Hoofdpijn aan 1 kant van mijn hoofd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Earth

Hoofdpijn aan 1 kant van mijn hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-21 15:21

Sinds een paar weken heb ik bijna wekelijks ineens heel erg pijn aan 1 kant van mijn hoofd. Dat begint achter mijn ogen, naar mijn voorhoofd en trekt dan via mijn neus en jukbeen omlaag naar mijn kaak en dan naar de achterkant van mijn hoofd. Momenteel tintelt het ook een beetje. De pijn is echt heel scherp, bijna niet te onderdrukken met pijnstillers. De eerste paar keer kreeg ik het s'avonds, na het eten en het leek ook een reactie te zijn op het eten. Nu kreeg ik het na het ontbijt. Ik eet iedere keer wat anders, ik heb het bijgehouden dus er lijkt niet een bepaald iets te zijn waar mijn lijf op reageert.
Ik heb wel iets stress maar minder dan gemiddeld. Ik heb migraine gehad en dan kon ik nooit wat zien, daar heb ik nu geen last van. Ik ben chronisch vermoeid en daar wordt onderzoek naar gedaan.
Ik heb terugkerend steeds heel veel troep uit mijn voor-en bijholtes maar de kno arts vond dat niet zo schokkend. Maar ik ga toch maar eens terug naar de kno arts denk ik... Of hebben andere mensen nog ideeën? Dit is echt niet te harden -O- Het bizarre is, is dat het ook recht op mn neus stopt. :') Terwijl ik typ wordt het steeds erger en trekt de pijn ook helemaal mn oor in.

SweetVanille

Re: Hoofdpijn aan 1 kant van mijn hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 15:26

Heb dat ook vaak, bij mij is het spanningshoofdpijn, daar helpen pijnstillers idd weinig tegen :(

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 15:30

Het kan eventueel ook door je gebit komen. Dan hoef je niet altijd meteen kiespijn te hebben. Een bezoekje aan de tandarts zou dus ook nog een optie kunnen zijn.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-21 21:34

zonnebloem18 schreef:
Het kan eventueel ook door je gebit komen. Dan hoef je niet altijd meteen kiespijn te hebben. Een bezoekje aan de tandarts zou dus ook nog een optie kunnen zijn.

Dat ga ik ook onthouden, ben al een tijd niet meer geweest. Maar zou het dan ook niet bij mn tanden/kaak moeten beginne? Want het begint nu steeds in mn voorhoofd.

Inmiddels lig ik op bed omdat ik er echt goed ziek van ben. Heb ook koorts. Had ik de vorige keer ook. Krijg je dat ook met spanningshoofdpijn?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 21:39

Vind het ook op het Sunct syndroom lijken.Ik heb dat ook en heb bijna exact dezelfde klachten als jij. De pijn is idd. niet te stoppen met pijnstillers.
Google er maar is op.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-21 21:48

gohya schreef:
Vind het ook op het Sunct syndroom lijken.Ik heb dat ook en heb bijna exact dezelfde klachten als jij. De pijn is idd. niet te stoppen met pijnstillers.
Google er maar is op.

Bedankt voor de tip, ik heb even gekeken maar er staat dat de aanvallen maar kort duren. Ik heb gemiddeld 2 dagen deze hoofdpijn.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 21:50

Er zijn meerdere types Sunct, ik heb er ook nog clusterhoofdpijn pijn. Mijn aanval duurde 6 weken!

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-21 21:51

gohya schreef:
Er zijn meerdere types Sunct, ik heb er ook nog clusterhoofdpijn pijn. Mijn aanval duurde 6 weken!

