Vreemde pijn in bicep, wat kan dit zijn?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

aeckker03

Vreemde pijn in bicep, wat kan dit zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-21 00:02

Sinds 3 dagen heb ik een vreemd gevoel aan de binnenkant van mijn bicep als ik mijn elleboog 90 graden buig (met iets van gewicht). Omdat ik hier specifiek niet iets op het internet over kon vinden maar ik toch verwacht/hoop wilde ik eerst hier vragen of iemand dit herkend voordat ik naar de huisarts bel :)

Het is drie dagen geleden ontstaan, zeer hoogst waarschijnlijk door overbelasting of het maken van een verkeerde beweging bij het sporten. Ik heb niet het idee dat het aan mijn spier zelf ligt want ik kan alle bewegingen nog maken en voel nergens iets van pijn bij aanspanning. Het vreemde gevoel lijkt een beetje alsof de zenuw in je elleboog geraakt wordt. Het is een zelfde soort naar gevoel. Het lijkt mij dus dat het misschien met de zenuw te maken heeft.
Echter heb ik geen last van tintelingen in mijn hand of andere ongemakken, ik merk het echt enkel als ik mijn bicep buig.
De afgelopen dagen heb ik geprobeerd rust te houden maar het is nog niet minder geworden. Herkend iemand dit? En vertel me alsjeblieft dat het met gewoon wat rust over gaat :') :=

Palmera

Re: Vreemde pijn in bicep, wat kan dit zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 00:06

Bij forse overbelasting heb je wel wat langer rust nodig. En vergeet niet dat je je arm gedurende de dag zeer veel gebruikt, dus echt rust heb je niet genomen, tenzij je een mitella correct (!) omgeknoopt hebt.

Niet zo paniekerig doen, het gaat vast snel over. :)

aeckker03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-21 00:15

Palmera schreef:
Bij forse overbelasting heb je wel wat langer rust nodig. En vergeet niet dat je je arm gedurende de dag zeer veel gebruikt, dus echt rust heb je niet genomen, tenzij je een mitella correct (!) omgeknoopt hebt.

Niet zo paniekerig doen, het gaat vast snel over. :)

Ik heb inderdaad niet "echt" rust genomen nee en ik hoop ook zeker dat het gewoon over gaat met wat tijd. :)
Maar wat ik vreemd vind is dat ik echt geen pijn heb aan de spier maar dat gevoelsmatig een zenuw niet lekker meer ligt en ik weet niet of zoiets met rust over gaat. Maar waarschijnlijk doe ik hier inderdaad te paniekerig over :)

TurdusMerula

Re: Vreemde pijn in bicep, wat kan dit zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 01:10

Gewoon een paar dagen aankijken en rustig aan doen :)