mediaal collateraal ligament (binnenband knie) letsel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

simongek

mediaal collateraal ligament (binnenband knie) letsel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-21 15:32

Ik heb al jaren pijn aan mijn knie. Jarenlang bij fysio praktijken behandeld.

Uiteindelijk mri gehad in alkmaar maar volgens het mca was er niets aan de hand.

Een kliniek in woerden stelde daarna diagnose mcl sprain en gaven als advies een brace te dragen of in te laten tapen.

Omdat ik pijn heb bij lopen, fietsen etc ben ik verder gaan zoeken en nu heb ik gelezen dat er in sommige gevallen een operatie mogelijk is.

Zijn er mensen die ervaring hier mee hebben?

tjara2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 15:54

Dit lijkt op het verhaal van mijn dochter.
Fysio gehad, bij de orthopeed geweest, echo, mri en rontgen lieten niks zien.
Uiteindelijk ben ik verder gaan zoeken en bleek het probleem bij haar in het kuitbeen(fibula) te zitten.
Haar fibula kopje stond niet helemaal goed in de kom, wat uiteindelijk knieklachten gaf.
Dit is waarschijnlijk 10 jaar geleden al gebeurt door een trap tegen haar enkel met voetbal.
Maar kan ook door verzwikking of verdraaiing komen.
Wanneer je googled op fibula kopje kom je veel info tegen.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 17:17

tjara2012 schreef:
Dit lijkt op het verhaal van mijn dochter.
Fysio gehad, bij de orthopeed geweest, echo, mri en rontgen lieten niks zien.
Uiteindelijk ben ik verder gaan zoeken en bleek het probleem bij haar in het kuitbeen(fibula) te zitten.
Haar fibula kopje stond niet helemaal goed in de kom, wat uiteindelijk knieklachten gaf.
Dit is waarschijnlijk 10 jaar geleden al gebeurt door een trap tegen haar enkel met voetbal.
Maar kan ook door verzwikking of verdraaiing komen.
Wanneer je googled op fibula kopje kom je veel info tegen.

Nou... toevallig, ik dacht nog, ga ik reageren of niet.
Ik heb een iets vergelijkbaar verhaal,alleen speelt dit nog niet zo lang(al ben ik altijd gevoelig op mn knieen geweest, dat wel)
Maar na fysio-traject gericht op meer spierkracht was ik zelf nog niet 100% blij, klachten waren wel verminderd, maarja, had ook héél wat activiteiten die ik niet meer deed.
Bij mijn vaste Haptotherapeut het ook nog eens aangekaart, die ging ff voelen, en kwam ook uit bij het stukje fibula/spieren van het kuitbeen.
Nu ik er over nadenk is het ook ontstaan na een "ongelukje" stelde niets voor, maar paard sprong naar rechts, ik zat er nog netjes boven, maar wel de "klap" met m'n knie opgevangen, en daarna dus vrijwel constant pijn gehad.

Maar wat ik ook wou zeggen, als de klachten niet fysiek in de knie te vinden zijn, laat je héle lijf eens nakijken.
Ik heb een aantal "kleine" scheefheden in mn lijf, maar aan het eind van de lijn is er iets wat het moet compenseren/opvangen, en dat is mn knie.

IwanLuver

Re: mediaal collateraal ligament (binnenband knie) letsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 17:52

Zoals hierboven beschreven, laat je lichaam nakijken door een osteo of een chiropractor.
Na een val van een paard stond mijn onderbeen scheef en die heb ik direct zelf weer rechtgezet :o

Toch de knie op de foto en Mri laten zetten, leek goed te zijn. Toen begonnen met fysio, na ontzettend veel fysio behandelingen bleef mijn knie dik en pijnlijk.

Toen een keer naar een osteo, mijn onderbeen bleek nog niet helemaal recht te staan, helaas was mijn DIY niet helemaal goed :+
Na het rechtzetten door hem, waren de knieklachten over!

Nu laat ik mijzelf elke 2-3 maanden behandelen door de osteo, puur ter onderhoud van mijzelf.