Na alle ellende met de paarden zit ik zelf met een probleem.
Vorige week dinsdag kwam ik tot de ontdekking dat ik een teek op mijn kaak had (links). "Rare plek", dacht ik nog. Ik had gee idee hoe en wanneer de teek er was gekomen. Vriendlief heeft mij geholpen met de teek er voorzichtig uit te halen, wat gelukkig goed is gelukt. Een paar dagen in de gaten houden en dan verder.

....Totdat donderdag avond opeens mijn linker gezicht verdooft aanvoelde. Ik vertrouwde het niet en belde de volgende dag de huisarts. Ik mocht langskomen, waarbij mijn gezicht wat oppgezwollen was en mijn kaak lymfeklieren ook. Ik kreeg uit voorzorg een eenmalige boost antibiotica kuur voorgeschreven. Binnen 72 uur nadat de teek eruit werd gehaald zou dit een positieve werking moeten geven om de ziekte van lyme te voorkomen. De 2 pillen gelijk ingenomen en wachten maar.
Over het weekend heen werd ik opeens enorm verkouden en erg vermoeid. Maandagavond was de lymfeklier in mijn nek zo groot als een knikker en vertrouwde ik het wederom niet. Dinsdag weer naar de dokter gegaan, waarbij hij het zelf ook niet vertrouwde en het na de boost antibiotica kuur toch leek op vroegtijdige lyme disease. Nu weer 10 dagen aan de antibiotica, waarvan ik nu 2 dagen heb gehad. Vanmiddag kreeg ik het gevoel van een brok in mijn keel (wederom links), waarbij ik zelf denk dat de lymfeklieren hier ook een rol bij spelen. Dinsdag was al te zien dat de klieren in mijn keel ook opgezet waren.
Ik hoop nu dat de antibiotica gaat aanslaan, en dat dit niet overgaat in langdurige lyme met alle gevolgen van dien. Mijn lichaam reageert wel degelijk op de tekenbeet, waarbij ik de hele dag door ontzettend moe ben en een slechte concentratie heb. Als ik teveel heb gedaan zijn hoofdpijn en duizeligheid het gevolg. Ik heb verder geen kring of vlekvorming, geen koorts, maar wel malaise klachten.
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en die ervan af zijn gekomen dmv antibiotica? Hadden jullie ook soortgelijke klachten? Ben verder nog nooit gebeten door een teek en dan kom ik gelijk de verkeerde tegen...