Stevige tops gezocht ter vervanging sportBH

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marley93

Stevige tops gezocht ter vervanging sportBH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-21 13:54

Beste Bokkers,

Ik ben op zoek naar stevige, aansluitende tops en/of shirts die goede ondersteuning bieden aan de borst.
Sinds mijn operatie heb ik geen gevoel meer in de huid aan de onderkant van mijn linkerborst, en een gedeelte daaronder en ernaast is ook nog doof. Een beugelbh zoals ik die altijd droeg is helemaal niet prettig meer.
Ik heb verschillende sportBH's uitgeprobeerd, maar ook dit zit niet prettig omdat de band die onder je borsten doorloopt precies op dat dove gedeelte zit, en dat is een erg naar gevoel. (Het is wel doof, maar tegelijk ook heel gevoelig, ik vind het moeilijk uit te leggen...)
Nu heb ik gelukkig heel weinig te ondersteunen (ik kom wel weg met 75A BH-tjes), maar ik vind het gewoon prettig om het te hebben. Het gaat me teveel op en neer wanneer ik op de fiets zit bijvoorbeeld. Daarnaast wil ik ook wel gewoon weer iets kunnen dragen zonder dat je direct ziet waar mijn tepels zitten. :Y)

Wat ik dus al heb geprobeerd
- SportBH: band zit precies op het dove/gevoelige stuk huid.
- Aansluitende top met voorgevormde cups: de cups passen vaak net niet goed.
- Extra gewone tanktop onder mijn shirt: tot nu toe de meest comfortabele optie, maar biedt dus niet heel veel ondersteuning.

Wie oh wie heeft de gouden tip voor mij?

Doubtless

Re: Stevige tops gezocht ter vervanging sportBH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 14:00

JorineV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 14:04

Corrigerend ondergoed? Dan voel je je vast meteen een oma, maar het zal wel iets steviger zijn dan normale stof.

Of een sporthemd (tanktop/racerback) die eigenlijk een maatje te klein is?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 14:07

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 14:10

Doppers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 14:15

Als je bij H&M kijkt bij “seamless sport bralette” en “seamless beha top” krijg je ook een aantal opties. Die hebben net een iets lagere onderkant dan een gemiddelde beha en daardoor heb je wellicht niet zo’n last van een rand op het dove gedeelte.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 15:29

Misschien de Sloggi zero feel bralette?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 15:50

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 15:57

Comfort bra! Heel tevreden over. Dan wel die met de brede bandjes. Dunne bandjes variant vond ik niks.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 15:59

Doppers schreef:
Als je bij H&M kijkt bij “seamless sport bralette” en “seamless beha top” krijg je ook een aantal opties. Die hebben net een iets lagere onderkant dan een gemiddelde beha en daardoor heb je wellicht niet zo’n last van een rand op het dove gedeelte.

Deze heb ik! Die zijn echt top! Zijn wat langer aan de onderkant en ze hebben er ook een variant van die tot je navel loopt

esc

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 16:40

Misschien eens vragen aan https://www.bhsupport.nl hebben groot assortiment. Ik ben persoonlijk fan van de Anita deltapad, nog nooit zo'n fijne sport bh gehad. Voor jou misschien niet de oplossing, maar ze hebben goede service dus wellicht even vragen of zij wat voor je hebben

Ik zie dat ze zelfs speciale bh's hebben voor na operaties. Succes met de zoektocht!
Laatst bijgewerkt door esc op 26-04-21 16:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 16:42

Ik zet een stipje. Ik heb neuropathie, precies de zenuwbaan onder mijn borsten en verdraag geen echte bh’s meer. Misschien komt hier de gouden tip voorbij

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 16:50

Doubtless schreef:
En een naadloze, beugelloze bralette?
Zoiets: https://www.hunkemoller.nl/seamless-str ... 06805.html

Ik heb deze ook wel eens gepast en vond ik vrij strak, ook juist op die plek onder de borsten, maar ik heb een andere bralette van Hunkemoller met kant aan de onderkant en op de rug en die knelt daar niet.
Hij is er in verschillende kleuren. Ik heb ook een 75A en draag de maat M, prima en je ziet idd je tepels er niet doorheen en het geeft mij voldoende stevigheid bij sporten/paardrijden.
Succes!

Linkje gevonden: https://www.hunkemoller.nl/seamless-bra ... BbEALw_wcB

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-21 21:38

Heel erg bedankt voor alle tips, ik ga ze morgen even uitgebreid bekijken. :)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 22:10

Heel rare tip. Maar vanwege covid kan ik geen bh's kopen want is hier te ver weg en niet toegestaan (lock down). Ik was bij de action en zag bh topjes voor paar euro. Het beschermt je borsten en ik ben vrij zwaar maar het zit heerlijk en doet niet zeer. Van één ding heb ik spijt, nl dat ik niet gelijk 5 stuks heb gekocht.
Jij met je 75 B moet zeker in de large of medium kunnen (ik heb xl) . En is het niets, jammer dan, ben je alleen maar paar euro kwijt.
Mijn bh 's draag ik niet meer, alleen dit bh topje, dat ik uitwas en gelijk weer droog en aandoe. Mijn dure bh 's kunnen hier niet tegenop .

Afbeelding

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 00:08

Anita verkoopt veel lingerie ook speciaal ontwikkeld voor de minder reguliere buste, zoals postoperatieve beha's, prothesebeha's, naadloze (sport)topjes, zwangerschapsbeha's, etc. Prachtige kwaliteit en dus veel ervaring met littekens of gevoelige huiden in dit gebied. Ik heb in mijn vorige werk veel dames met uitwendige protheses blij kunnen maken met deze beha's. Amoena is ook een mooi merk.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-21 15:42

Heel erg bedankt voor alle tips! Ik ga vooral af op die adidas en de HM sportbralettes. Dat model, wat een aanzienbaar langer stuk doorloopt naar beneden, is voor mij waarschijnlijk het meest comfortabel.
Vandaag even de fysio ook om tips gevraagd (dat zijn ook vrouwen, dus die snappen het :)) ), en zij raden ook aan om eerst zo'n model te proberen.

De BHsupport site zet ik ook in mijn favorieten, want wauw, daar hebben ze wel heel veel hele mooie producten, ook qua badkleding. <3

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 15:46

mijn ervaring met zo'n langer doorlopend stuk naar beneden is, is dat dat op gaat rollen als je bukt en beweegt, dan heb je precies zo'n rol op de pijnlijke plek.

Bokker31

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 16:05

Ik zag laatst op Alie een soort band die je aan de bovenkant van je borst vastmaakt. Als je zoekt op running borstondersteuning band No-Bounce vindt je ze. Voor als je een keer wat minder bounce wilt . En kun je daarna zo af doen.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-21 16:10

Bokker31 schreef:
Ik zag laatst op Alie een soort band die je aan de bovenkant van je borst vastmaakt. Als je zoekt op running borstondersteuning band No-Bounce vindt je ze.

Ik snap het principe, maar ik heb daar denk ik echt te weinig tiet voor. :') En daarbij zou ik m dan ook te laat binnenkrijgen helaas.

Ik heb nu via Zalando het één en ander besteld, zal ze uitproberen en laten weten hoe ze bevallen! Dan hebben andere bokkers er misschien ook ooit nog iets aan. :)