Corona - haarverlies (feit of fabel)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat is op jou van toepassing?

Ik heb geen Corona gehad
41 (44%)
Ik weet niet of ik Corona gehad heb
18 (19%)
Ik heb langer dan 5 maanden geleden Corona gehad, geen of milde klachten, geen haarverlies
Geen stemmen
Ik heb langer dan 5 maanden geleden Corona gehad, geen of milde klachten, wel haarverlies
2 (2%)
Ik heb langer dan 5 maanden geleden Corona gehad, medium klachten, geen haarverlies
9 (9%)
Ik heb langer dan 5 maanden geleden Corona gehad, medium klachten, wel haarverlies
1 (1%)
Ik heb langer dan 5 maanden geleden Corona gehad, stevige klachten (ziekenhuis) geen haarverlies
1 (1%)
Ik heb langer dan 5 maanden geleden Corona gehad, stevige klachten (ziekenhuis) wel haarverlies
2 (2%)
Ik heb korter dan 5 maanden geleden Corona gehad, geen of milde klachten, geen haarverlies
5 (5%)
Ik heb korter dan 5 maanden geleden Corona gehad, geen of milde klachten, wel haarverlies
1 (1%)
Ik heb korter dan 5 maanden geleden Corona gehad, medium klachten, geen haarverlies
8 (8%)
Ik heb korter dan 5 maanden geleden Corona gehad, medium klachten, wel haarverlies
4 (4%)
Ik heb korter dan 5 maanden geleden Corona gehad, stevige klachten (ziekenhuis), geen haarverlies
Geen stemmen
Ik heb korter dan 5 maanden geleden Corona gehad, stevige klachten (ziekenhuis), wel haarverlies
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 92

Femke_Tweety

Corona - haarverlies (feit of fabel)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-21 10:29

Ik heb een redelijk 'wilde' vraag specifiek aan de mensen die Covid19 gehad hebben.

Ik check vaak feitjes, vind ik interessant.

Nu heeft iemand die ik vaag en ver weg ken, een theorie bedacht en het eerste stukje informatie dat ik mis om het op waarde te kunnen schatten gaat over een mogelijk symptoom bij Covid19.
Namelijk verlies van haar /afbreken/uitvallen.
Ik vind dat eigenlijk nergens terug in wetenschappelijke papieren, maar dat wil nog niet per se zeggen dat er geen verband zou kúnnen zijn.

Ik ben even benieuwd of er überhaupt iemand hier dat herkent. Haaruitval dus.

Ik kan nog niet goed inschatten of deze dame iets wil verkopen (ze pretendeert ook de oplossing te hebben namelijk...) of dat het van haar uit wetenschappelijke interesse is. Ik kan haar achtergrond niet lekker terugvinden.

Dit is van mij uit uiteraard geen wetenschappelijk opgezet onderzoek, dat pak ik nl wel anders aan.... :+
Polletje is in slechts 3 minuten opgezet ;)
Maar het is een eerste verkennende vraag.

Tis voor mij zelf vooreerst ook vooral even om te kijken of er úberhaupt íemand het herkent. Dus haarverlies na Corona.

(En dan wordt de eventueel tweede vraag voor mij om in te duiken, áls er überhaupt herkenning is, of dat dan ook echt door rechtstreeks corona komt, of omdat het lichaam sowieso heel hard heeft moeten werken en er daardoor minder energie in haargroei gegaan kan zijn. Na veel ziekten waarbij een lichaam het echt zwaar heeft gehad zie je wel een stukje haarverlies de maanden er na, en dat herstelt volgens mij normaal gesproken ook gewoon gelukkig)
Laatst bijgewerkt door Mjetterd op 27-03-21 11:50, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Op verzoek van TS, Poll opnieuw toegevoegd

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 10:32

De poll klopt niet helemaal, langer dan 5 maanden kun je alleen maar 'geen haarverlies' hebben. Korter dan 5 maanden dan moet je 'wel haarverlies' hebben gehad :).

