Gezien ik er bij mijn huidige werkgever uit moet (reorganisatie) ben ik me aan het verdiepen in een hospitalisatieverzekering voor het geval een eventueel nieuwe werkgever deze niet in zijn pakket heeft, want wat houd het nu precies in?
Ik ben uiteraard verzekerd via een sociaal fonds (familiaire verzekering), daarnaast heb ik een woningverzekering en (uiteraard) brandverzekering voor mijn woning en een verzekering voor mijn auto en eventuele schade aan mezelf en inzittenden meegenomen in het pakket.
Maar een hospitalisatieverzekering is niet verplicht. Dus stel, ik struikel morgen en breek mijn been zonder hospitalisatieverzekering? Ambulance, eventueel operatie, dagverblijf? Wat kan ik me er bij inbeelden dat de hospitalisatieverzekering mij aan bied naast mijn "gewone" verzekeringen?
En wat als er een ongeluk gebeurd op de werkvloer en ik heb geen hospitalisatieverzekering via een werkgever? Hoe zit dat dan? Wie is er aansprakelijk? Ik volg het even niet meer

Is dit nog een verzekering die ik erbij "moet" nemen mocht mijn eventueel toekomstige werkgever dat niet regelen?