Bult op bot in onderbeen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Storm

Bult op bot in onderbeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-21 11:29

Hoi iedereen,

Ik weet het, bokt is geen huisarts, maar wilde toch eens vragen of iemand dit herkent.

Tijdens de sneeuw van vorige maand (12 februari) is mijn zoon op een slee van een heuvel afgekomen. Hij vloog uit een bocht en knalde in volle vaart tegen mijn been aan. De voorkant van de slee kwam tegen mijn onderbeen.
Het deed zeer, echt veel zeer, en ook mijn enkel was verdraait.
Op internet heb ik gekeken of het gebroken kon zijn, maar niets wees daarop.
Dagen daarna was mijn been bont en blauw van voor naar achter, maar ik kon er prima op lopen, ook mijn enkel deed geen pijn meer. Ik kon natuurlijk de plek niet aanraken.

Maar nu, zo'n 6 weken later, voel ik duidelijk een bult op het bot, ongeveer ter grote van een flinke doperwt, de bult kan ik niet verschuiven. Ook doet de plek nog steeds pijn als ik er lichtjes op druk.
Ik heb geen pijn bij lopen of bewegen.

Moet ik met die bult naar de huisarts? Of trekt dit gewoon weg na een tijdje?

Mijn huisarts heeft het vreselijk druk en ik wil er niet zomaar heen, zeker niet omdat ik geen klachten heb.

xSCWx

Re: Bult op bot in onderbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 11:32

Heb ik ook eens gehad toen een paard tegen mijn scheen aan trapte, trekt inderdaad vanzelf weg is mijn ervaring. Ik heb er wel lang last van gehouden, ik voelde het ook als ik liep. Ik ben er mee bij de huisarts geweest (toen het na een paar maanden nog niet weg was) en die zei ook letterlijk: gaat vanzelf wel over :+

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 11:59

Een schiefel!

Uh, nee ik zou er niet mee naar de HA gaan. Maar dat ben ik.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 12:05

Klinkt inderdaad als wat je bij een paard een schieffel zou noemen. Wat overmatige botgroei, de pijn zal het botvlies geweest zijn gok ik.

Ik zou er wel even een keer een huisarts naar laten kijken. Geen bloedspoed of zo, maar als het een keer uitkomt even laten kijken wat het is en of er nog wat mee gedaan moet of kan worden.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-21 12:24

Een schiefel :')
Maar daarmee is het zeker te vergelijken ja
Bedankt iedereen!

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 12:30

Waarschijnlijk heeft je botvlies een opdonder gehad. Op je scheen zit amper vet om een klap op te vangen, dus de klap komt tegen je bot aan. Om je bot zit het botvlies, en volgensmij veroorzaakt een klap op het botvlies een harde bult.

Dat had ik ook na een vliegles van de trap. Toen ben ik met mijn scheen op de rand van een trede gevallen. Pas na jaren was de harde bult weg. (Al voelt het altijd nog wat anders als ik er met mijn vingers op duw ;) )