Deo waardoor je niet zweet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shetloveerrr

Deo waardoor je niet zweet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-21 15:34

Hey,

Voor aankomende zomer wil ik graag deo waardoor ik niet meer zweet onder mijn oksels. Het liefst zo'n "natuurlijke" deo zegmaar.
Veel mensen raden Nuud aan, dus die wil ik misschien gaan kopen.
Even over mij, het is niet dat ik echt extreem veel zweet maar je ziet bij mij toch wel wat sneller zweetvlekken bij de oksels dan bij anderen. Ook erger me ik ontzettend aan de zweetgeur die alsnog door mijn Dove deo heen komt. Ik wil dus het liefst een deo die niet alleen de geur tegenhoud maar ook zorgt dat je niet zweet.

Ik las ergens dat doordat Nuud alleen op je huid zit, er alsnog een zweetlucht in je kleding gaat zitten. Klopt dat?
En ik lees vaak dat mensen er wel een week mee kunnen doen, maar is dat dan zonder douchen of blijft het er gewoon opzitten als je doucht?
En hoelang doen jullie met zo'n tubetje van 15 mL?

Suggesties voor andere deo's mogen ook gedaan worden. In wat voor vorm het is maakt me niet zoveel uit.
Oja en misschien een heel gekke vraag, maar zou je zoiets als Nuud of iets anders ook op je gezicht kunnen smeren :') Want daar zweet ik me ook altijd de pleuris hahaha.

Judass

Re: Deo waardoor je niet zweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 15:37

Nuud gaat iig niks doen tegen zweten, alleen tegen de geur.

Ik kan geen enkele (natuurlijke) deo bedenken die iets doet tegen zweten. Dan moet je echt naar de heftigere middelen, of botox.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 15:38

Deo voorkomt niet dat je zweet, maar dat de geur wat gemaskeerd wordt.

Het vocht moet er toch uit.
Je kan beter gaan kijken naar je kleding en evt je drink- en voedingspatroon.

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 15:39

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 15:39

Ik heb ook altijd een hekel aan spuit deo's of van die rollers waar vloeistof uit komt. Het is puur een geurtje en voorkomt de geur van zweet niet. Het maakt het juist erger doordat je zo'n vieze mengsel krijgt tussen zweet en kunstmatige geuren haha.

Ik ben wel fan van die 'zeep' deo's. Alsof het een blok zeep is maar dan in een deo houder met zo'n wieltje. Je krijgt dan een dun laagje op je oksel waardoor je in mijn ervaring minder zweet. En als je toch zweet, mengt het niet zo tot een vieze geur waardoor je veel langer fris ruikt.

Dove heeft ze, rexona ook dacht ik.

Shetloveerrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-21 15:42

@Judass @Onali
Oh huh, in een ander topic hier op bokt over natuurlijke deo's had ik veel ervaringen gelezen over Nuud en dat het echt er voor zorgt dat je niet zweet?

Of in ieder geval dat je geen zweetvlekken krijgt, of is dat wat anders?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 15:43

Ik gebruik ervoor een zout deo met aluin. Die voorkomt aardig het meeste zweet. Ik heb zowel een stick als een spray zonder parfum ook. En deze werken eigenlijk beiden even goed. Weet zo gauw het merk niet.

https://www.skinessence.nl/aluin/

Shetloveerrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-21 15:43

emilyslaluna schreef:
Ik heb ook altijd een hekel aan spuit deo's of van die rollers waar vloeistof uit komt. Het is puur een geurtje en voorkomt de geur van zweet niet. Het maakt het juist erger doordat je zo'n vieze mengsel krijgt tussen zweet en kunstmatige geuren haha.

Ik ben wel fan van die 'zeep' deo's. Alsof het een blok zeep is maar dan in een deo houder met zo'n wieltje. Je krijgt dan een dun laagje op je oksel waardoor je in mijn ervaring minder zweet. En als je toch zweet, mengt het niet zo tot een vieze geur waardoor je veel langer fris ruikt.

Precies, die gemengde geur is bijna nog erger dan de zweetgeur zonder deo :P

Hoe heet zo'n "blok" van dove?

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 15:44

Nuud zorgt ervoor dat de bacteriën die de zweetgeur veroorzaken, geneutraliseerd worden. Ik gebruik zelf Nuud nu al twee jaar naar volle tevredenheid. Ik heb echt geen last van geurtjes meer. Alleen in kleding waar de zweetplekken al in zaten, maar daar is ook iets tegen te doen met azijn of zo. Ik gebruik Nuud ongeveer 2 keer per week.
Nuud voorkomt niet dat je gaat zweten. Het zweten heb je nodig om afvalstoffen en warmte af te voeren. Maar ik zweet wel minder nu.

Met een tubetje doe ik ongeveer 9 maanden. Ik moet nu weer bestellen :)

Je zou ook naar Loveli en Happy Soap kunnen kijken.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 15:44

emilyslaluna schreef:

Dan zweet jij heel erg geloof ik want hier heb ik nog nooit last van gehad. :+
Ik heb nivea rollers maar ook een axe spuitbus en beide werken top. Alleen bij nivea werkt de blauwe en de roze het best. De groene werkt voor mij minder goed. Dus welke geur je gebruikt lijkt ook een factor te zijn.

Shetloveerrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-21 15:47

Paardennamen schreef:
Nuud zorgt ervoor dat de bacteriën die de zweetgeur veroorzaken, geneutraliseerd worden. Ik gebruik zelf Nuud nu al twee jaar naar volle tevredenheid. Ik heb echt geen last van geurtjes meer. Alleen in kleding waar de zweetplekken al in zaten, maar daar is ook iets tegen te doen met azijn of zo. Ik gebruik Nuud ongeveer 2 keer per week.
Nuud voorkomt niet dat je gaat zweten. Het zweten heb je nodig om afvalstoffen en warmte af te voeren. Maar ik zweet wel minder nu.

Ja dat er vlekken in mijn kleding blijven zitten ofzo heb ik geen last van, ik heb meer dat ik gewoon gelijk zulke natte plekken onder mijn oksels heb ook al is het niet eens zo warm en dat zou ik graag heel erg willen minderen.

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 15:50

Shetloveerrr schreef:
Paardennamen schreef:

Ja dat er vlekken in mijn kleding blijven zitten ofzo heb ik geen last van, ik heb meer dat ik gewoon gelijk zulke natte plekken onder mijn oksels heb ook al is het niet eens zo warm en dat zou ik graag heel erg willen minderen.

Bij mij is dat dus wel een stuk minder geworden, maar heb nog wel natte plekken. Ik vind dat zelf niet zo erg :)

Wat ik wel tegen het zweten vond helpen, dus echt het zweten zelf, is die vloeibare van odorex. Dat dep je op je oksels. Maar dat is echt niet natuurlijk.
Laatst bijgewerkt door Paardennamen op 29-03-21 15:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 15:50

Een Deodorant stick inderdaad! Ik gebruik ze van Rexona.

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 15:51

Syneo5 is een spray die ik vroeger toen ik snel stonk en zweette 1x in de week sprayde buiten mijn gewone deo om. Werkte perfect.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 15:51

Met Nuud zweet je nog wel, je krijgt dus wel zweetplekken. Maar geen geur meer.
Ook niet in je kleding, alleen vaak zit het nog wel in oude kleding. Die kun je of in de azijn zetten (dat helpt meestal) of een enkel kledingstuk heb ik weg gedaan omdat de geur niet weg ging.

Hoe vaak je moet smeren, verschilt per persoon. Ik ong. 1x 3/4 dagen (eerst om de dag en daarna langzaam opgebouwd naar langer). Mijn man smeert ong 1x per week, terwijl hij elke dag wel sport en dus ook doucht.

Wij zijn allebei in ieder geval groot fan, je doet ook lang met zo'n tube, hoe lang precies weet ik niet, maar iig >3 maanden met z'n tweeën.

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 15:55

Ik heb heel simpel Axe-antitransparant. Werkt bij mij heel goed. Transpireer nu "normaal" en kan nu ook rusten een effen shirtje aan trekken. Wel deo voor heren, maar dat stoort mij totaal niet.

Zodra ik andere deo neem, dan zweet ik weer enorm.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 16:07

Ik gebruik een antitranspirant roller van Therme. Ik zweet veel en snel, heb het vaak warm. Sinds ik deze gebruik zijn mn oksels droog, ook als het 40gr is. Mn kleding stinkt ook niet meer, wat vroeger wel zo was. Na een half uur had ik de zweetgeur al in mn kleding zitten en die wou er dus ook niet meer uit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 16:16

Ik zweet heel extreem en heb een paar keer een middel gehad van de huisarts daartegen. NOOIT meer. Je zweet omdat je warmte kwijt moet, lukt dat niet dan raak je gigantisch oververhit.

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 16:23

Deoleen.

Sluit de huid af, lijkt het wel. Ik kreeg het ook moeilijk van mijn oksels af met wassen. Je oksels gaan enorm jeuken. Maar ik had geen last meer van zweet. Toch gebruik ik het niet meer want ik werd gek van de jeuk...

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 16:24

Ayasha schreef:
emilyslaluna schreef:

Dan zweet jij heel erg geloof ik want hier heb ik nog nooit last van gehad. :+
Ik heb nivea rollers maar ook een axe spuitbus en beide werken top. Alleen bij nivea werkt de blauwe en de roze het best. De groene werkt voor mij minder goed. Dus welke geur je gebruikt lijkt ook een factor te zijn.

Oh nee hoor, ik zweet juist niet veel. En toch heb ik het gevoel dat zulke deo's juist sneller stinken naar zweet.

TS, een speciale naam hebben ze niet. Maar als je in de Kruitvat zoekt dan zie je ze wel staan.

Afbeelding

Wistaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 16:37

thirteenn schreef:
Syneo5 is een spray die ik vroeger toen ik snel stonk en zweette 1x in de week sprayde buiten mijn gewone deo om. Werkte perfect.

Deze gebruik ik ook, idd 1x in de week en nergens geen last van. Maar er is weinig natuurlijks aan denk ik, werkt wel als een tierelier.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 16:41

Helpt Odorex niet?
Dat wat je onder je oksels moet deppen (ik moet het wel verdunnen want anders is het te sterk :') ).

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 16:45

Odorex dry ofzo. Ik blijf hier mee gewoon compleet droog onder m'n oksels. Maar zal absoluut niet natuurlijk zijn

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 16:48

Als je echt zweten wilt voorkomen idd Syneo 5 of odorex extra dry. Weinig natuurlijks aan, maar werkt bizar goed, kurkdroog. Ik gebruik het al jaren en nergens last van. Over afvalstoffen die eruit moeten, dan doen die afvalstoffen dat maar lekker ergens anders en niet onder mijn oksels :+

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 16:52

Ik gebruik lekker in een potje deodorant. Helpt niet tegen het zweten maar je ruikt echt niks erdoorheen, de geuren ruiken ook lekker en niet chemisch. Ik hoef heb ook maar een keer per dag op de brengen