Och ok dat is wel wat anders. Wel goed om te onthouden, ga denk ik sowieso aandringen op een scan want de pijn is echt verschrikkelijk. Wil bijna mn kop tegen de muur beuken :n

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 21:56

Ik heb momenteel spanningshoofdpijn, sinds afgelopen zondag nonstop, paracetamol en ibuprofen doet niks. Van de huisarts diclofenac gekregen, dan kan ik 2 uurtjes uit bed. Donderdag doorgestuurd naar de fysio, bij mij is het waarschijnlijk door corona gaan sluimeren, en door nu veel online uren maken achter de laptop is "de emmer overgelopen". Pijn aan de linker kant van m'n hoofd, vanaf m'n voorhoofd naar mijn oog en dan door naar achter, het gevoel dat je hersenen zegmaar 2 seconden later bewegen dan je hoofd. Ook het gevoel van druk op/achter mijn linker oog. Bij de fysio bleek dat de spieren aan de linker voorkant van mijn nek vast zitten/overbelast zijn, ik heb geen last hiervan, maar dit straalt zegmaar uit naar mijn hoofd. Ik heb sinds een behandeling van de fysio vrijdag vandaag het gevoel dat de pijn iets minder scherp aanwezig is, wel nog constant.

Geen idee of je dit herkent hoor, in iedergeval sterkte!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 22:16

Ik heb al 3 maanden blijvende hoofdpijn met uitstralingen naar m’n gezicht, hoofdpijn is ook niet meer weg geweest... de neuroloog heeft mij de voorlopige diagnose sunct hoofdpijn gegeven en als medicatie lamotrigine, de uitstraling naar mijn gezicht is wel duidelijk minder maar m’n hoofdpijn veranderd niet, maar vond de pijn in mijn gezicht nog vele malen erger dan de hoofdpijn :+ voelt nog steeds elke ochtend alsof ik ben aangereden door een bus, maar vergeleken met eerst is het nog redelijk te handelen... zou inderdaad evt vragen om een mri van je hoofd als je denkt dat dit nodig is... ik krijg daar maandag de uitslag vsn. Gebruik verder ook diclofinac, tramadol en paracetamol, hoofdpijn blijft dan nog steeds maar het lijkt dan dragelijker. Toen de pijn net begon beukte ik letterlijk met mijn hooft en gezicht overal tegenaan...

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 02:21

Ben je bekend met het begrip clusterhoofdpijn? Misschien kun je je daarin vinden qua verschijnselen? Ik heb het zelf niet, dus kan je verder niet helpen. Zag het toevallig gister op de Facebookpagina van een oud klasgenootje, omdat ze het meer onder de aandacht wilde brengen.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-21 11:52

Ja ik zit ook al naar cluster hoofdpijn te kijken. Maar dat komt ook niet helemaal overeen. Maar goed, dat houd ik ook in m'n achterhoofd.
Gisteravond toen de pijnstillers waren uitgewerkt ging ik bijna tegen de grond van de pijn. Stond op het punt om de hap te bellen, maar gelukkig trok het weg na nieuwe paracetamol. Momenteel is de pijn weer niet te harden. En m'n hoofd suist weer zo hard. Zo maar weer slapen, dan heb ik er uiteraard het minst last van.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 12:37

Ben je ook lichtschuw en misselijk tijdens de aanvallen? Want dan is het echt migraine.

Maar het kan ook een ontsteking in de voorhoofdsholte zijn als je dus niet lichtschuw en misselijk bent, maar dan moet je wel verkouden zijn geweest of iets als loopneus hebben geloof ik

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-21 12:44

Rennie89 schreef:
Ben je ook lichtschuw en misselijk tijdens de aanvallen? Want dan is het echt migraine.

Maar het kan ook een ontsteking in de voorhoofdsholte zijn als je dus niet lichtschuw en misselijk bent, maar dan moet je wel verkouden zijn geweest of iets als loopneus hebben geloof ik

Nee geen last van het licht, dat hen ik idd met migraine wel. En dan spuug ik ook veel. Ben nu wel misselijk maar niet zo erg dst ik moet spugen.
Loopneus heb ik niet, maar dat is ook tricky want ik heb al een speciale neusspray omdat m'n neusslijmvliezen chronisch geïrriteerd zijn. Heb daar een coblatie voor gehad toen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 12:48

Allemachtig dat klinkt echt niet fijn :(:)

