30+ en blij vrijgezel

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 12:02

Manou schreef:
Over kortingsbonnen, hoe vaak dingen niet voor 2 personen bedoeld zijn, omdat de tweede gratis/half geld is. Het blad van de ns voor de mensen met een kortingskaart had op een gegeven moment ongeveer alleen zulke aanbiedingen. Zelfs voor een kopje koffie/flesje drinken/snack wat je even tussendoor in je reis op het station koopt ging de aanbieding per twee. Toen ik een enquête over het blad kreeg heb ik daar echt wel wat over geschreven.


Idd, sauna ook, 2e persoon gratis, maar in je eentje mag niet voor de helft van het geld :n

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Re: 30+ en blij vrijgezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 12:12

Ik neem dan gewoon een vriendin mee :o

Manou

Berichten: 3375
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 13:02

Ik ken meer mensen die met een vriendin naar de sauna gaan dan met hun partner, prima toch. Het ging mij vooral om het punt dat met zulke dingen het samen doen als de standaard wordt gezien.

Anoniem

Re: 30+ en blij vrijgezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 13:10

Ik ga ook wel eens met een vriendin, maar ook vaak alleen naar een kleine sauna bij mij in de buurt. Daar hebben ze die actie wel eens en ik heb daar gewoon nooit iets aan.

Narya

Berichten: 5229
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 13:20

Ik vind de gemeentelijke belastingen voorlopig nog het meest oneerlijk. Een gezin met 6 kinderen is nauwelijks duurder uit dan ik alleen :+

Samantha_

Berichten: 10809
Geregistreerd: 20-12-02

Re: 30+ en blij vrijgezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 13:23

Is dat niet 1 persoon of 2 en meer?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 13:24

Samantha_ schreef:
Is dat niet 1 persoon of 2 en meer?


Voor een aantal heffingen inderdaad wel, maar niet voor alle gemeentelijke heffingen.

Samantha_

Berichten: 10809
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 13:43

Relaxed schreef:
Samantha_ schreef:
Is dat niet 1 persoon of 2 en meer?


Voor een aantal heffingen inderdaad wel, maar niet voor alle gemeentelijke heffingen.

O ok.
Ja dat blijft oneerlijk, zou eigenlijk per persoon moeten zijn. Want ik betaal voor +2, maar zijn met z’n 3-en (2 kids) dus inderdaad, gezin met 6 kids betaalt hetzelfde tarief.

Anoniem

Re: 30+ en blij vrijgezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 13:47

Nou ja, ligt eraan wat de heffingen zijn. Riool betaal je bijvoorbeeld gewoon voor 1 persoon/vervuilingseenheid, maar OZB niet. En dat ik een zelfde huis heb als het gezin naast me, betekent dan weer niet dat ik minder moet betalen. Mijn huis is immers net zo groot en daarom evenredig belast, maar riool/afvalwater produceer ik maar voor 1 persoon en niet een heel gezin.

Temeraire

Berichten: 3531
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 13:55

Ik vind het soms ook irritant hoe eigenlijk alles in de maatschappij is ingesteld op 2 personen of meer.
Probeer maar eens boodschappen te doen voor 1 persoon, de meeste verpakkingen zijn ingesteld op 2 of meer, waardoor ik eigenlijk altijd 2 dagen hetzelfde eet. Nou vind ik dat niet zo erg, is voordeliger, maar alles is gewoon ingesteld op meer en soms is het echt onpraktisch.
Boodschappen, uitjes idd, van alles.

Mensen gaan er ook altijd van uit dat je met meerdere woont, hoe vaak mensen niet dingen zeggen als 'jullie tuin', 'leuk voor bij jullie thuis', etc.
Bij mij thuis zal je bedoelen :roll:

Anoniem

Re: 30+ en blij vrijgezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 13:56

Haha ja zo had ik een tijdje terug een monteur voor de wasmachine en die had het ook steeds over jullie.. Nou ja, maar lekker in die waan gelaten :+

Samantha_

Berichten: 10809
Geregistreerd: 20-12-02

Re: 30+ en blij vrijgezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 13:57

Haha ja zo herkenbaar.

Mdrf
Berichten: 349
Geregistreerd: 19-02-20

Re: 30+ en blij vrijgezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 14:06

Ik maak er soms bewust van "dan zijn we nog niet thuis" of "als we thuis zijn".. Als ik iets niet helemaal vertrouw of iets onbekend is, dan doe ik net of er nog iemand bij me woont :P

Mandarijn12

Berichten: 1478
Geregistreerd: 23-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-21 17:58

"Hoe ver willen jullie het kookeiland van het aanrecht af?" vroeg de keukenmonteur.

