Ik heb dit zo vaak. Het begint nog net niet te beheersen over mijn leven. Gelukkig. Maar irritant en gênant is het wel. Dat je in een doodstil examenklas zit, onder een vergadering waarin stille momenten vallen en je maag knort. Prima voor 1 keer, maar als het zo hard gaat dat je bijna bang wordt voor het volgende stille moment en dat zorgt er voor dat hij maar blijft knorren.
Het lijkt wel een beetje op een bloos probleem. Hoe harder je je in de bochten wringt zodat het niet gebeurt, hoe meer het juist gebeurt. En daarbij moet je er gewoon doorheen. Schijt aan alles , verstand op 0 en gewoon doen alsof er niks is. Dat werkt bij blozen misschien. Maar in mijn hoofd werkt dit echt niet bij een stille vergadering waar volgens mijn oren iedereen hoort wat je buik doet. Dan kan je echt je verstand niet op 0 zetten en doen alsof het niks is. En zeker niet als het 10 keer gebeurt.

Hebben jullie tips er tegen? Kauwgom eten werkt juist tegendraads als ik het goed heb. Had daarvoor juist nog genoeg gegeten dus het is zeker geen honger. Het is meer dat ik er bang van wordt waardoor het gebeurt geloof ik

Hebben jullie zoiets? Ik hoor vaak verhalen over blozen, buik knorren, alles wat met zenuwen te maken heeft vaak. Dus ik open dit topic niet alleen voor tips tegen buikknorren, maar ik ben wel benieuwd naar soortgelijke verhalen of waar jij last van heb