Acupunctuur/Dry needling

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lietje_1991

Acupunctuur/Dry needling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-21 22:21

Heey,

Via de zoekfunctie kon ik geen algemeen topic over acupunctuur vinden, maar ik ben wel benieuwd naar ervaringen van mensen.

Ongetwijfeld zijn er ook mensen die er meer van weten en misschien ook het 1 en ander kunnen uitleggen

Vorige week maandag heb ik voor het eerst een acupunctuur behandeling gehad en gister weer. Voor nu wil ik er nog niet teveel over zeggen omdat ik voornamelijk benieuwd ben naar andere ervaringen. Sowieso ben ik er tot nu toe positief over (en dus ook nieuwsgierig) :o

Ik zou zeggen, brand los!

Edit na de 1ste reactie, behandeling die ik krijg is dry needling ipv acupunctuur }:0
Laatst bijgewerkt door Lietje_1991 op 09-03-21 22:51, in het totaal 1 keer bewerkt

CaptainJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 22:48

Ik heb zelf nog nooit acapunctuur gehad wel dry needling. Dat werkt bij mij heel erg goed.

Lietje_1991

Re: Acupunctuur/Dry needling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-21 22:52

Dat is een goede, heb meteen de OP maar even aangepast!

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 22:53

Hier ook gehad en het heeft mij wel verder geholpen. De eerste keren was ik ook ontzettend moe naar die paar naaldjes. Lijf ging ook direct aan het werk bij mij na een behandeling. Nu gaat het goed dus hoef niet meer heen.

Dry needling ben ik ook mee bekend. Dat is ook heel fijn voor spierknopen maar is wel echt anders dan acupunctuur.

Duke

Re: Acupunctuur/Dry needling

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 11:06

Dry Needling is wel iets heel anders dan acupunctuur. Enige overeenkomst is dat ze dezelfde naalden gebruiken. Ik heb alleen ervaring met Dry Needling. Heel fijn als je last van stijve spieren, kramp, etc. hebt. Is dus onderdeel van fysiotherapie.