"Nou, ik denk dat de teckels daar geen mening over hebben, maar wat is gangbaar?" ik bloedserieus.

Dit was de derde vraag met 'jullie', de eerste keren herstelde ik hem nog met "Ik", na bovenstaande opmerking hield ie op ;-)
Laatst bijgewerkt door Mandarijn12 op 20-04-21 17:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Qimm

Berichten: 15162
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: 30+ en blij vrijgezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 17:59

Hahaha :') heerlijk

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: 30+ en blij vrijgezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 18:35

Hahaha! Zelf nooit last van gehad, maar heb ook nog nooit echt een serieus huis kunnen betalen :')

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 19:34

Mandarijn12 schreef:
"Hoe ver willen jullie het kookeiland van het aanrecht af?" vroeg de keukenmonteur.

"Nou, ik denk dat de teckels daar geen mening over hebben, maar wat is gangbaar?" ik bloedserieus.

Dit was de derde vraag met 'jullie', de eerste keren herstelde ik hem nog met "Ik", na bovenstaande opmerking hield ie op ;-)


Teckels niet nee? Mijn podengo heeft overal een mening over hoor :j :')

Anoniem

Re: 30+ en blij vrijgezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 20:42

Mijn boxer ook, hij vindt dat de afstanden zo moeten zijn dat hij perfect op het aanrecht kan springen

Mandarijn12

Berichten: 1478
Geregistreerd: 23-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-21 20:58

[***] schreef:
Mijn boxer ook, hij vindt dat de afstanden zo moeten zijn dat hij perfect op het aanrecht kan springen


:')

Mijn kleinste teckel weegt 4 kg, die kan al nauwelijks bij de vaat als ik de vaatwasser open laat staan hahaha.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 21:20

[***] schreef:
Mijn boxer ook, hij vindt dat de afstanden zo moeten zijn dat hij perfect op het aanrecht kan springen


Haha geweldig! Voor de podengo gaat het er meer om dat zijn race-route niet beperkt wordt :))


Mandarijn12 schreef:
Mijn kleinste teckel weegt 4 kg, die kan al nauwelijks bij de vaat als ik de vaatwasser open laat staan hahaha.


Fair enough, die hoeft niet bij het aanrecht te kunnen en past met rennen overal wel tussendoor :')

Winged

Berichten: 33037
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 08:50

Sheran schreef:
Hahaha! Zelf nooit last van gehad, maar heb ook nog nooit echt een serieus huis kunnen betalen :')

Ik ben momenteel op huizenjacht (he, ik zie simpelweg niet gebeuren dat ik snel een leuke kerel aan de haak sla _O- ). Maar ik denk dat ik beter een container kan kopen om in te wonen _O-
(Heb een leuk huurappartement, maar ik ben mijn buren nógal zat)

Vraagje he: tellen overspelige exen die zo nu en dan 'even willen horen hoe het gaat' ook mee in de 100 punten irritatiefactor? Ik heb hem niet geblokkeerd omdat ik het vermoeden heb dat ik hem anders 'compleet spontaan' ergens tegen ga komen :+

(gesprek ging als 'hij stelt vraag' 'ik geef antwoord' gesprek liep snel dood :Y) )

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: 30+ en blij vrijgezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 08:57

Qua huizenjacht zó blij dat ik net voor de prijzen zo omhoog gingen in kon stappen in de huizenmarkt... Voor wat ik hier aan hypotheek betaal voor een rijtjeshuis met best aardig tuin, kan ik denk ik geen appartement huren in deze tijd...

Oh, mijn ex doet dat ook, nou ja, die appt vooral. Ik lig er niet wakker van: hij is degene die thuis een vrouw en kind heeft zitten tegenwoordig, niet ik... Dus hij is degene die hierin fout is, niet ik. En hij is degene die het contact initieert, niet ik... Hij krijgt inderdaad hetzelfde als wat jij doet: reacties op vragen. Geen wedervragen. Houdt meestal snel op.

Winged

Berichten: 33037
Geregistreerd: 28-12-05

Re: 30+ en blij vrijgezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 09:01

Hebben wij dezelfde ex? _O- (Brabant vs Drenthe... Hmm)

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 09:04

Winged schreef:
Hebben wij dezelfde ex? _O- (Brabant vs Drenthe... Hmm)


Haha, de mijne woont in Brabant al zn hele leven, maar buiten dat... Verre familie misschien? :') _O-

capopjekop

Berichten: 30657
Geregistreerd: 30-11-03

Re: 30+ en blij vrijgezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 09:07

Zit er soms wat in de lucht?