Natuurlijk kan alleen een arts je echt helpen maar ik dacht ook aan je holtes. Voorhoofds- of bijhole ontsteking kan ook echt super gemeen pijn doen. Zeker gezien je al eens eerder klachten hebt gehad en de kno arts hebt gezien.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 23:44

Jeetje Earth. Ik herken het niet direct, al doet het me denken aan de aangezichtspijn die mijn moeder heeft gehad, die is overgegaan met pregabaline. Wil je wel even sterkte en beterschap wensen! :knuffel:

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-21 23:57

Blue_Eyes schreef:
Jeetje Earth. Ik herken het niet direct, al doet het me denken aan de aangezichtspijn die mijn moeder heeft gehad, die is overgegaan met pregabaline. Wil je wel even sterkte en beterschap wensen! :knuffel:

Dank je wel. Vanavond is het gelukkig iets aan het afzwakken. Wel voel ik me nog erg slap en gewoon ziekjes. Heb vandaag ook echt heel veel geslapen.
Ik merk dat ik de huisarts en de kno arts wat heb uitgesteld, want ik voel me gewoon niet zo serieus genomen. Maar ik ga de volgende afspraak mijn man meenemen, zodat ik wat extra steun heb.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 10:42

Laat je door verwijzen naar de pijnpoli, daar hebben ze eindelijk mijn diagnose gegeven Sunct syndroom met clusterhoofdpijn.
Bij mij hielp uiteindelijk Ibuprofen.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-21 14:32

Hehe, eindelijk is de hoofdpijn weg. Ben nog wel een beetje gammel, last van mn buik en moe, maar de hoofdpijn is weg en dan kan ik tenminste weer een beetje functioneren.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 15:11

Superfijn voor je! ben benieuwd voor hoelang.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-21 15:13

gohya schreef:
Superfijn voor je! ben benieuwd voor hoelang.

Ja ik ook. Word er wel een beetje nerveus van, want ik ben aan het afstuderen en stage aan het lopen, en kan dit soort verrassingen er niet echt bij hebben. := Laatste keer zat er nog geen 2 weken tussen. Had wel een beetje het gevoel dat oververmoeidheid een trigger is, dus dat ga ik even proberen te vermijden. Ik ben ook chronisch vermoeid dus dat is sowieso een dingetje bij mij, maar ik moet dan niet door de oververmoeidheid heen drukken.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 09:21

Hoe gaat het nu met je? Is de hoofdpijn nog steeds weg?

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-21 11:35

gohya schreef:
Hoe gaat het nu met je? Is de hoofdpijn nog steeds weg?

Lief dat je het vraagt. Maandagmiddag trok de hoofdpijn weer weg gelukkig. Gisteren nog wel wat stekende hoofdpijn soms, maar vandaag nog niet gevoeld. Ik ga straks eerst naar de brillenboer, even een oogtest doen. Vrijdag naar de huisarts.
Ik maak me wel wat zorgen waardoor ik weer slechter slaap, dat werkt niet helemaal mee haha.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-21 18:11

Nou, dat was nog wat. Ik bleek met mijn ogen aanzienlijk achteruit te zijn gegaan. Daarnaast heb ik een prisma nodig op 1 oog, want mijn linkeroog is scheef en mijn rechteroog dominant. Dus die moet altijd dubbel zo hard werken. Heb de hoofdpijn ook altijd op rechts. Dus ik heb direct een nieuwe bril besteld. Ik hoop dat dit ook een deel van mijn vermoeidheid wegneemt. Want die is ook behoorlijk toegenomen het afgelopen jaar.

Dit heb ik blijkbaar al mijn hele leven, en de vermoeidheid ook. Nu denk ik niet dat de aangepaste bril alles weg gaat nemen, maar ik hoop dat het iets van invloed is. Ik heb ook sinds een jaar last van extreme wagenziekte, dat kan hier ook door komen. Dus we gaan het zien.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 11:18

Merk je al wat resultaat nu je een nieuwe bril hebt?