Hoofdpijn na drukke dag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Earth

Hoofdpijn na drukke dag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-21 16:44

Laatst had ik ook al een topic geopend over de hoofdpijn aan 1 kant. Gelukkig ging het 2 weken goed, maar sinds gisteravond is het weer raak. Ik open dit topic om te kijken of meer mensen dit herkennen.

Ik ben bekend met chronische vermoeidheid, en ik heb deze hoofdpijnaanvallen wel vaker gehad, maar niet zo intens als de laatste tijd. Ze zijn nu ook meestal aan 1 kant van mijn hoofd. Gisteravond was niks aan de hand, totdat ik een stukje stokbrood met brie at (was al mn 6e stukje ofzo) en dat leek plots de hoofdpijn te triggeren. Dan begint eerst de druk achter mijn ogen, het maakt me ook duf en moe. Dus hup snel naar bed met een pijnstiller erin. 6 uur later werd ik wakker van de pijn. Was best wel heftig. Heb na het nemen van pijnstilling weer kunnen slapen. Tot die tijd was de hoofdpijn in mn voorhoofd, inmiddels is het naar rechts 'gezakt'. Ik had gisteravond ook 38.5 graden koorts. Koorts is nu 38,6 met paracetamol.

Ik heb steeds de huisarts afgehouden omdat ik gewoon bang ben dat ik weer hoor dat er niks is. (ben altijd weggestuurd met zware oververmoeidheid en andere lichamelijk klachten zoals dit). Maar ik ga nu toch een afspraak maken, want deze hoofdpijn is niet normaal. Ik dacht eerst aan migraine, omdat het ook aanwezig is na een drukke dag, maar ik heb eerder migraine gehad en toen zag ik altijd niks meer en spuugde ik de hele dag. Dat heb ik nu niet.

Ik weet dat jullie geen dokters zijn, maar misschien zoek ik even bevestiging omdat ik gewoon niet weer weggestuurd wil worden door de huisarts zonder diagnose. Dat is zo frustrerend, want deze hoofdpijn is echt heel erg naar.

duikpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 16:50

Heb je een bril of lenzen , zo ja : zijn ze nog op de juiste strekte, zo nee : heb je ze misschien nodig ?
Kan je ook in de avond hoofdpijn van krijgen, zeker als je veel op beeldscherm werkt.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 16:54

duikpaardje schreef:
Heb je een bril of lenzen , zo ja : zijn ze nog op de juiste strekte, zo nee : heb je ze misschien nodig ?
Kan je ook in de avond hoofdpijn van krijgen, zeker als je veel op beeldscherm werkt.

Dit zou ik als eerste checken. Mocht dat allemaal op orde zijn, kun je nog denken aan een speciale beeldschermbril.

Daarbij; genoeg drinken en ook veel buiten komen. Ik merk dat als ik een hele dag binnen zit achter een beeldscherm ik ook snel hoofdpijn heb.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 17:10

Ik heb behoorlijk vaak migraine en het is echt niet zo dat je dan altijd spuugt en niks ziet.
Ook daar heb je verschil in.
Gewoon naar de huisarts en overleggen.

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 17:33

justdiesel schreef:
Ik heb behoorlijk vaak migraine en het is echt niet zo dat je dan altijd spuugt en niks ziet.
Ook daar heb je verschil in.
Gewoon naar de huisarts en overleggen.

Dit dus. Migraine komt met ‘tig prodrome en postdrome variaties, en je kan net zo goed elke keer overgeven erbij hebben als nooit als de ene keer wel en dan weer een jaar niet. En dat geldt voor alle symptomen.

Tip: wil je serieus genomen worden, en dat de huisarts wat voor je kan betekenen? Houd een hoofdpijndagboek bij. Hoe meer info je vastlegt, hoe beter en makkelijker om een diagnose te stellen. Leg vast wanneer, hoe zwaar de pijn is, op welke plek van het hoofd (!), of de pijn erger wordt als je voorover buigt bijvoorbeeld, welke medicijnen je genomen hebt, welke prodrome/postdrome symptomen je ervaart (als die er al waren), wat je gegeten hebt en gedaan als mogelijke triggers etc.

Edit: oh, en hoe lang de pijn duurt. Pijnstillers onderdrukken migraine alleen, maar een aanval kan zo 48-72 duren. Dus die pijn komt vrolijk weer terug na een aantal uur, als het echt migraine is (en dat kan dan best op een heel andere plek aan het hoofd zijn).

Polly
Moderator Algemeen

Re: Hoofdpijn na drukke dag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 18:05

Als je er ook koorts bij hebt is het eerste advies van de huisarts wsl om een coronatest te doen. Hoofdpijn is ook een van de meest gehoorde en eerste klachten