Goede koptelefoon of oortjes voor tijdens sport?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lymoncello

Goede koptelefoon of oortjes voor tijdens sport?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-21 15:20

Hallo Bokkers,

Gezien ik de laatste tijd steeds fanatieker ben gaan sporten merk ik dat ik behoefte heb aan muziek op de achtergrond. Nu heb ik altijd een box vrij hard aanstaan en hoewel ik dat heerlijk vind zijn mijn huisgenoten daar wat minder enthousiast over :+

Wie heeft goede ervaringen met een bepaald merk? Eentje die dus niet afzakt/uitgaat, goede geluidskwaliteit etc.

Ik hoor het graag!

Lymoncello

Re: Goede koptelefoon of oortjes voor tijdens sport?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-21 23:39

Niemand een tip?

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 23:56

Ik heb sinds een paar dagen deze. https://www.amazon.nl/gp/product/B08MQ9 ... UTF8&psc=1

Wilde graag draadloze oortjes proberen, maar niet gelijk weet ik hoeveel geld er tegenaan gooien. En ik moet zeggen, ze vallen me 100% mee. Tuurlijk er zijn vast wel betere kwa geluid, maar slecht zeker niet. Het geluid is voor muziek zelfs best goed te noemen. Heb wel ipv de standaard instellingen handmatig de equalizer ingesteld.
Ik heb zelfs al een telefoontje ermee gedaan, eerlijk dat geluid vond ik wel minder goed. Was goed te verstaan hoor, en kan er ook aan gelegen hebben dat diegene die mij belde zelf in de auto zat (en met een carkit belde) maar dat was toch wat vervormd.
Ik gebruik ze hier rondom hausen, met het uitmesten, paard longeren/grondwerken enz enz. Heb wel kleinere dopjes erop gezet, die erbij zitten waren te dik en oncomfortabel in mijn oren en die kleinere dopjes had ik nog liggen. Maar ze zakken niet af of uit, zelfs niet als ik een pet en bril erbij draag (ook niet met die standaard dopjes). En de bluetooth is ook goed. Ik loop af en aan best een stuk van mijn telefoon weg, deze red zeker een meter of 10.

Voor huis, tuin en keuken gebruik vind ik deze echt aanbevelenswaardig.

ECM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 00:19

Ik draag met hardlopen Jaybird Vista oordopjes! Zijn draadloze in ear oordopjes. Blijven erg goed zitten door de drie verschillende soorten hoesjes die je over het dopje kan doen (verschillen qua grootte van het haakje dat in je oorschelp gaat). Ze blijven ook prima zitten als je veel zou zweten! Oordopjes gaan iets van zes uur mee en het doosje die tevens een lader is heeft 10 uur aan batterij als ik het goed heb onthouden.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 14:49

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 14:50

Ik zweer bij jaybird, loop er al mijn trainingen en trailruns mee. Zelfs in de stromende regen blijven ze goed zitten.

Lymoncello

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-21 18:45

Dank jullie wel voor jullie tips en meningen, ga ze is ff vergelijken :)

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 22:24

Sinds een jaar heb ik de Jaybird Tarah. Ik heb super gevoelige oren, oorschelp is snel heel pijnlijk, maar met deze heb ik nauwelijks last. Met bluetooth te koppelen aan m'n telefoon, sporthorloge en laptop.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 09:52

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 10:21

Ik heb een Sony over ear draadloze koptelefoon, ideaal ding en super fijn in gebruik. Blijft ook heel goed zitten tijdens het sporten.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 10:25

Ik heb een akg koptelefoon, noise cancelling. Echt, dat ding zit zo lekker! Blijft ook goed zitten bij mij iig :)