Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
J0anieke schreef:Heb je een idee wanneer de spanning opkomt? Dan zou je een schrijf moment zelf een beetje in kunnen plannen.
Shettepret schreef:Maar dat is een beetje het punt. Deze stress uit zich alleen lichamelijk.
Citaat:Ik pieker er niet over, zit er niet mee in de knoop helemaal niets.
Citaat:Voorbeeld: als ik ga bedenken hoe ik het wil gaan opschrijven zodat het lekker leest dan ben ik niet direct bezig met de inhoud of echt het gebeurde maar toch voel ik dan die verkramping opkomen. Terwijl ik er nu heel rationeel en zonder emoties op terug kan kijken.
Toch geeft mijn lichaam aan van niet.
Citaat:Of de emoties zitten wel hoog maar diep weg gestopt en ben me daar niet van bewust? Of wel?
Lastig... misschien eerst maar eens dit stukje op mijn gemak afmaken en dan eens zien hoe het ervoor staat.
Shettepret schreef:Daar zit hem denk ik de crux: je herbeleeft het bewust weer. Imo is het niet meer dan logisch dat de emoties dan (voor een deel) weer terugkomen. Dat gebeurt ook bij positieve ervaringen, alleen zien we dat niet als problematisch omdat dat positieve emoties zijn. Ook negatieve emoties horen bij het leven en zolang ze je niet dwarszitten in het dagelijks leven, hoef je er ook niet te zwaar aan te tillen.J0anieke schreef:Heb je een idee wanneer de spanning opkomt? Dan zou je een schrijf moment zelf een beetje in kunnen plannen.
Zeker! Zodra ik begin te schrijven haha. Dus echt wanneer ik me bewust bezig hou met mijn project.
Komt ook omdat ik wil omschrijven hoe ik mij voelde rond die periode dus ik roep het bewust op. Ik had alleen niet verwacht dat ik er weer zo'n stress van zou gaan krijgen. Vandaar dat ik me realiseerde dat ik het helemaal niet verwerkt heb.
Hopelijk helpt het inderdaad doormiddel van mijn project om af te verwerken.
Iemand dan nog tips om die lichamelijk stress kwijt te raken? Voel me wel aardig beroerd op zo'n moment. Misschien dat ik dat iets beter kan controleren op de 1 of andere manier? Of is het daarmee ook het beste om het over me heen te laten komen, opnieuw ervaren om het op die manier te verwerken?