Ten einde raad.. onstoken teen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xmarloesx2

Ten einde raad.. onstoken teen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-21 23:11

Hoi!

Ik loop al ruim 2 maanden met een onstoken teen waarbij wild vlees is ontstaan. Ik ben inmiddels 3 keer bij de huisarts geweest, en heb er 2 zilvernitraat stiftjes doorheen gewerkt. Helaas gaat het wild vlees en de pijn maar niet weg.. de huisarts zou een deel van de nagel weg kunnen halen,en de onsteking dan misschien weg kunnen snijden, maar dan kan ik een paar dagen geen schoenen aan en dus niet werken.. niet echt een optie i.v.m drukke periode op werk, maar nog veel langer hier mee door lopen is ook geen optie. Weken in soda maakte het alleen maar erger.

Iemand ervaringen hiermee? Of tips wat ik nog zou kunnen proberen of toch echt weg laten halen?

Alvast bedankt!!
Laatst bijgewerkt door xmarloesx2 op 06-04-21 23:15, in het totaal 2 keer bewerkt

Onali

Re: Ten einde raad.. onstoken teen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 23:12

Jezelf dus ziek melden en je laten helpen.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 23:15

Onali schreef:
Jezelf dus ziek melden en je laten helpen.

Juist.

Vriendin van mij heeft tot 2x toe haar hele teennagel laten verwijderen en is er zo afgekomen. Kies voor jezelf, voordat je nog verder van huis bent..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 23:16

Wat voor werk doe je?
Misschien kun je iets van een slipper aan? Of is er iets te overleggen met je werk qua werkzaamheden?

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 23:18

Hoe lang heb je de soda geprobeerd? Hier wordt het ook erger eerste dagen. 2x per dag halfuurtje soda, na weekje werd het beter :j

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 23:20

overleggen met een pedicure?

zefiros

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 23:22

Cayenne schreef:
Wat voor werk doe je?
Misschien kun je iets van een slipper aan? Of is er iets te overleggen met je werk qua werkzaamheden?

Uhm geloof mij.. de eerste paar dagen wil je dit ook met slipper niet. Dat is gewoon pootje omhoog, pijnstillers en netflix-en en balen.

Desalniettemin... ik zou toch voor jezelf kiezen hierin en zo te horen is dat je laten helpen medisch en even niet werk voor laten gaan.
Als je echt een ontsteking hebt wil je niet dat deze verder naar binnen slaat. Dus vraag goed uit wat voor jou het beste is bij degene die hiervoor geleerd hebben en doe wat de dokters je adviseren. Ongeacht je werk.

Sterkte!

xmarloesx2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-21 23:23

Cayenne schreef:
Wat voor werk doe je?

Ik werk in een dierenwinkel
32 uur per week, ik kan nog wel schoenen aan en prima lopen maar aan het eind van de dag als mn sok uit moet dan gaat het pas zeer doen
Laatst bijgewerkt door xmarloesx2 op 06-04-21 23:25, in het totaal 1 keer bewerkt

xmarloesx2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-21 23:25

zefiros schreef:
Cayenne schreef:
Wat voor werk doe je?

Uhm geloof mij.. de eerste paar dagen wil je dit ook met slipper niet. Dat is gewoon pootje omhoog, pijnstillers en netflix-en en balen.

Desalniettemin... ik zou toch voor jezelf kiezen hierin en zo te horen is dat je laten helpen medisch en even niet werk voor laten gaan.
Als je echt een ontsteking hebt wil je niet dat deze verder naar binnen slaat. Dus vraag goed uit wat voor jou het beste is bij degene die hiervoor geleerd hebben en doe wat de dokters je adviseren. Ongeacht je werk.

Sterkte!

Ik ben alleen zo bang dat als ik het weg laat halen dat het weer opnieuw gaat onsteken of dat er opnieuw wildvlees groeit op die nieuwe wond. Of zal dat niet gebeuren denk je?

xmarloesx2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-21 23:26

Ik had trouwens een foto in een spoiler willen plaatsen voor diegene die daar misschien wat mee kunnen maar ik heb geen idee hoe dit moet...

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 23:42

Ik heb dit tot 2x gehad en opgelost door een klein soort driehoek uit midden van de nagel te knippen, hierdoor neemt de druk op de zijkant van de nagel af. En vervolgens een klein stuk tissue klein opvouwen en dat met een pincet onder de zijkant van de nagel duwen zodat die zijkant wat omhoog gaat staan. Dit er een paar dagen onder laten zitten.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 00:18

Niemand is onmisbaar.Als je morgen je been breekt moet je werk het ook zonder jou doen.Ziek melden en zorgen dat het niet erger wordt.Of kijken of je werk ook op 1 been gedaan kan worden.Of zittend?Veel beterschap.

