Meer dan 2 jaar geleden brak ik mijn kuitbeen en ging er een plaat in. Na lang revalideren kon ik weer redelijk lopen. Nu heb ik al weken pijn aan de buitenkant van mijn enkel. Er is een bepaalde beweging die geeft een erge pijnscheut.
Tijdens het slapen wordt ik steeds wakker van de pijn, en lopen gaat ook niet echt lekker. Ik ben nu 2 keer bij de fysio geweest hij is nu 2 maanden als fysio aan het werk. Hij heeft met een collega overlegd en die zegt er is niks kapot.
De oefeningen zorgen voor meer pijn, en de fysio zegt dat dat normaal is.Nu vroeg iemand aan mij is het geen peesontsteking? Dat weet ik dus niet, ik weet wel dat ik dan die oefeningen niet mag doen. Dus daarom mijn vraag is iemand bekend met een peesontsteking in 1 van zijn of haar voeten? Hoe kwam jij aan de diagnose?
Ik heb een peesontsteking in mijn voet gehad. Behoorlijk pijnlijk! Kon amper lopen en ook zonder de voet te belasten had ik veel pijn. Ik ben door de huisarts doorverwezen naar een reumatoloog, omdat ze eerst aan reumatische klachten dachten. De reumatoloog heeft een echo van mijn voet gemaakt en zag dat het echt in de pezen zat. Bij mij is mijn pees toen ingespoten met corticosteroïden. Dat werkte wel redelijk snel, de pijn werd dragelijk. Daarnaast droeg ik een enkelbandage waar ik ook wel baat bij had. Bij mij zat er overigens ook vocht rondom mijn enkel.
Dan ben ik mijn steun kwijt dus dat doen ze niet zo snel.
katybug
Geplaatst: 29-04-21 06:21
Ik zou het toch eens overleggen. Plaat kan echt deze ellendige klachten geven. Zodra het eruit is gaat het snel beter. Met plaat blijven de klachten. Mits mijn vermoeden klopt natuurlijk. Ik zou het echt overleggen met je traumachirurg/orthopeed.