Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Druif_01 schreef:Overigens word ik begeleid door twee psychologen (ik heb nog/weer traumatherapie), mijn huisarts en mijn re-integratiecoach, dus alles gaat in overleg/op advies.
Rintah schreef:Ook zou ik proberen om de mentale uitdaging niet in je "werk" te hebben, maar dat juist daarnaast op te zoeken, zodat het een "mag" ipv "moet" wordt. Lukt het een dag niet, jammer, proberen we het morgen weer. Door het in je werk op te zoeken leg je jezelf druk op (want je wil ze op het werk niet teleurstellen/goed presteren (al is het maar onbewust) en creëer je dus extra prikkels.
Druif_01 schreef:Het klinkt zo simpel: ‘je moet het rustig aan doen’, maar hoe doe je dat?
Ik ben van nature een energiek en enthousiast persoon. Voor mezelf streef ik altijd naar beter en ik wil alles goed doen. Als iets niet lukt, moet ik harder werken, beter mijn best doen zodat het wél lukt.
Citaat:Om arbeidsritme op te bouwen, ben ik begonnen bij een manege in de buurt. Dat ging prima en ik zat uiteindelijk op 9 uur in de week (verdeeld over 3 dagen). Ik merkte dat ik mijn mentale uitdaging miste dus we zijn op zoek gegaan naar een nieuwe plek. Na veel zoekwerk iets gevonden waar ze meer dan open voor me staan...en nu loop ik volledig vast. Ik heb 2x in de week therapie en werk 1x 2 uur (met in totaal een uur reistijd daar nog bij) en ik red het niet. Ik ben ontzettend moe, ik krijg een black-out in de winkel, weet mijn pincode niet meer, kan niet op woorden komen, weet niet eens meer wat ik gister heb gegeten. Kortom: volledig overprikkeld. Fysiek is er niets aan de hand, ik sport en dat gaat prima.
Citaat:Nu roept iedereen dat ik rustig aan moet doen. En daar komt het: hoe doe ik dat? Zoals ik in het begin al zei ben ik gewend om harder te werken als iets niet lukt, maar hoe harder ik nu mijn best doe, hoe slechter het gaat. Mijn re-integratie gaat weer even op on hold voor drie weken om te kijken wat dat doet, maar ik loop volledig vast. Ik ga er vanuit dat ik niet de enige ben die dit heeft, dus ik hoop op tips of misschien lotgenoten.
Druif_01 schreef:Barbalala, een terechte vraag! Mijn traumabehandeling was afgerond dus ben ik gaan reïntegreren. Helaas een terugval gehad waardoor emdr opnieuw opgestart diende te worden. Hierna ging het beter en wilde ik graag weer iets gaan doen, maar helaas wordt dat echt teveel.
Wat je zegt klopt: ik ben ziek, maar om de een of andere reden wil ik daar, na twee jaar, nog steeds niet aan. Als ik dat eenmaal accepteer, zal dat ook een hoop schelen.
tamary schreef:[***] schreef:Heel herkenbaar! Ik heb ook PTSS en werd na 1.5 jaar thuis zitten en 6 uur vrijwilligerswerk op de manege stapelgek. Ik wilde nuttig zijn.
Wat is jouw definitie van nuttig dat je vrijwilligerswerk daar niet onder rekent?