Een hele korte samenvatting is dat er slokdarmkanker geconstateerd was en dat dat bestreden is door middel van chemo kuren en bestralingen gevolgd door een operatie. Na dit traject ben ik "schoon" verklaard. Wel elk jaar strenge controles want ik had een agressieve vorm die bekend staat om uitzaaingen.
Nu vraag je je vast af wat heeft dit er mee te maken. Helaas alles want de afgelopen paar weken heb ik verdikkingen in mijn hals gevoeld. Nadat ik eerst twee weken gewacht had alvorens naar de huisarts te gaan ben ik 4 weken geleden geweest en ik moest het nog maar even 4 weken afwachten. Vanmorgen dus weer geweest en helaas maar dat had ik zelf ook gevoeld zijn ze nog steeds verdikt zonder oorzaak. Het is mij alleen nog niet duidelijk of het lymfklieren zijn die verdikt zijn of de schildklier. Ook zit het maar aan 1 kant rechts en is er links niks aan de hand. Er zitten zowiezo twee misschien drie verdikkingen en of het groeit, gelukkig niet heel snel maar krijg er wel steeds meer last van. Nu is er dus voor aankomende vrijdag een echo afgesproken om verder te kijken en kan ik pas na het weekend over een week dus bellen voor de uitslag. De huisarts vermoed dat er niks aan de hand is maar ik heb helaas het innerlijke gevoel dat het wel eens foute boel kan zijn.
Vandaar dat de komende week dus even spannend gaat worden.
Oh jee, dat is onderdaad een spannende week. Heel veel sterkte en ik ga keihard duimen dat er niks aan de hand is.
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Geplaatst: 23-03-21 22:26
Oeh, ik ga duimen dat het iets onschuldigs is en kan me voorstellen dat je je zorgen maakt! Hopelijk mag dit voor jou en je naasten verder een zorgenloos jaar zijn zonder problemen op het gebied van gezondheid
Ik ga ook voor je duimen dat je ongerustheid snel kan worden weggenomen. Hopelijk lukt het je om wel wat leuke afleiding te hebben in deze tijd. Sterkte
Kookaburra
Ik vind het heel bijzonder dat jij 4 weken moet afwachten, met jouw geschiedenis. Met je eigen wachttijd van 14 dagen erbij, zit je al op 6 weken. Je zou toch direct doorverwezen moeten worden voor een echo. Ik hoop van harte voor je dat het geen foute boel is. Ik ga heel hard voor je duimen. Heel veel sterkte!!
Jeetje...lijkt me heftig die onzekerheid. Wat raar dat je zolang moet wachten. Je zou denken des te eerder je erbij bent des te beter. Ik ga voor je duimen dat het mee valt!!
Ik kan me dat topic nog goed herinneren, moest vorige week toevallig nog aan je denken.
Ik ga met Paardenfan mee, vreemd dat je zo lang moet wachten.
Ik duim voor je dat er verder niks aan de hand is
Joanne1987
Geplaatst: 24-03-21 10:18
Wat een ellende... ik vind ook dat je lang hebt moeten wachten
Ik hoop dat de uitslag er sneller is... bij mij zei de echoscopist toen al dat er niks geks zag. Dit is ook 2 maal bij mijn moeder zo gegaan en 1 maal bij mijn vader. Wil natuurlijk niks zeggen, en ik weet dat het geen arts is
Wat een ontzettend nare situatie, heel veel sterkte!
robeer
Geplaatst: 24-03-21 10:49
Jeetje, de stress weer. Hier een lotgenoot, borstkanker gehad.
Ik had vorig jaar ook een verdikking in mijn hals, net boven het sleutelbeen. Oké.....blijven ademen en niet in paniek raken maar even afwachten of het overgaat. Net als jij dus. Ik hou meestal 3 tot 4 weken aan om te kijken of iets weg/over gaat voor ik naar de ha ga.
Na die tijd zat de verdikking er nog en ben ik braaf naar de huisarts gegaan. Deze heeft meteen een echo ingezet en ik kon de volgende dag al terecht. Het bleek een verdikte lymfeknoop te zijn maar het beeld gaf geen aanleiding te denken dat het iets kwaadaardigs was. Na overleg met de huisarts en oncoloog besloten dat er geen reden was om een biopt te laten nemen, dus gerustgesteld. De verdikking zit er overigens nu nog, hij komt en gaat een beetje.
Ik vind het eigenlijk best ‘onmenselijk’ dat een huisarts een (ex)kankerpatient zolang in onderzekerheid laats zitten. Ik weet nog dat ik de eerste keer na mijn traject met pijn in mijn rug naar de ha ging en meteen binnenstebuiten werd gekeerd. Toen vond ik dat eigenlijk een beetje overdreven maar achteraf ben ik er blij mee. Een huisarts die door pakt is zo ontzettend fijn.
Ik wil je heel veel succes wensen de dagen tot vrijdag en natuurlijk vrijdag zelf. Ik ga heel hard duimen dat het iets onschuldigs is en dat je lichaam je gewoon even tot de orde van de dag wil roepen.
Overal lees je op internet dat wanneer je een bultje voelt je eerst twee weken af wacht om het even aan te zien. Dat het ik dus ook gedaan. Ik heb geen idee of het lymfklieren zijn of de schildklier is die wat verdikt is. Wat ik wel weet is dat ten gevolge van een ontsteking of infectie beide of in ieder geval 1 gezwollen kan zijn. Ik heb geen koorts of andere klachten gehad echter vond de huisarts dat we het even aan moesten kijken. Hij denkt nog steeds dat het wel mee valt. Ik hoop dat ook maar hou ook rekening met het andere.
Vrijdag heb ik inderdaad de echo. Ook dan inderdaad niet direct uitslag ik kan pas volgende week woensdag daar over bellen met de huisarts want er moeten minimaal 3 werkdagen tussen zitten.
Bij mij waren mijn lymfeklieren in mijn nek ook een paar weken flink gezwollen,groeide langzaam groter. Ik had net als jij geen koorts ,ziekig of andere klachten,en de huisarts hield het ook op een infectie. Het heeft bij mij een kleine 5 weken geduurd,voordat het weg was,hopelijk is het bij jou hetzelfde. Hoe gaat het nu met je?