Rare zonnenbrandachtige uitslag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maldita

Rare zonnenbrandachtige uitslag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-21 13:14

Vanochtend werk ik wakker, met een enorme jeuk op mijn rug, nek, buik en handen. Bij nadere inspectie bleek mijn hele rug wel bijna verbrand. Alleen heb ik niet in de zon gezeten. De huid gloeit ook op die plekken. Het is dus een soort huiduitslag.

Afbeelding

Op mijn buik hetzelfde, op mijn handen zie ik alleen vage rode striemen. Het is zo vreemd! Het enige dat ik kan bedenken dat afwijkend is, is dat is een infectie heb aan mijn lip (ik bijt op mijn lippen ‘s nachts, en soms raakt het dan geïnfecteerd), ik heb gisteren een nieuwe BH gepast, en ik heb een nieuw voedings supplement genomen gisteren (ashwagandha). Verder voel ik me vooral vermoeid en een beetje ziekjes (op het niveau van een lichte verkoudheid zeg maar ). Ik heb geen koorts.

Ik heb gewoon geen idee wat dit zou kunnen zijn, en gezien ik niet echt ziek ben en geen koorts heb wil ik in deze tijd de huisarts er niet mee lastig vallen. Misschien herkent iemand deze uitslag en kan me verder helpen!

Goof

Re: Rare zonnenbrandachtige uitslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 13:16

Uitslag die over je hele lichaam zit, lijkt me reden genoeg om wel een huisarts te bellen. Die mensen zijn ervoor he!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 13:38

T ziet er uit als een allergische reactie ergens op.
Zou inderdaad even de huisarts bellen. :)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 13:55

Citaat:
allergieën kunnen ervaren als gevolg van ashwagandha. De reacties kunnen bestaan uit huiduitslag, jeuk, ontsteking, pijn op de borst en ademhalingsproblemen

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 14:11

Brainless schreef:
Citaat:
allergieën kunnen ervaren als gevolg van ashwagandha. De reacties kunnen bestaan uit huiduitslag, jeuk, ontsteking, pijn op de borst en ademhalingsproblemen

Zo, da's een best kruid.

office

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 14:17

Huiduitslag kan ook een symptoom zijn van Corona .Ik zou even testen of de huisarts bellen voor de zekerheid .

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 14:24

Ik heb dit soort uitslag als ik een virus heb, ook vaak op de buik/borst en binnenkant armen. Alleen jeuk heb ik dan niet.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 14:28

office schreef:
Huiduitslag kan ook een symptoom zijn van Corona .Ik zou even testen of de huisarts bellen voor de zekerheid .

Is er inmiddels nog een symptoom dat niet wijst op corona eigenlijk?

Hoe het ook zij. Hiervoor zou ik inderdaad wel de dokter bellen. :) Uitslag is meestal een alergische reactie en alergische reacties kunnen best snel van "relatief onschuldig maar irritant" naar "behoorlijk bedreigend" evolueren in mijn ervaring. :) Dus better safe then sorry.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 14:33

Ik zou aanraden de ashwagandha voorlopig niet te nemen.
Neem een anti histamine (hooikoorts) tablet. Mocht de uitslag erg jeuken, zou je koelzalf bij de apotheek kunnen halen. En bij pijn klachten paracetamol.
Bij benauwdheid, zwelling keel, zwelling gezicht direct contact met de huisarts opnemen. Bij toename klachten of langere tijd aanhouden ook contact opnemen.
Laatst bijgewerkt door Wendy_Komen op 22-04-21 14:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 14:34

Ayasha schreef:
office schreef:

Is er inmiddels nog een symptoom dat niet wijst op corona eigenlijk?

Nou inderdaad. Je hoeft niet bij ieder dingetje een stok in je neus te stoppen, mensen. Bel gewoon de huisarts, zo moeilijk is het niet.

neetoch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 14:37

Sokje_6 schreef:
Brainless schreef:

Zo, da's een best kruid.[/quote]

:') _/-\o_ Lig hier in een deuk, jij schrijft het, ik dacht het...

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 14:39

Geen supplement meer nemen :(:)

De dokter is hiervoor. Waarschijnlijk hoeft je niet eens langs te komen en krijg je een antihistamine voorgeschreven tot je van de klachten af bent.

Maldita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-21 15:04

Bedankt iedereen voor de suggesties! Ik reageer zelf overmatig op muggenbeten, dus ik beschik al over stevige anti-histamine pillen. Ik heb inmiddels daar eentje van genomen. Ik voel me inmiddels ook sowieso alweer wat beter.

Helaas slik ik veel supplementen, die voor mij van vitaal belang zijn. Bij mij is de opname van een heel aantal vitaminen heel slecht, waardoor ik vaak mijn waardes moet laten testen en dus dagelijks supplementen moet slikken. Daarbij moet ik wel zeggen dat de ashwagandha als enige niet noodzakelijk is, maar meer een experiment ter ondersteuning was. Ik gebruikte namelijk al een tijd rhodiola ter ondersteuning, en dat hielp mij enorm! Dus ik was verder aan het kijken naar soortgelijke supplementen. Mocht het dit zijn, is het experiment in ieder geval flink gefaald :P

Ik hoef zelf voorlopig het huis niet uit, maar als het morgen nog niet een stuk minder is laat me ook testen op Corona en bel ik de huisarts :)

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 15:12

Ja t is prima spul, maar dan moet je niet net de pech hebben dat je er allergisch voor blijkt te zijn natuurlijk. :=

Maldita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-21 15:22

Alwiene schreef:
Ja t is prima spul, maar dan moet je niet net de pech hebben dat je er allergisch voor blijkt te zijn natuurlijk. :=

Ja precies! Ik las net ook dat er enkele gevallen bekend zijn waarbij mensen overgevoelig zijn, of een voor hun te hoge dosis nemen, en dus uitslag krijgen zoals deze. Ik las zelfs verhalen van mensen die dus dit verband niet hadden gelegd en gewoon door waren gegaan met deze supplementen. En vervolgens in het ziekenhuis moesten worden opgenomen omdat hun lever het niet meer goed deed. Heel heftig! Zo zie je maar dat ondanks dat iets als algemeen veilig wordt beschouwd, je toch net ongeluk kan hebben! Ik had namelijk van te voren goed (wetenschappelijk) onderzoek gelezen over de veiligheid en effecten van deze supplementen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 16:05

Ik wilde net zeggen dat je niet zomaar klakkeloos allerlei supplementen moet nemen. Dat kan echt gevaarlijk zijn.

Maldita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-21 16:11

Suzanne F. schreef:
Ik wilde net zeggen dat je niet zomaar klakkeloos allerlei supplementen moet nemen. Dat kan echt gevaarlijk zijn.

Klopt inderdaad! Ik doe altijd goed onderzoek naar wat ik neem :)