Permanente haarverf meteen weg?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Permanente haarverf meteen weg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 09:20

Hoi bokkers,

Ik heb vorige week zaterdag mijn haar laten verven. Het werd een rose goude ombré.
Ondanks dat de kapper er permanente verf voor heeft gebruikt is het er nu (een week later) na 3 wasbeurten met kleurshampoo en zo’n speciale spoeling die ik van hun heb meegekregen er bijna helemaal uit...

Hier baal ik best wel van aangezien het bijna 200 euro heeft gekost (voor mij bijna een half jaar sparen geweest)

Kan ik een klacht bij de kapper in dienen of is het eigen schuld dikke bult?

Mijn moeder denkt dus dat het het niet goed heeft gepakt heeft omdat het vrijwel meteen lichter werd.

Het was voor zover ik weet permanente verf. De verf begon ook wit en eindigde na een tijdje intrekken in mijn kleur (voor zover dat iets zegt haha)

__Sannne

Re: Permanente haarverf meteen weg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 09:23

Ik zou even contact opnemen met je kapper. Niet gelijk om een klacht in te dienen, maar leg gewoon uit wat er gebeurd is en wat je verwachtingen waren. Ik weet dat sommige kleuren, blauw bijvoorbeeld, nooit lang mooi blijven. Mocht dat met deze kleur ook zo zijn, dan had je kapper je daar wel over moeten voorlichten. Dus, leg het probleem even voor, en kijk wat hun reactie is. :)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 09:24

Zeker terug naar de kapper, niet boos worden, maar samen een oplossing vinden

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 09:25

Ik heb het ook gehad , toen de kapper gebeld en uitgelegd dat de verf eruit was ze heeft het toen opnieuw gedaan en gratis. Gewoon zeggen dat willen ze graag beter dan dat ze een slechte naam krijgen.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 09:26

Ik zou even de kapper bellen. Sommige mensen hebben eenmaal haar waar verf niet goed pakt. Ik ben ook zon geluksvogel

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 09:26

Gewoon terug naar de kapper. Ik vermoed dat ze dit wel oplossen voor je.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 09:29

Teruggaan inderdaad en het even rustig voorleggen.

Wat een geld trouwens voor een kapbeurt :wow:

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 09:31

Oh dat is balen, hier ook iemand die sommige verf er zo weer uit wast.
Ik zou het ook gewoon even voorleggen bij de kapper en vragen wat ze kunnen betekenen voor je.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 09:32

Ineke2 schreef:

Voor een rosé gouden ombre is dit geen gek bedrag hoor. Het is niet alsof ze even een pakje verf erin zetten en klaar. :')

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 09:37

__Sannne schreef:
Ineke2 schreef:

Voor een rosé gouden ombre is dit geen gek bedrag hoor. Het is niet alsof ze even een pakje verf erin zetten en klaar. :')

Dat zeg ik toch ook nergens? Maar ik vind het gewoon echt heel veel geld voor een kapbeurt. Dan verwacht je wel dat het zeker 4 weken netjes blijft.
Wat ik mij dan wel afvraag is of je ( als het blijft zitten) de uitgroei niet heel erg ziet? Iedere 6 weken 200 euro is niet te doen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 09:39

speedfiets_2 schreef:
Ik zou even de kapper bellen. Sommige mensen hebben eenmaal haar waar verf niet goed pakt. Ik ben ook zon geluksvogel

Ik heb ze al een mail gestuurd met foto’s erbij enzo, absoluut niet boos hoor, maar ik baal er best van en dat mogen ze best weten :o

Ik snap dat kleuren misschien niet goed op mijn haar pakken. Maar ik heb al meerdere keren mijn haar laten verven en tot nu toe bleef alles goed...
natuurlijk kan het zijn dat dit en moeilijke kleur is, maar is het dan niet mijn eigen risco als het niet pakt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 09:41

Citaat:

Dat zeg ik toch ook nergens? Maar ik vind het gewoon echt heel veel geld voor een kapbeurt. Dan verwacht je wel dat het zeker 4 weken netjes blijft.
Wat ik mij dan wel afvraag is of je ( als het blijft zitten) de uitgroei niet heel erg ziet? Iedere 6 weken 200 euro is niet te doen :')[/quote]

Het is al een overloop vanaf mijn eigen kleur! Dus daar hoef ik me gelukkig geen zorgen over te maken haha

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 09:54

Ineke2 schreef:
__Sannne schreef:

Wat ik mij dan wel afvraag is of je ( als het blijft zitten) de uitgroei niet heel erg ziet? Iedere 6 weken 200 euro is niet te doen :')

Voor een gewone knipbeurt zou het inderdaad veel geld zijn, voor dit soort verftechnieken niet. :)) Gelukkig kost uitgroei bijverven over het algemeen geen 200 euro. Ik heb zelf een balayage in mijn haar en net zoals TS een overloop vanaf mijn eigen haarkleur. Geen uitgroei dus. Ideaal.

Voor dit soort bedragen mag je wel verwachten dat het langer dan 4 weken blijft zitten. Maar wat ik zei; met sommige kleuren is dat helaas niet zo, en het is ook afhankelijk van je eigen haar.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 11:10

Ik heb het topic verplaatst naar [MWS] Mensenwelzijn en Sport omdat het daar beter past. :)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 11:25

Ik heb mn haar ook 1x rose gold geverfd. 1x en nooit meer. Was binnen 2 weken niets meer van te zien.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Iris82 op 10-04-21 11:37, in het totaal 1 keer bewerkt

duikpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 11:30

Balen hoor!
Een kleuring gaat altijd in goed overleg met de kapper.
Was het de eerste keer bij deze kapper en heb je vooraf goed kleuradvies gehad ?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 11:38

Helaas is dit een kleur die heel snel vervaagd. 4 weken haalt het nooit!!

In ieder geval overleg met je kapster wat ze voor je kan doen.
Ook handig voor een volgende keer. Kijk wat je wilt met je haar en of het je ook waard is voor de prijs die je betaald.
Sommige kapsels en kleuren vergen nu eenmaal snel en veel onderhoud ;)

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 11:58

Dat is inderdaad een kleur die snel vervaagt, zoals met alle pastel-achtige kleuren. Maar daar had je kapper je wel over moeten informeren.

Wel een tip, voor dit soort haarkleuren is het vaak een stuk effectiever, beter voor je haar én qua kosten een stuk interessanter om je haar te laten blonderen bij de kapper, en vervolgens zelf de kleur erin te zetten en bij te houden met semi permanente verf. Semi permanent is verf zonder ammoniak of peroxide en is absoluut niet schadelijk.
Merken zijn oa manic panic, Arctic fox, directions en crazy color. Die elke paar weken even een half uurtje erin doen en je kleur blijft mooi en zonder (extra) schade. Steeds bijkleuren met permanente verf is een garantie voor enorm beschadigd haar (ook bij een kapper). Semi permanente verf pakt ook nog eens alleen op het geblondeerde gedeelte, dus moeilijk aanbrengen is het niet.

Jacquel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 12:32

Ik zou wel uitkijken met blonderen en bv. een paar weken wachten voordat je iets anders in je haar doet. Ik ken iemand die onbedoeld knaloranje werd toen ze snel na het blonderen een andere kleur erin deed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 17:56

Jacquel schreef:
Ik zou wel uitkijken met blonderen en bv. een paar weken wachten voordat je iets anders in je haar doet. Ik ken iemand die onbedoeld knaloranje werd toen ze snel na het blonderen een andere kleur erin deed.

Tis al geblondeerd! Daar hoef ik me gelukkig geen zorgen over te maken :D