Bleinen onderaan voet tijdens lopen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CalipsoLover

Bleinen onderaan voet tijdens lopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-21 13:52

Hoi,

Voor de lopers onder ons, hebben jullie tips? Ik krijg met het lopen steeds bleinen onderaan mijn voet op mijn wreef langst beide kanten. Ik heb verschillende loopschoenen van Nike en Adidas. Heb ooit echte loopschoenen aangeschaft maar bij deze krijg ik het nog erger dan bij bijvoorbeeld die van Adidas. Sportsokken van Nike heb ik ook al geprobeerd, pleisters ook maar het komt er toch telkens weer door. Ben nu terug fanatiek beginnen lopen en heb er meteen terug last van. Ik heb niet echt platvoeten en steunzolen heb ik ook niet.

Hebben jullie misschien tips voor mij? Ik heb al ontzettend veel geld uitgegeven aan schoenen, dus wil het liefst doen met wat ik heb. Ik weet dat je speciale loopschoenen kan laten opmeten, maar daar is momenteel geen budget voor. Dus heeft iemand goedkopere alternatieven? Voor de rest zitten ze goed en ik krijg genoeg steun aan mijn enkels etc.

Muga

Re: Bleinen onderaan voet tijdens lopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 13:54

Ik had het ook. Bleek dat m'n schoenen te smal waren voor m'n voeten. Dus na 1 jaar toch maar andere loopschoenen aangeschaft, breder en een maat groter. Brooks ghost wide. Nu nergens meer last van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 14:01

Vervelend! Strik je je schoenen wel goed strak?

Twee paar sokken schijnt ook te kunnen helpen; dat de wrijving tussen je sokken zit ipv bij je huid. Maar ik betwijfel of dat echt zo werkt :o Ik krijg snel blaren bij mijn handen als ik met bepaald gereedschap werk; dat kan ik oplossen door die plekken af te plakken met sporttape. Wel goeie kopen die ook blijft zitten als je zweet :))

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 14:41

Wat zijn bleinen? Zijn dat blaren? Dan betekent het toch dat je schoenen niet goed passen en dat er iets drukt.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-21 16:54

Bleinen = Blaren ja :)

Schoenen zitten goed strak. Ding is dat ik het dus met alle sportschoenen heb. Met mijn échte daarvoor aangeschafte sportschoenen nog erger dan met de rest. Sporttape heb ik liggen, ga dat eens proberen, heb altijd ballet gedaan op niveau dus ben gelukkig wel wat gewoon qua wondjes en blaren, maar liever niet natuurlijk.

office

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 17:16

Misschien zou je baat hebben bij overpronatie hardloop schoenen van een goede hardloop zaak?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 17:20

Dat zijn dan toch niet passende schoenen.
Kijk eens naar meer gevormde schoenen, met teenruimte. Zoals de “Arc’teryx Norvan LD”

Riviera87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 17:26

Het kan wellicht ook nog aan je hardlooptechniek liggen?

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 21:02

Sokken kunnen ook echt het verschil maken. Als de schoenen perfect zouden moeten passen zou ik adviseren eens naar goede sokken te kijken en daar wat in te proberen.

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 21:29

Probeer als je ze nog kunt vinden een paar goede kwaliteit ASICS. Toen ik nog in een sport zaak werkte kwamen er wel eens mensen terug met klachten van Nike. Maar mensen die ASICS kochten kwamen nooit/zelden terug met pijnklachten. Wel soms om nieuwe te halen.

En gel inlegzooltjes willen ook nog wel eens helpen als je wreef te laag is. Die verkocht ik eigenlijk standaard bij hardloop schoenen. Ik liep er zelf ook de hele dag op.zat hemels.