Ontstoken teen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MoppieFilou

Ontstoken teen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-21 20:24

De teen naast mijn grote teen (heeft dat ding een specifieke naam? :') ) is sinds een kleine week roder dan normaal, een beetje opgezwollen en ook wat pijnlijk. Het gaat voornamelijk om het topje. Eerste waar ik aan dacht was een ingroeiende nagel, maar heb mijn teen eens bestudeerd en voor zover ik weet hoe een ingegroeide nagel eruit ziet denk ik niet dat het dat is. Er staan ook twee soort van bultjes op de bovenkant, maar weet niet of dat door de zwelling komt of juist rechtstreeks iets met de oorzaak te maken heeft. Weet iemand wat dit kan zijn?

Foto's voor de zekerheid in spoiler, het ziet er echt niet vies uit ofzo maar niet iedereen vindt tenen even gezellig misschien :+ .

Spoiler:
Afbeelding

Afbeelding

Mijn teen ziet er hier trouwens niet zo bijzonder veel roder uit, maar dat is omdat ik net uit de douche kwam en mijn andere tenen daardoor wat roder waren, normaal hebben mijn tenen eerder een blauw-paarse kleur :=

purny

Re: Ontstoken teen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 20:27

Ik vind hem er niet ontstoken uitzien. Hou het even in de gaten, maar denk wel bokt is geen dokter. Dus als je het niet vertrouwd even bellen

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 20:29

Ik zie dat je een hoek ervan af hebt geknipt? Dat kan wél in gaan groeien. Ik zou een afspraak maken bij een (medisch) pedicure. Zij kan je vast verlossing brengen van eventuele pijn...

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-21 20:30

Yenni schreef:
Ik zie dat je een hoek ervan af hebt geknipt? Dat kan wél in gaan groeien. Ik zou een afspraak maken bij een (medisch) pedicure. Zij kan je vast verlossing brengen van eventuele pijn...

Ja idd, dat was toen ie er zo al uitzag omdat ik dacht dat dat misschien het probleem was. En toen las ik dat dat juist kan leiden tot ingroeiende nagels :+ .

purny schreef:
Ik vind hem er niet ontstoken uitzien. Hou het even in de gaten, maar denk wel bokt is geen dokter. Dus als je het niet vertrouwd even bellen

Oké bedankt!

Nee dat weet ik hoor :) . Heb dit nog al eens gehad en toen is het vanzelf overgegaan, dus ga sws nog even wachten met naar de dokter gaan, maar ben wel eens benieuwd wat het zou kunnen zijn.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 20:31

Het zou een winterteen kunnen zijn, google maar eens

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-21 20:31

justdiesel schreef:
Het zou een winterteen kunnen zijn, google maar eens

Ik ga het eens opzoeken! Bedankt!

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 20:32

Ik dacht ook aan wintertenen, maar dat is misschien wat blauwer/paarser en jeukt vaak ook...

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-21 20:33

Sem_ schreef:
Ik dacht ook aan wintertenen, maar dat is misschien wat blauwer/paarser en jeukt vaak ook...

Moet zeggen dat het deze nacht ook wel even heeft gejeukt... Wat de foto's van wintertenen betreft ziet dat er wel een stuk erger uit dan de mijne. Kan het ook in lichtere mate voorkomen?

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 20:33

Hallo Hallo, hier spreekt een medisch pedicure :+

Geen hoekjes meer weg knippen vrouwtje en ik raadt je aan om 2x daags te druppelen in de nagelwal met Dettol, Sterilon. Verkrijgbaar bij de Kruidvat ed.

Wintertenen zijn het zeker niet! Dat ziet er heel anders uit

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-21 20:55

Hubbels schreef:
Hallo Hallo, hier spreekt een medisch pedicure :+

Geen hoekjes meer weg knippen vrouwtje en ik raadt je aan om 2x daags te druppelen in de nagelwal met Dettol, Sterilon. Verkrijgbaar bij de Kruidvat ed.

Wintertenen zijn het zeker niet! Dat ziet er heel anders uit

Oh handig haha! :D

Ik zal braaf luisteren en het niet meer doen in het vervolg :o .

Bedankt voor de tip!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 20:59

lijkt meer wat een nagelriem ontsteking,omdat het daar voor wat dik is
maar even de tips volgen!

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 21:02

Dar is het begin van een ingegroeide teennagel (grote teen buitenkant).
Voet in een emmer warm water met soda. Paar keer doen in een week. En NIET! de hoekjes van je nagels knippen.

Trust me... Ik heb inmiddels geen nagels meer op m'n grote teen door dit gedonder :(

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 21:12

.
Laatst bijgewerkt door janna op 01-09-24 07:31, in het totaal 1 keer bewerkt

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 21:30

cp112 schreef:
Voet in een emmer warm water met soda. Paar keer doen in een week. En NIET! de hoekjes van je nagels knippen.

Trust me... Ik heb inmiddels geen nagels meer op m'n grote teen door dit gedonder :(

volgens mij gaat het om de teen naast de grote teen :j

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-21 22:39

ellepel schreef:
cp112 schreef:

volgens mij gaat het om de teen naast de grote teen :j

Inderdaad :) . Kan zijn dat de nagel van mijn grote teen er ook niet goed uitziet maar die hebben er altijd al zo uit gezien en nog geen last van gehad, dus volgens mij is het niet zo'n probleem.

ellepel schreef:
lijkt meer wat een nagelriem ontsteking,omdat het daar voor wat dik is
maar even de tips volgen!

Dat klinkt wel logisch, maar ik kreeg wel als eerste last links van mijn nagel zeg maar, dus heb momenteel eerder het idee dat het door de last daar bij mijn nagelriem ook wat dikker is.

Bedankt voor de reacties!