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 00:22

Werk je ook weekenden? Anders wellicht op vrijdagmiddag ofzo laten doen, neem je een halve dag vrij en kun je eventueel in het weekend rust nemen. Hier een succesverhaal, dezelfde avond stond ik alweer uit te mesten en lopen ging prima de volgende dag, wel een beetje brede schoenen aan :Y) Maar je bent zo blij als je er vanaf bent, zou dat lekker zo snel mogelijk laten doen.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 02:21

Oooh, dit brengt herinneringen terug ! Ik had vroeger continu ontstoken nagelranden aan de zijkant van mijn dikke teen. Zó pijnlijk !

Iedere keer weer werd er een stuk nagel weggehaald. Ook geen pretje :( . Uiteindelijk ben ik er vanaf geraakt door het plaatsen van een “brugje”. Hoe zal ik dat uitleggen? Een soort minilatje dat dwars over de nagel gelegd werd. Aan de uiteinden zaten haakjes die elk onder de zijkant van de nagel gestoken werden en die zo als het ware liftten. Naarmate de nagel groeide, groeide het brugje mee tot het vervangen moest worden. Zo heb ik een poos rond gelopen maar dat heeft me dus verlost van het toch wel pijnlijk euvel.

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 06:20

Oef zo herkenbaar, ik ben er 2 jaar mee rond gelopen. 2 jaar geleden aan geholpen. Na heeel veel verschillende behandelingen wat niet hielp hebben ze gewoon aan beide kanten van nagel heel stuk weggehaald.

Aangezien ik lopend werk had en dus heel veel is weggehaald ook kwa wildvlees moest ik 3 weken niet te veel lopen. Mijn werk was 6 uur reizen per dag en 7 uur lopen op een dag.... Dus heb een maand thuis gezeten

Nu groeit de nagel wel vervelend terug dus moet nog een keer terug. Zit in het midden een "spleet" wat ik dus wegknip want groeit omhoog _O-

_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 07:22

Ik heb helaas ervaring, was niet leuk... Maar mijn optie duurt denk ik te lang want ik ben toen (heel wat weken) bij de podoloog geweest.
In ieder geval: sterkte!
Laatst bijgewerkt door _Rebecca op 07-04-21 07:22, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 07:22

Ik zou me ziek melden en laten opereren. Dat er niet veel personeel is is niet jouw probleem.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 07:24

Britta31 schreef:
Niemand is onmisbaar.

Precies. Je gezondheid gaat te allen tijde voor. Als je ermee bmijft lopen ben je straks misschien nog veel langer uit de running.

katybug

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 07:37

Ik zou de behandeling laten doen en dan het wondbed laten behandelen met phenol. Dan krijg je echt geen wildvlees. Ik weet alleen niet of je huisarts dit heeft staan. Dat zou ik even vragen. De apotheek kan phenol wel aanleveren en anders via het ziekenhuis. Laat er wel echt wat aan doen. Sterkte!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 07:38

Laat het verhelpen, dat helpt je ook om beter te kunnen werken. Je gezondheid is belangrijk, zorg goed voor jezelf zowel mentaal als fysiek.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 07:54

Je gezondheid gaat voor, als je morgen je been breekt kan je ook niet werken daar vinden ze echt wel een oplossing voor. Dat is ook niet jou probleem, tenen zijn heel pijnlijk als er iets mee aan de hand is.

Riviera87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 08:41

Ik heb vroeger wel 15x de helft van mijn teennagel laten verwijderen. Was daarna 1 dag nog flink pijnlijk en daarna kon ik vaak al wel weer een schoen aan...

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 09:03

gezondheid gaat voor werken. Ziekmelden, je laten helpen en rust nemen. Een ontsteking is vaak een reden voor.

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 09:11

TS, Zoals al vaak aangehaald, laat jezelf helpen!
Je werkgever red zich wel en heeft meer aan jou als je gezond bent!

Nu even paar daagjes vrij en erna een pijnvrij leven OF wachten en het mss wel erger maken, mss dus ook langer thuis erna?

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 09:19

Ik zou je laten helpen bij de huisarts en daarna 1x in de 2 of 3 maanden naar een podotherapeut gaan.

Huisarts op vrijdagmiddag plannen. Word het een doorverwijzing naar het ziekenhuis heb je geen keus.