Onderkant tongpiercing

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

isa06x

Onderkant tongpiercing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-21 20:05

Hoi, ik wil graag een tongpiercing. Ik vraag me alleen af of mijn tongriem niet te lang is. Hoe hebben jullie dat?

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 20:17

Hoi TS, aan mij heb je niet zoveel, want behalve oorbellen heb ik geen piercings. :')

Ik zou alleen adviseren; ik neem aan dat je toestemming hebt van je ouders? Ga dan na een goede piercer die je hierover advies kan geven.

SayaJones

Re: Onderkant tongpiercing

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 20:19

Een tongpiercing gaat niet precies door het midden heen dus niet door je tongriem. Die wordt ernaast geplaatst :)

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 20:25

Volgens mij zitten er in dit topic een hoop bokkers met ervaring :D

Daarnaast kan de piercer als enige uiteindelijk oordelen over of een piercing gaat of niet. Als je naar een goede piercer gaat zullen ze je vast en zeker goed kunnen informeren :)

Succes!

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 20:25

Een goede piercing shop zal altijd eerst kijken of je tong geschikt is voor een piercing. Ze kijken naar het tongriempje en de aderen die door je tong lopen voordat ze ook maar iets gaan doen. :)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 15:13

Piercing wordt voor je tongriem geplaatst, dus behalve als die tot het topje van je tong komt; zou dit geen probleem moeten zijn. Ik heb een piercing horzizontaal door mijn tongriem trouwens, dus dat kan ook nog. :)

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 15:17

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 16:34

Citaat:
Mag ik een piercing?
Voordat je een piercing neemt is het handig om te weten of je er überhaupt een mag laten zetten. Je leeftijd en gezondheid zijn hiervoor twee criteria.

Leeftijd
Als je jong bent kun je niet zomaar een piercingshop binnenlopen en een piercing laten zetten. Volgens de officiële regelgeving mogen er geen piercings gezet worden bij kinderen jonger dan 16 jaar, met uitzondering van oorlelgaatjes. Tussen de 16 en 18 jaar heb je toestemming nodig van je ouders of voogd, en moeten deze aanwezig zijn bij het zetten van de piercing. Genitale piercings en tepelpiercings zijn op deze leeftijd nog verboden.

Ondanks deze regels kan het zijn dat een shop andere leeftijdsgrenzen hanteert. Een shop kan er bijvoorbeeld voor kiezen om pas vanaf 18 jaar genitale piercings te laten zetten of om tot 18 jaar toestemming van ouders of voogd te vragen. Vaak wordt er via de website van de shop aangegeven welke leeftijdsgrenzen zij hanteren. Laat je hierover goed informeren zodat je weet waar je aan toe bent.

https://dutchink.nl/eerste-piercing/

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 16:39

Een goede shop checkt eerst of je überhaupt genoeg plek hebt voor een tongpiercings. Ik heb er 2 achter elkaar en dat past ook niet altijd bij iedereen.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 16:40

Brainless schreef:
Citaat:
Mag ik een piercing?
Voordat je een piercing neemt is het handig om te weten of je er überhaupt een mag laten zetten. Je leeftijd en gezondheid zijn hiervoor twee criteria.

Leeftijd
Als je jong bent kun je niet zomaar een piercingshop binnenlopen en een piercing laten zetten. Volgens de officiële regelgeving mogen er geen piercings gezet worden bij kinderen jonger dan 16 jaar, met uitzondering van oorlelgaatjes. Tussen de 16 en 18 jaar heb je toestemming nodig van je ouders of voogd, en moeten deze aanwezig zijn bij het zetten van de piercing. Genitale piercings en tepelpiercings zijn op deze leeftijd nog verboden.