Ik heb geen corona gehad. Ook nog niet gehoord over deze bijwerking, maar ben wel benieuwd naar de uitslag van de poll :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 10:35

Idd daar loop ik ook op vast. Ik heb korter dan 5 mnd terug corona gehad. Klachten zouden volgens jouw poll onder medium vallen ( 2 weken goed ziek) geen haarverlies.

Indi_Vito

Re: Corona - haarverlies (feit of fabel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 10:50

Dan heb ik al 1,5 jaar lang corona :')

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 11:04

Ik heb medium Corona gehad en flink haarverlies volgens de kapster. Die vond dat echt opvallend. Ik koppelde dat meer aan mijn leeftijd en een eventuele beginnende overgang dan aan Corona. Mijn optie staat er volgens mij niet bij (maar ik ben moe en lees misschien niet goed). Langer dan vijf maanden geleden en wel haarverlies.
Laatst bijgewerkt door Anoeska27 op 27-03-21 11:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 11:04

Ik heb nu wel meer haarverlies, maar dat heb ik altijd extra in deze periode.
Heb wel corona gehad, maar niet meer verlies dan normaal.
Degene die ik ken (die corona hebben gehad) hadden ook geen extra haarverlies.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-21 11:16

Mjetterd schreef:
De poll klopt niet helemaal, langer dan 5 maanden kun je alleen maar 'geen haarverlies' hebben. Korter dan 5 maanden dan moet je 'wel haarverlies' hebben gehad :).

Ik heb geen corona gehad. Ook nog niet gehoord over deze bijwerking, maar ben wel benieuwd naar de uitslag van de poll :D

Check, zie.
Te snel willen zijn.

Ik pas hem nog even aan!

Crap, kan niet meer.
Je moet wel snel zijn bij bokt met foutjes herstellen :')

Ik stuur je zo even pb.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 11:21

Ik heb naar mijn wete geen Corona gehad (ik ben 5 keer negatief getest), maar heb wel heel veel haar verloren de afgelopen tijd. Mijn haar is super dun geworden en ik heb haast kale plekken omdat op sommige plaatsen mijn hoofdhuid super zichtbaar is.. Echter denk ik dat het bij mij komt door (chronische) stress en mogelijks medicatie (korte periode AD genomen).

Ik ben er nu ook voor in behandeling, heb tijdje zink geslikt maar had toen te veel zink in mijn bloed uiteindelijk dus moeten stoppen. Verder gebruik ik nu al een paar maand Monoxidil op aanraden van de dermatoloog om mijn haargroei te stimuleren, maar ik heb het idee dat mijn haarverlies weer verergerd is..

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 11:23

Nadat je flink ziek geweest bent kun je haaruitval krijgen. Ik heb dit zowel na de Mexicaanse griep als na een longontsteking gehad. :)

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-21 11:41

Ik heb een pbtje met nu de -hoop ik- goede polopties naar mjetterd gestuurd.

En zit aan de koffie, die had ik nog niet op vanochtend. Dat was niet handig :')

Ik ben ook echt wel benieuwd naar de verschillende verhalen (dus naast de polopties)

Het verband tussen lichamelijke veel moeten inleveren en haarverlies ken ik. Been there done that didn't like it :') was bij mij niet coronagerelateerd overigens.

Maar ik ben dus heel benieuwd of deze dame ergens een punt kan hebben, of totaal niet.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 11:50

Hhhmmm dan heb ik al zo'n jaar of 6 corona >;) :P

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-21 11:58

Als het goed is klopt de herstelde pol nu wel, dan daarvoor Mjetterd.

Er waren een paar stemmen al uitgebracht, die zijn verdwenen om de pol overzichtelijk te kunnen houden.

Dus voor die paar mensen: stem gerust opnieuw. Graag zelfs!

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 12:13

Ik ben tijdens de ''eerste golf'', een jaar geleden, ziek geweest: hoge koorts, benauwd, hoesten, volle longen, verdrinkingsgevoel bij liggen (dus rechtop slapen). Getest werd er toen niet, wel contact gehad met ziekenhuis, maar zo lang ik niet blauw aanliep mocht ik niet komen. In totaal 8 weken thuis geweest.

