Gezichtsverzorging, welke wel en wat niet?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mondy

Berichten: 11876
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 21:15

Stille meelezer maar zag je berichtje voorbij komen Hannanas.

Ik gebruik cleanser, scrub maar vooral de daycream van Masa skincare (de blemish day cream). Is een vegan dagcrème met spf. Ik heb ook altijd snel een onrustige huid gehad bij andere crèmes of door producten die ik voor mijn werk gebruik en sinds ik deze producten gebruik (al moet ik toegeven dat ik de eerste 2 nog te weinig gebruik.. moet ik mezelf nog aanleren vaker te doen) is dat echt veel minder tot niet.
Ik heb geloof ik nog een monstertje liggen mocht je het eerst willen proberen.

MyWishMax

Berichten: 25433
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 21:31

Maar helaas gebruik je te weinig van een Moisturizer om de bescherming van de spf erin te krijgen. Ik kies dus altijd voor losse spf, zelfs als het in de Moisturizer zit. Je moet een halve theelepel gebruiken van een spf namelijk. Terwijl de meeste Moisturizerz eerder een erwt zijn qua hoeveelheid die je moet gebruiken

Mondy

Berichten: 11876
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Gezichtsverzorging, welke wel en wat niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 21:35

Een extra spf/zonnebrand is inderdaad verstandig :j

_Mir
Berichten: 1364
Geregistreerd: 01-01-20

Re: Gezichtsverzorging, welke wel en wat niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 21:58

dagcreme van lancome

DromenLies
Berichten: 2884
Geregistreerd: 27-12-02

Re: Gezichtsverzorging, welke wel en wat niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 22:24

Nog meer Elemis fans hier? Ik gebruik met name de gezichtswas en balm op basis van olie zodat ik kan reinigen en hydrateren tegelijk. Echt een game changer hier.

onpaard

Berichten: 2973
Geregistreerd: 28-03-13

Re: Gezichtsverzorging, welke wel en wat niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 22:41

Mn hele leven niks gebruikt. Nu begin ik ouder te worden en gebruik ik serum met hyaluronzuur. Ik wil nog niet aan rimpels geloven.

Matheno

Berichten: 7954
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 22:52

DromenLies schreef:
Nog meer Elemis fans hier? Ik gebruik met name de gezichtswas en balm op basis van olie zodat ik kan reinigen en hydrateren tegelijk. Echt een game changer hier.


Ja de balm vind ik ook heel fijn!

_Anne_V
Berichten: 126
Geregistreerd: 05-06-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 14:52

Wat vinden jullie van Louis Widmer, heeft die fijne producten voor gezichtsverzorging? Ik gebruik nu de sun protection dagcreme sinds een paar dagen.

Welk product raden jullie om voldoende spf te gebruiken?

Tazzey
Berichten: 9520
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Gezichtsverzorging, welke wel en wat niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 15:34

Ik gebruik de olie van Lancaster, spf 30 is dat. Ondanks dat het een olie is maakt hij de huid niet vettig. Hij trekt snel in en is heel makkelijk opnieuw aan te brengen.

linoleum

Berichten: 6495
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 15:35

_Anne_V schreef:
Wat vinden jullie van Louis Widmer, heeft die fijne producten voor gezichtsverzorging? Ik gebruik nu de sun protection dagcreme sinds een paar dagen.

Welk product raden jullie om voldoende spf te gebruiken?

Geen ervaring met Louis Widmer. Maar enige manier om voldoende spf te gebruiken is een daadwerkelijke losse spf. Dus niet in een moisturizer/dagcreme verwerkt. En genoeg smeren. Halve theelepel/3 vinger lengtes voor je gezicht, hals en oren.
Verder vooral uitzoeken welke spf voor jou fijnste is. Zoveel soorten en zoveel finishes.

fotolijstje

Berichten: 2732
Geregistreerd: 17-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 12:13

Kan iemand mij helpen? :j
Ik zoek een goede volgorde met de producten die ik nu heb.

Ik heb dus de Cerave cleanser, een scrub en SolutionSalicylic Acid 2% Solution.

Ik doe nu Scrub, cleanser en dan die acid, is dat goed? :)

linoleum

Berichten: 6495
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 12:16

fotolijstje schreef:
Kan iemand mij helpen? :j
Ik zoek een goede volgorde met de producten die ik nu heb.

Ik heb dus de Cerave cleanser, een scrub en SolutionSalicylic Acid 2% Solution.

Ik doe nu Scrub, cleanser en dan die acid, is dat goed? :)

Eerst cleanser, scrub helemaal weg laten, dan de salicylic acid. En erna nog een moisturizer en spf.

Op gezicht zou ik nooit een scrub gebruiken, maar al helemaal niet in combinatie met een andere exfoliant, wat de salicilyc acid is. Je verpest er alleen je huid maar mee..

fotolijstje

Berichten: 2732
Geregistreerd: 17-09-21

Re: Gezichtsverzorging, welke wel en wat niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 12:19

De scrub zorgt wel voor dat mijn bultjes op mijn voorhoofd weggaan, doet de exfoliant dat ook dan?

Maar dankjewel voor je antwoord! Helpt enorm

linoleum

Berichten: 6495
Geregistreerd: 01-03-12

Re: Gezichtsverzorging, welke wel en wat niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 12:24

Ja beide halen een laagje huid weg. De scrub alleen veel agressiever. Bij de acid kan het wel wat langer duren, scrub is meer voor gelijk resultaat. Acid voor resultaat op lange termijn. En denk dat goed cleansen ook wel kan helpen voor je voorhoofd.

