Vingers tapen bij het sporten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cowboy55

Vingers tapen bij het sporten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-21 14:58

Vraagje voor de vechtsporters, volleyballers, handballers en hockeyers onder jullie: ik zie vaak mensen in die sporten met tape om hun vingers. Waarschijnlijk ivm kneuzingen van gewrichtjes/gewrichtsbanden of het voorkomen daarvan.

Ik gebruik zelf Leukotape om een onwillig gewricht van mijn vinger te ondersteunen, maar als ik het tape na afloop van het sporten verwijder raak ik ondertussen zoveel vel kwijt dat aan het tape blijft hangen dat de vinger begint te bloeden als ik het tape eraf haal. Kan niet de bedoeling zijn.

Vraag: welk merk/soort tape gebruiken jullie?

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 15:00

Laatst bijgewerkt door Art_Ificious op 16-03-21 15:06, in het totaal 1 keer bewerkt

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 15:00

https://www.goattape.com/

Ik gebruik die voor gewichtheffen. Niet helemaal hetzelfde voor wat jij vraagt, maar het enige wat ik nog maar ondervonden heb is dat hij soms wat vuil achterlaat, maar nog niet men huid ermee af!

Anoniem

Re: Vingers tapen bij het sporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 15:06

Volleyballer hier, ik tape alleen als ik een gekneusde vinger heb. Ik gebruik die van eigen merk van de Etos. Heftig inderdaad, je zou er inderdaad een gaasje onder kunnen doen?

dioni

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 15:07

mischien werkt leucotape remover hier voor. lost de lijmlaag op.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 15:19

Geen sporter maar heb je de sporttape van leukotape al geprobeerd? Die plakt niet zo heftig, maar blijft prima zitten.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 15:20

Ik gebruik ook de sporttape van leukotape.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 15:29

Geen ervaring met sporten waarvoor dat nodig is maar wel 2 keer mijn kleine teen gebroken (En mijn duim maar daar had ik niet zo'n dun, gevoelig huidje). Die heb ik op advies van de huisarts aan de naastliggende getaped met van die tape die je gebruikt bij verf :+ De tape zelf is redelijk stug maar het plaksel plakt niet te erg en restjes zijn zo weg met aceton of babyolie.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 20:10

De witte sporttape van Kruidvat!

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 20:38

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-21 10:24

Dank voor jullie meedenken. Lijkt me netjes om nog even te reageren op de diverse opmerkingen:

1. Ik gebruik nu inderdaad even pleisters (met een compres dus) zodat de wondjes herstellen. Specifiek spul dat mijn vriendin 'vingerpleisters' noemt. Die hebben wat langere plakdelen en geven daardoor nog een klein beetje steun aan het gewricht/de gewrichtsbanden. Niet ideaal maar dat geldt ook voor bloedende vingers. :D

2. Volgende week ontmoet ik toevallig een chiropractor. Ik zal hem ook eens vragen wat hij gebruikt.

3. Ik gebruik nu inderdaad sporttape van Etos of Kruidvat of whatever. Maar dat spul is wel al jaren oud en heeft in een tas gezeten in een container waar het in de zomer +40 graden wordt en in de winter -10 of zo. Wellicht is het spul qua plakken daardoor beinvloed. Misschien dat nieuw rolletje tape het probleem al oplost.

In elk geval bedankt voor het meedenken!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 10:29

Even een nieuwe sporttape proberen!

Maar heel eerlijk? Met leukotape er steeds afhalen krijg ik ook hele nare plekken, maar sporttape blijft niet mooi plakken. Mijn huid is blijkbaar niet geschikt voor tape? Nu gaat het ook kapot of raakt vreselijk geïrriteerd door pleisters. Ik gebruik dus de sporttape en daaroverheen iets dat beter plakt om het bij elkaar te houden.

Oh, ik doe geen sporten uit de openingspost, maar moet wel regelmatig tig gewrichten tapen, van vingers tot knieën en enkels :+ samen met fysio dus op dubbele bedekking gekomen. En met water eraf weken en niet gewoon droog er af halen.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 14:21

Ik gebruik met het klimmen tape om pleisters vast te zetten :') . Als ik wondjes heb en ik doe een gewone pleister dan valt die pleister er zo af. Dus dan maar tape om m’n pleister heen :') . Of als m’n pols wat pijnlijk is doe het daar omheen, werkt ook goed!

Wij gebruiken wel sport tape, van de decathlon.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 14:24

Ben je zeker dat je geen allergie hebt waardoor je huid veel feller reageert?

Ik heb een allergie voor de lijm die gebruikt wordt bij dat soort spul. Gevolg is dat ik na twee keer ook met bloedende wondjes zit omdat de huid door de lijm geïrriteerd raakt (en dus kwetsbaar wordt) en je vervolgens er aan gaat "trekken" (want dat doe je nu eenmaal als je tape los doet.) waardoor er kleine wondjes komen in de geïrriteerde huid. :)

Is het geen optie om een zelfklevend verbandje er rond te doen en desnoods daarover een stukje tape? Hoeft geen dikke windel te zijn, als het verband een klein stukje 'op zichzelf' kleeft houdt het al. Zeker met tape er overheen.