supermarkt online bestellen en contant betalen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mystery1980

supermarkt online bestellen en contant betalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-21 10:14

voor een kennis die graag contant betaald (is wat ouder en wil het echt niet veranderen) en in de risico groep voor Corona valt (hij vind het erg druk worden in de winkel en voelt zich niet op zn gemak) vroeg ik me af of er een supermarkt is waar je online kunt bestellen en bij aflevering contant kunt betalen?

meggiemeg

Re: supermarkt online bestellen en contant betalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 10:34

Bij ons bezorgd de Plus aan huis, online bestellen en betalen bij bezorgen. Het liefste pin, maar als er gepast betaald kan worden is het misschien ook wel mogelijk. Gewoon even navragen, in de kleinere dorpjes is het vaak anders dan de grote steden denk ik.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 10:36

Als je een franchise supermarkt in de buurt hebt, zou je eens kunnen bellen en vragen of ze hier wat mee doen.

Buiten dat soort winkels om, is bij alle supermarkten waar je online besteld het beleid toch wel om te pinnen of zelfs via de telefoon te betalen met een QR code bv. en wordt contant niet aangenomen - nog los van Corona: ik denk ook uit veiligheid. Bij AH bij ons is het zo dat je het op rekening krijgt, mocht er om wat voor reden dan ook niet gepind kunnen worden - dat doen ze alleen bij uitstek als bv het pinapparaat kapot gaat ofzo.

Maar wij hebben bv. een plus franchise lokaal, en ik geloof dat die dus wel idd contant accepteren. Dus er zullen er hier en daar misschien nog meer zijn die het idd doen, dus ik zou eens rond bellen dan :)

secricible

Re: supermarkt online bestellen en contant betalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 10:37

je zal idd moeten kijken voor een supermarkt die vanuit eigen filiaal bezorgd. AH en Jumbo leveren vanuit depot, daar zal dat niet lukken. Plus doet het vaak vanuit filiaal dus daar kun je overleggen. Wellicht een kleine buurtsuper in de buurt, zoiets?

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 10:43

En hier zal vast al naar gekeken zijn geworden dan; maar is er niemand in zijn nabije omgeving die zijn boodschapjes kan doen? Dat hij die persoon contant kan betalen bv. Of een oproepje plaatsen in een buurt app bv? Is natuurlijk wat omslachtiger en ik kan me voorstellen dat je je ook bezwaard voelt om mensen te vragen om zoiets, maar mocht hij echt niet zelf naar de winkel willen en het online bezorgen en contant betalen geen optie is, zou hij daar nog eens voor kunnen kijken misschien.