Happy tooth snoep (goed voor je tanden)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dorientjuh

Happy tooth snoep (goed voor je tanden)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-21 17:23

Ik kwam zojuist tot de ontdekking dat er een bedrijf bestaat dat snoep maakt dat niet slecht is voor je tanden: Happy Tooth.

Er blijkt ook een Happy Tooth logo te bestaan dat o.a. op producten van Mentos en Fruittella zou staan.

Wie weet welke producten eraan voldoen, die te krijgen zijn in de Nederlandse supermarkten?

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 18:22

Van wat ik weet is eigenlijk alles wat je eet waar je tanden niet zo happy van worden.
Zelfs in bijvoorbeeld tomaat of komkommer zitten bepaalde stoffen waardoor je tanden even worden ‘aangevallen’. Je kan beter in 10 minuten een zak drop leeg eten, dan iedere tien minuten 1 cherrytomaatje eten. (Voor je tanden dan hè!)
Dus ik ben wel benieuwd wat de gedachten en de marketing achter dit product of logo is. Ik heb het nog nooit gezien.

Foaly

Re: Happy tooth snoep (goed voor je tanden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 18:32

Lijkt mij vooral een nieuwe marketingtruc := Wat Kaplaars zegt, alles wat je eet is in meer of mindere mate slecht voor je tanden. Dat los je niet op door 'Happy Tooth' snoep te eten, maar door je gebit goed schoon te houden. En ik denk dat een tube tandpasta ook nog eens goedkoper is dan dat fancy snoep :+

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 18:35

De suiker is dan gewoon vervangen door iets anders dat het zoet maakt. Dat is niet gezonder hoor. Iedere keer dat je iets eet of drinkt ( wat dan ook) is een aanslag op je tanden.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 20:41

Ik denk dat de suiker dan vervangen is door xylitol, net als in bepaalde kauwgom.
Maar snoep is nooit goed voor je, niet voor je tanden en niet voor de lijn.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 20:43

Suzanne F. schreef:
Ik denk dat de suiker dan vervangen is door xylitol, net als in bepaalde kauwgom.
Maar snoep is nooit goed voor je, niet voor je tanden en niet voor de lijn.

Dit is glazuurversterkend snoep, maar dat ligt niet in onze supermarkten.

dorientjuh schreef:
Ik kwam zojuist tot de ontdekking dat er een bedrijf bestaat dat snoep maakt dat niet slecht is voor je tanden: Happy Tooth.

Er blijkt ook een Happy Tooth logo te bestaan dat o.a. op producten van Mentos en Fruittella zou staan.

Wie weet welke producten eraan voldoen, die te krijgen zijn in de Nederlandse supermarkten?

Via Amazone kun je Zollipops kopen.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-21 11:18

Inderdaad op basis van xylitol en dus wel goed voor je tanden. Had het gezien op Amazon, maar hoopte dat er ook iets in de Nederlandse supermarkt zou liggen. Niet per se van Happy Tooth, maar ook op basis van xylitol en dan zonder aspartaam etc.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 11:24

Bij Ekoplaza heb je snoep dat gemaakt is van natuurlijke fruitsappen. Je zou kunnen kijken of daar iets van je gading ligt.