Ervaringen met mewing?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Laura_

Ervaringen met mewing?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-21 11:19

Hoi,

Ik heb van mezelf een kleine/teruggetrokken kin en lang gezicht en ik denk dat dit deels komt doordat ik een mondademer ben en mijn tong op de bodem van mijn mond rust ipv tegen mijn gehemelte. Nou vind ik dit bij mezelf echt ontzettend lelijk dus zou ik er graag iets aan willen doen, maar een operatie oid zie ik niet zitten. Ik kwam op internet de techniek "mewing" tegen, waarbij het in het kort de bedoeling is dat je je tong zo veel mogelijk volledig tegen je gehemelte duwt, met als doel dat je bovenkaak meer ondersteuning krijgt en zo de vorm van je gezicht verandert.

Ik vroeg me af of er op Bokt mensen zijn die hier ervaring (goed of slecht) mee hebben en/of me er iets meer over zouden kunnen vertellen :)

thequeensmum

Re: Ervaringen met mewing?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 11:33

Ik heb geen tips, maar heb me laten vertellen dat je tong ontspannen in je mond hoort te liggen.
Tong tegen gehemelte is teveel spanning

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 13:22

Geen ervaring mee maar wel met een kleinere teruggetrokken kin. Daar kan je simpel wat aan laten doen dmv kinfillers. Google er maar eens op, de resultaten zijn verbluffend. Een kin doet zoveel voor je gezicht.

Valerie_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 13:27

Zou je niet logopedie kunnen overwegen? Die kun en misschien ook wel wat voor je betekenen.
In rust zit je tong wel tegen je gehemelte aan maar niet met spanning

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 13:59

Weet je de oorzaak van het mondademen ook?
Als kind lang geduimd, speen, vergrote keel-/neusamandelen?
Je hebt ook nooit een beugel gehad om je onderkaak wat naar voren te brengen?
Bij heel extreme gevallen wordt er ook wel eens een stuk in de onderkaak gezet geloof ik.

Heb je hier al eens met je tandarts over gesproken? Die kan je als het goed is ook adviseren.

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 00:30

truus1957 schreef:
Ik heb geen tips, maar heb me laten vertellen dat je tong ontspannen in je mond hoort te liggen.

Ik heb altijd mijn tong tegen de bovenkant van mijn gehemelte geplakt, dat is dus slecht?

Valerie_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 20:43

_Denise_ schreef:
truus1957 schreef:

Ik heb altijd mijn tong tegen de bovenkant van mijn gehemelte geplakt, dat is dus slecht?

Nee hoor dat is juist normaal :)