Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
marleen_usar schreef:Heb jij ervaring met de huisartsenpost was dat positief of negatief? Wij hebben een zware achterdeur en mijn jongste had haar wijsvinger er tussen zitten. De oudste deed de deur dicht, het topje zag er niet lekker uit. Ik pakte een schone theedoek en deed haar hand daar in.
We waren zo erg geschrokken dat we meteen naar de huisartsenpost reden.Daar aangekomen waren we duidelijk niet welkom want we hadden niet van te voren gebeld of we mochten komen. Het kon dus druk zijn en dan zeggen hun hoe laat je welkom ben. Dus vertelden we dat we van slag waren om dat het een bloederige toestand was. Dat kon wel zo zijn maar dat was geen reden om zonder afspraak te komen.
Toch maar een arts er bij gehaald en die verwees ons door naar de 1e hulp want dit durfde hij niet te maken.
Saskia9 schreef:Mijn zoon sloeg zijn vingertopje eraf tussen een raam. Hap gebeld, mochten komen maar eenmaal daar vond ik de hulp ook niet best. Tig mensen die langskomen en niets doen, ja de arts komt eraan. In tussentijd een verpleegkundige die probeerde het vingertopje eraan te lijmenwat uiteraard niet lukte. Na 3 uur naar huis gestuurd en volgende ochtend operatie. Stukje geamputeerd en weer netjes in elkaar gezet uiteindelijk. Had dus nooit geplakt kunnen worden..
Dorus schreef:Op zich is het niet raar dat je een afspraak moet maken voor de hap, het is immers gewoon de weekend dienst van de huisarts. Vroeger ging je gewoon naar een van de huisartsen in je dorp/stad en nu is dat gecentraliseerd in het ziekenhuis. Het zal vast efficiënter zijn, maar of het er op vooruit is gegaan of niet durf ik niet te zeggen.
Wat ik wel een kwalijke zaak vind is dat de eerste hulp niet meer toegankelijk is en je voor alles eerst via de hap moet. Ik bedoel maar, een arm die overduidelijk gebroken of uit de kom is dat kan iedere leek zien dat die op de eerste hulp terecht hoort, maar toch moet je eerst een afspraak maken bij de hap, die vanwege drukte pas na 6 uur plaats heeft, om dan daar de conclusie te krijgen dat je naar de eerste hulp moet, waar je allang weer van thuis was geweest als je er meteen naartoe had gekund.
Een deel van het probleem is denk ik wel mensen die doordeweeks niet naar de huisarts gaan (druk, geen tijd/zin om daarvoor te verzuimen, etc.) en dus maar gebruik maken van de hap in het weekend als het hun beter uitkomt. Dat gaat ten koste van de mensen die in het weekend echt een huisarts of eerste hulp nodig hebben.
Saskia9 schreef:Mijn zoon sloeg zijn vingertopje eraf tussen een raam. Hap gebeld, mochten komen maar eenmaal daar vond ik de hulp ook niet best. Tig mensen die langskomen en niets doen, ja de arts komt eraan. In tussentijd een verpleegkundige die probeerde het vingertopje eraan te lijmenwat uiteraard niet lukte. Na 3 uur naar huis gestuurd en volgende ochtend operatie. Stukje geamputeerd en weer netjes in elkaar gezet uiteindelijk. Had dus nooit geplakt kunnen worden..
marleen_usar schreef:Even duidelijk stellen dit is al zo.n 10 jaar geleden.