Een crosstrainer kopen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cubone

Een crosstrainer kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-21 01:38

Ja.. Ik mis de sportschool en ga tegenwoordig kapot van de pijn aan mijn rug van gebrek aan beweging. Waar ik normaal fietste, wandelde, trap liep, naar de sportschool ging etc. etc. mogen we natuurlijk al een jaar niks meer en mogen we voorlopig ook niks.

Mijn rug zegt sinds een week of 2 dat hij het er niet mee eens is, en sinds vandaag zit ik aan de pijnstillers van de rugpijn. Ik weet dat de pijn komt van gebrek van beweging (ja, zou kunnen hardlopen maar voel me zo vreselijk bekeken daarmee dat het me in zoverre demotiveert om het te doen. :( ) Zeker omdat ik dankzij de hele lockdown best wel wat aangekomen ben en ik me gewoon niet lekker in mijn vel voel ondanks dat ik gezonder eet dan ooit tevoren.. :n

Nu zat ik na te denken over wat nu. Sportscholen gaan voorlopig nog niet open, en ik heb eerlijk gezegd ook geen zin mezelf in het zweet te werken met een mondmasker om. Niet, omdat ik minder kan ademen - maar het zit gewoon rot. Dus ik wil thuis iets.

Mijn favoriete werkstuk in de sportschool was altijd de crosstrainer. Ik deed over het algemeen 10 minuten wandelen, 10 minuten hardlopen, 30 minuten crosstrainer, 10 minuten "stairs of hell' (die oneindige trappen :D ) en dan nog 20 minuten trainen met gewichten om af te sluiten met 10 minuten wandelen.

Nu snap ik wel dat een cross trainer niet alles van dat kan opvangen, maar tot in hoeverre kan ik er op tellen? Zijn er andere bokkers die zo'n ding hebben en hoe denken jullie er over? Zeker voor de mensen met rugklachten, helpt het jullie?

Matheno

Re: Een crosstrainer kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 10:25

Dat kan een superfijne aanvulling zijn op dagelijkse beweging :j
Als je het dan bijvoorbeeld combineert met een flinke (bos)wandeling dan zou je toch prima aan de dagelijkse beweging moeten kunnen komen.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 10:28

Ik heb sinds een jaar een crosstrainer, Foxy genaamd. :j Foxy en ik zijn goeie vriendjes en ik sta er een paar uur per week op.

Ik vind het fijn voor mijn rug omdat ik dit tussen het werk door kan doen voor de tv, heerlijk.

Foxy is trouwens een Focus Fitness Fox of zoiets, die ik van bol.com heb getoverd.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 12:26

Heb je inmiddels een crosstrainer gekocht ts?

Wij willen ook een aanschaffen. Hik er een beetje tegenaan om zo'n ding in elkaar te zetten.. :')

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-21 12:30

Nee, nog niet. Ik heb er een gevonden die ik wel zie zitten, maar niet meer in de winkel te krijgen natuurlijk |o Ik heb bonnen die ik kan uitgeven bij de Decathlon (scheelt weer 200 euro), dus ik wil deze kopen. Maar natuurlijk is ie net overal uitverkocht. Zit nu te wachten tot ze weer beschikbaar zijn.
Laatst bijgewerkt door Cubone op 10-03-21 12:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Jor1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 12:31

Ik miste de sportschool ook, voor mij was het echt een fijne pauze tussen het werken door. Even mn hoofd leeg maken en aan mn figuur werken haha.

Zelf heb ik spulletjes via Markplaats aangeschaft. Een fiets en een crosstrainer. Matjes voor er onder bij Decathlon gekocht, zo ook gewichtjes.

De Lidl heeft met regelmaat ook aanbiedingen. Nu hebben ze volgens mij een roeiapparaat in de aanbieding.

Succes en veel sportplezier!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 11:37

Cubone schreef:
Nee, nog niet. Ik heb er een gevonden die ik wel zie zitten, maar niet meer in de winkel te krijgen natuurlijk |o Ik heb bonnen die ik kan uitgeven bij de Decathlon (scheelt weer 200 euro), dus ik wil deze kopen. Maar natuurlijk is ie net overal uitverkocht. Zit nu te wachten tot ze weer beschikbaar zijn.

Ik heb daar de voorloper van (met snoer en een iets andere kleur) en heb nog geen klachten na 2+ jaar gebruik. Prettige machine en met een tv erbij valt het trainen goed vol te houden.

Binck8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 12:10

Fietsen, wandelen en tal poliepen kun je nog steeds gewoon doen toch? Juist extra, lekker buiten.
Ik heb trouwens ook een crosstrainer en gebruik deze 2x per week. Ik wel dan een programma af en wil zo'n 750 kcal verbranden per keer. Heb de mijne via marktplaats, een zware met frontwiel. (Ik heb een zware beenoperatie gehad, dus deze was voor mij geschikter dan een achterwiel ivm vlakkere beweging.
Ik heb er een houdertje op zitten waar ik de tablet in schuif en zo kan ik lekker tv kijken. Goed te doen.

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-21 14:45

enzino schreef:
Cubone schreef:

Ik heb daar de voorloper van (met snoer en een iets andere kleur) en heb nog geen klachten na 2+ jaar gebruik. Prettige machine en met een tv erbij valt het trainen goed vol te houden.

Fijn te horen! Ik heb hem zojuist toch maar online gekocht. Ze hadden ineens een "tweedehans" staan op de website van Decathlon. Enkel beschadigde doos, maar daarmee wel dikke korting. Dus toch maar besteld :o Heb er zin in!

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-21 18:41

Afbeelding

Tadaa :D

Direct mezelf even 30 minuten afgeranseld. Heerlijk! Had hem binnen een klein uurtje in mekaar en hij werkt perfect. Hij kan ook aardig zwaar dus ik kan hier mooi een tijdje mee vooruit.

Had er alleen niet aan gedacht dat je op zo'n ding de hoogte in stapt natuurlijk en het plafond is maar 2 meter hoog.. Met mijn 1 meter 50 gaat dat met 10 centimeter te sparen gelukkig, maar lange mensen uitnodigen om te komen sporten zal hem niet worden :')

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 18:48

Veel plezier ermee, TS!

Knap dat je hem zelf in elkaar gezet hebt. Ik pakte hem uit en de moed zonk me gelijk in de schoenen. :')

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-21 19:06

Roosch schreef:
Veel plezier ermee, TS!

Knap dat je hem zelf in elkaar gezet hebt. Ik pakte hem uit en de moed zonk me gelijk in de schoenen. :')

Haha, heb me voor de verandering braaf aan de instructies gehouden. Die waren zo duidelijk dat het niet mis kon lopen, anders had ik ook wel moeite gehad denk ik :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 06:41

Wow, 2 meter hoog plafond, dan woon je in een huis dat meer dan 100 jaar oud is. Veel plezier met trainen.