in de 3 weken is helemaal niet slecht, alleen mentaal is het natuurlijk niet zo motiverend. Wat nog wel eens wil helpen, is om ook je omvang te meten, want daarin zie je vaak sneller resultaat dan op de weegschaal.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-21 11:15

Ik heb de spiraal nu 8 jaar, eerste 5 jaar de mirena en daarna nu de kyleena. En ging ik langzaam van 55/58 kilo naar 66/67 kilo waar ik nu al jaren op vast sta.. En 8 jaar geleden snoepte ik veel meer tuurlijk ben dan ook jonger en verbrand je wat sneller.

Interval vasten heb ik ook geprobeerd dat ik hield ik het langste vol 2/3 maanden met ook weinig resultaat.

Ik verwacht echt niet als de spiraal eruit is dat ik gelijk de kilos eraf vliegen want je lichaam heeft ook tijd nodig om te herstellen.

smorgens drink ik 1 bak koffie met beetje melk, overdags vooral water en savonds wil ik dan wel eens 1 blikje cola (zero) nemen of een blikje ice tea. In weekend ben ik wel minder streng.

Lynnepinny

Berichten: 2706
Geregistreerd: 14-03-10

Re: afvallen lukt niet door spiraal??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 12:35

In (niet-zero) frisdrank zit meeega veel suiker, dus verkijk je daar ook vooral niet op :)
Ik geloof ook dat aspartaam (dus de zoetstof in zero frisdrank) afvallen kan tegenwerken, als ik het goed heb begrepen, aangezien je er op den duur juist honger van krijgt. Geen idee of dat met een blikje met dag ook zo werkt, maar misschien beter gewoon niet doen. Neem liever iets als thee (zonder suiker, evt. smaakje, maar let hier ook op zoetstoffen).