Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Polly schreef:Je mag 4 weken na de eerste ziekte dag pas gevaccineerd worden
1 vaccinatie na doorgemaakte besmetting is wel de norm op dit moment
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... uarantaine).,voor%20de%20vaccinatie%20tegen%20corona.
Gem schreef:Vraagje voor mijn man:
Mijn man is ziek geweest van CoVid (vier dagen 40 graden koorts, kortademigheid maar niet benauwd, aanhoudend kuchje / kriebelhoest, algehele vermoeidheid) en inmiddels klachtenvrij, nog licht vermoeid maar gaat elke dag beter.
Hij kan al snel -binnen een week, dus twee weken na ziek zijn- gevaccineerd worden, maar we kunnen tot nu toe nog geen informatie vinden over vaccineren ná ziek van corona.
Is het verstandig om al zo snel te laten vaccineren?
Brainless schreef:Natasja71 schreef:hij hoeft nu maar 1 prik.
Succes ermee!
Nope, ze prikken standaard met 2 omdat ze niet weten hoeveel antistoffen er aanwezig zijn dus wordt je standaard gewoon 2x geënt (behalve J&J natuurlijk).
Alvaron schreef:Overigens heeft het geen zin de afsprakenlijn te bellen als je nog geen uitnodiging hebt gehad van de GGD. Ook als je een uitnodiging van de huisarts hebt ontvangen, kan de GGD je niet helpen. Je wordt dan door de huisarts gevaccineerd.
Wendy_Komen schreef:Blussem schreef:Als hij corona al heeft doorgemaakt dan heeft hij op die manier al weerstand opgebouwd tegen Corona. Daarna vaccineren heeft geen enkele meerwaarde.
Graag geen onzin verspreiden!
Gem schreef:Alvaron schreef:Overigens heeft het geen zin de afsprakenlijn te bellen als je nog geen uitnodiging hebt gehad van de GGD. Ook als je een uitnodiging van de huisarts hebt ontvangen, kan de GGD je niet helpen. Je wordt dan door de huisarts gevaccineerd.
Mijn man is van 1962 en die mogen online al een afspraak maken. Hij heeft nu dus via https://www.coronatest.nl een afspraak kunnen maken.
Blussem schreef:Als we de vaccin niet zouden verspillen aan mensen die al op de natuurlijke manier weerstand hebben opgebouwd tegen corona dan zou het allemaal wat sneller gaan en kunnen we eerder uit de lockdown.