Behoorlijk ziek geweest dus, nog steeds restklachten als vermoeidheid en last van mijn longen, maar haaruitval absoluut niet. Of het daadwerkelijk corona is geweest is dus niet 100% zeker, maar ik denk dat we er redelijk vanuit kunnen gaan.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 12:27

Heb gestemd.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 12:29

Femke_Tweety schreef:
Maar ik ben dus heel benieuwd of deze dame ergens een punt kan hebben, of totaal niet.

Wat is haar punt dan en wat is haar oplossing?

Wat hier al gezegd wordt.. veel mensen hebben haaruitval door stress en/of een ziekteperiode.
Dus ja, ook door goed ziek zijn door corona kun je best extra haaruitval krijgen.
Maar dan is het geen speciale bijwerking door corona, maar iets wat bij elke ziekteperiode (geestelijk/lichamelijk) kan voorkomen.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-21 12:56

Brainless schreef:
Femke_Tweety schreef:

Wat is haar punt dan en wat is haar oplossing?

Wat hier al gezegd wordt.. veel mensen hebben haaruitval door stress en/of een ziekteperiode.
Dus ja, ook door goed ziek zijn door corona kun je best extra haaruitval krijgen.
Maar dan is het geen speciale bijwerking door corona, maar iets wat bij elke ziekteperiode (geestelijk/lichamelijk) kan voorkomen.

Precies wat ik op dit moment ook vermoed.
Dat deze dame in feite correlatie en causaal verband door elkaar haalt.

Maar dat is erg lastig om met zekerheid te kunnen zeggen.
Dit polletje gaat daar ook geen uitsluitsel over geven, uiteraard.

Maar ik was wel even benieuwd naar wat er hier aan ervaringen zou zijn

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 13:20

Ik heb bijna 4 maanden geleden corona gehad en ben nog steeds aan herstellen, maar mijn haar ia nog net zo dik en vol en mooi als altijd :D

Chapeau2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 13:29

Ik heb net een aardige coronabesmetting achter de rug en het viel me op dat ik meer haaruitval heb dan normaal..
Ik had het alleen niet in verband gebracht met corona..grappig.

immii_clarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 13:34

Goh ik heb in november corona gehad, en inderdaad even daarna last gekregen van flink haarverlies. Nou had ik tegelijkertijd een hoop stress rondom paard, dus gaf eigenlijk de stress de schuld. Heb er nooit aan gedacht dat het misschien met corona te maken kon hebben :') Maar wie weet is dat inderdaad zo.
Ik slik nu sinds 3 weken Hair en nail nutricomplex van Oriflame, en gebruik het als kur voor drie maanden. Ik merkte na 1,5 week slikken al dat de haaruitval echt veeeel minder is geworden. Dus mocht je er last van hebben, is het een aanrader.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 13:42

Mijn haar is op het moment mooier dan voor ik covid had (minder dan 5 mnd geleden).

Chiren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 13:44

Ik ben heel ziek geweest. Op een long foto van twee weken geleden was nog rest schade te zien en ik ben eind februari/begin maart 2021 besmet geraakt. Nooit meer haar verlies gehad dan gemiddeld.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-21 14:43

Dank voor alle reacties tot nu toe.

Het zijn er -uiteraard- nog veel te weinig om er echt wat zinnigs van te zeggen.

Maar ik vind de reacties erg interessant om te lezen.

Mochten er nou echt nog een hoop reacties bijkomen dan maak ik er nog wel even grafiekjes van.
Met deze aantallen is dat echter nog volkomen onzinnig.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 15:07

Grafiek zal wel aangeven.. na corona kreeg ik last van haaruitval.. maar dat zal je ook kunnen hebben na griep en stress.
Dus kun je niet concluderen dar de haaruitval een bijwerking van corona is.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-21 15:14

Brainless schreef:
Grafiek zal wel aangeven.. na corona kreeg ik last van haaruitval.. maar dat zal je ook kunnen hebben na griep en stress.
Dus kun je niet concluderen dar de haaruitval een bijwerking van corona is.

Nope, weet ik.

Correlatie of causaal verband, ik snap dat verschil uitermate prima. Ik moet dat regelmatig uitleggen zelfs, dus dat komt goed.