MyWishMax

Berichten: 25433
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 12:26

Gevaar met scrub is dat je juist huid beschadigt wn dus meer problemen krijgt. Exfoiliant haalt het ook wel, juist beter. Ik had het vroeger ook en met scrub bleef het toch terug komen. Nu al langere tijd geen last meer terwijl ik evht al jaren geen scrub meer gebruik. Alleen exfoiliant. Wat een scrub trouwens ook is. Het is echt te veel om die sowieso na elkaar te gebruiken en eigenlijk zou je beter ook niet elke dag kunnen exfoilieren.

Heb je het voorzichtig opgebouwd? Anders krijg je straks meer problemen. Want van te veel exfoiliatie krijg je ook puistjes en bijvoorbeeld een vettigere huid. ;)

Gebruik je make up of spf? Dan kan doublet cleansen ook echt een oplossing zijn. Ik gebruik altijd eerst een cleanser op olie basis en daarna 1 op water en daar knapte mijn huid veel meer van op. Daarbij exfoilieren maar wel voorzichtig. Eigenlijk is te veel doen in 1 keer ook 'gevaarlijk' voor huid. Niet echt gevaarlijk, maar je kan huid wel flink beschadigen waardoor en weer veel meer problemen komen.
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 30-07-22 12:29, in het totaal 1 keer bewerkt

fotolijstje

Berichten: 2732
Geregistreerd: 17-09-21

Re: Gezichtsverzorging, welke wel en wat niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 12:29

Haha moest opbouwen ook? :')

Ik ben helemaal nieuw dus soms raak ik zo in de war!
Ik ga nu pas een moisturiser kopen.

MyWishMax

Berichten: 25433
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 12:32

Oeps, je bent een beetje verkeerd begonnen. Basis is een milde cleanser, moisturizer en spf. Daarna ga je kijken wat jouw huid nog meer nodig heeft en dat voeg je rustig toe. Je kan niet zonder spf en al helemaal niet als je exfoilieert.

En ja, je moet het opbouwen. Zomaar elke dag gaan exfoilieren is echt enorm heftig. 9 van de 10 keer ook nergens voor nodig en is een paar keer per week genoeg. Als je het elke dag doet zonder huid daarna te verzorgen en te beschermen tegen de zon wordt probleem groter of je krijgt hele nieuwe problemen ervoor in de plaats. Zo'n Serum met bha is veel heftiger als bijvoorbeeld een cleanser met bha, want die was je eraf en zou je elke dag kunnen gebruiken. Textuur kan je ook krijgen van te veel exfoileren, om het simpel te maken :')

Maar ik heb die fouten ook allemaal gemaakt hoor :+ Even 3 stappen terug naar de basis, welke cleanser van cerave heb je? Wat is huidtype? Wat zijn de problemen? En koop een spf ;)

fotolijstje

Berichten: 2732
Geregistreerd: 17-09-21

Re: Gezichtsverzorging, welke wel en wat niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 12:41

Ik heb de groene hydrating cleanser als je snapt wat ik bedoel.

Huidtype is normaal maar beetje vettig zover ik weet :+
Ik heb niet echt super grote problemen, vooral puistjes/meeeters op mijn voorhoofd en kin. Ook "gewone" bultjes op mijn voorhoofd.

fotolijstje

Berichten: 2732
Geregistreerd: 17-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 12:45

Jeetje wat zijn er veel producten bij de etos. Zie door de bomen het bos niet eens meer :wow:

MyWishMax

Berichten: 25433
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 12:50

Ik heb je gepbt ;) ik vond bij etos altijd veel geld voor niet de meest geweldige producten. Als ik overnieuw moest beginnen zou ik daar ook niet meer heen gaan. Ik bestel online, goedkoper en betere producten die veel beter werken.

En dat goedkoper is altijd leuk :=

Earth

Berichten: 7949
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-22 12:45

Er zijn nu veel kortingen dus ik twijfel om Paula's choice te bestellen, maar ik vind t nog steeds zo prijzig.

veneri
Berichten: 884
Geregistreerd: 08-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 15:04

Paula's choice kan je 60 dagen proberen en bij niet tevreden kan je retourneren en geld terug krijgen,ook van gebruikte artikelen.

Ik ben nu sinds een week de calm lijn voor de vette/gecombineerde huid aan het proberen. Bevalt goed, maar vind het niet echt iets bijzonders doen.

IMANDRA

Berichten: 9816
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 16:17

veneri schreef:
Paula's choice kan je 60 dagen proberen en bij niet tevreden kan je retourneren en geld terug krijgen,ook van gebruikte artikelen.

Ik ben nu sinds een week de calm lijn voor de vette/gecombineerde huid aan het proberen. Bevalt goed, maar vind het niet echt iets bijzonders doen.


Sidenote: ik heb een zonnecreme willen retourneren omdat ik er een heftige reactie van kreeg, maar daar deden ze toen heel moeilijk over :=

Benzz
Berichten: 2930
Geregistreerd: 10-02-19

Re: Gezichtsverzorging, welke wel en wat niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 16:41

Ik heb sinds enkele maanden de producten van Sisley en mijn huid is zo enorm opgeknapt!

Earth

Berichten: 7949
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-22 16:48

Benzz schreef:
Ik heb sinds enkele maanden de producten van Sisley en mijn huid is zo enorm opgeknapt!


Holy oliebol dat mag ook wel voor die prijs :')