Ondanks deze regels kan het zijn dat een shop andere leeftijdsgrenzen hanteert. Een shop kan er bijvoorbeeld voor kiezen om pas vanaf 18 jaar genitale piercings te laten zetten of om tot 18 jaar toestemming van ouders of voogd te vragen. Vaak wordt er via de website van de shop aangegeven welke leeftijdsgrenzen zij hanteren. Laat je hierover goed informeren zodat je weet waar je aan toe bent.

https://dutchink.nl/eerste-piercing/

Is dat veranderd? Of zijn dit gewoon de regels van die shop? Zover ik weet mag het vanaf 12 tot 18 met toestemming van ouders en voogd. Mijn peetouders hebben een piercing/tattoo shop dus ik had elk jaar vanaf mijn 12e een nieuwe piercing met mijn verjaardag _O- en 1e tattoo op mijn 16e.

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 17:01

Die regels waren er toen ook toen ik hem liet zetten, dat is nu zo'n 9 jaar geleden

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 19:10

Onder de 16 mag het niet, alleen de gewone oorbel mag onder de 16.
Een tattoo daarentegen mag wel vanaf 12 (tot 16) alleen met toestemming van de ouders en niet op handen/polsen/hals en gezicht.
Vanaf 16 heb je geen toestemming nodig.

Is heel apart geregeld... gelukkig doen de meeste shops het niet zonder toestemming tot 18.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 20:39

Mijn nichtje kreeg met 14 een navelpiercing (met toestemming van haar ouders), dus ik vraag me af of de informatie klopt?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 20:41

pinto_1 schreef:
Mijn nichtje kreeg met 14 een navelpiercing (met toestemming van haar ouders), dus ik vraag me af of de informatie klopt?

Dat er shops zijn die zich er niet aan houden of niet weten dat voor piercings strengere regels zijn dan voor een tattoo, wil niet zeggen dat het ook (wettelijk) mag.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 20:43

Maar als ik naar de rijksoverheidssite ga zie ik toch weer andere informatie...

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 20:45

isa06x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-21 12:10

Brainless schreef:
Onder de 16 mag het niet, alleen de gewone oorbel mag onder de 16.
Een tattoo daarentegen mag wel vanaf 12 (tot 16) alleen met toestemming van de ouders en niet op handen/polsen/hals en gezicht.
Vanaf 16 heb je geen toestemming nodig.

Is heel apart geregeld... gelukkig doen de meeste shops het niet zonder toestemming tot 18.

Dit is echt niet waar, ik had mijn eerste piercing al op mijn 13e. Je mag vanaf je 12e al een piercing met toestemming van je ouders. Mijn nicht kreeg ook haar neuspiercing op haar 14e, en is nu 15 en binnenkort septum.

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 12:20

"Het is verboden een tatoeage of piercing aan te brengen bij kinderen onder de 12 jaar. Een piercing in de oorlel mag wel. Jongeren van 12 tot 16 jaar mogen alleen een tatoeage met toestemming van de ouders (of voogd)."
Bron: Rijksoverheid

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 12:23

Brainless schreef:
pinto_1 schreef:

Dat er shops zijn die zich er niet aan houden of niet weten dat voor piercings strengere regels zijn dan voor een tattoo, wil niet zeggen dat het ook (wettelijk) mag.

Strengere regels dan voor een tattoo? :?

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 12:28

Er zijn inderdaad geen strengere regels voor een tattoo dan een piercing. De regels zijn gelijk.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 12:44

dacht al dat het in NL anders zou zijn maar in BE mag je vanaf 16 een piercing met toestemming van de ouders maar geen tattoo. Dat is pas vanaf 18. Dus strenger lijkt me sterk.

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 12:46

Ayasha schreef:
dacht al dat het in NL anders zou zijn maar in BE mag je vanaf 16 een piercing met toestemming van de ouders maar geen tattoo. Dat is pas vanaf 18. Dus strenger lijkt me sterk.

Oh, vandaar. België heb ik geen idee van inderdaad, maar dat heb jij mooi toegevoegd. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 18:04

Een tongpiercing word ietsje 'scheef' gezet. Hier zie je niets van verder maar dit zorgt er dus voor dat het gewoon past. :)