Daar zijn ze voor. Ze doen niet voor niets het werk dat ze doen, dus probeer dat van je af te zetten. Het is heel moeilijk, dat weet ik, maar wel het beste voor je. Desnoods laat je ze je beginpost hier lezen als dat makkelijker is.
xChanelx
Geplaatst: 28-02-21 15:31
Als je beschermd woont, wil ik je adviseren je begeleiding in te lichten. Wat je nog kunt doen, is een yoga/meditatie/mindfulness online opzoeken en deze doen.
Ik lees nu je laatste bericht: onthoud goed dat de begeleiding er juist voor jou en de andere bewoners is, dat is hun werk.
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Geplaatst: 28-02-21 15:32
Deugenietje schreef:
Durf ze niet steeds lastig te vallen.
Ben bang dat ik hun pijn doe met mijn probelemen.
Ik denk dat ze het vervelender vinden wanneer je het niet doet, want ze zijn er juist om je te helpen! En wanneer je het hen niet verteld, kunnen ze dat ook niet doen.
Sintara
Geplaatst: 28-02-21 15:32
Geloof me, met die zelfmoord poging doe je ze veel meer pijn en ben je ze meer tot last dan als je met ze praat. Ze kunnen je ook veel beter helpen als je ze vertelt wat er aan de hand is. Misschien kan je ze je openingspost van dit topic laten lezen als je het moeilijk vind het hardop te zeggen?
Gaby
Geplaatst: 28-02-21 15:45
Kun je bellen met vrienden/kennissen om even jouw hart te luchten? Of appen als bellen niet lukt? Eventueel kun je ook dag en nacht de Luisterlijn bellen.
Kijk wat wel lukt. Met een dekentje op de bank zitten is ook goed. Misschien lukt het drinken beter als je een kan water/thee/desnoods limonade en een glas naast je op de bijzettafel zet. Probeer te accepteren dat vandaag misschien een 'slechte' dag is, maar dat je morgen met begeleiding/hulpverlening kunt praten over wat je kunt doen om het beter te maken.
In betere tijden kun je misschien noteren welke prikkels je kalmeren (denk aan kleding, koude of warme dranken, muziek, geluiden, geuren, verzwarende deken of kleding die een bepaalde druk geeft, stimming materiaal zoals een fidget cube), zodat je daar in lastigere tijden naar kunt grijpen. Waarschijnlijk zijn er meer dingen die ontspannend/ontprikkelend werken naast wandelen, maar als je je slecht voelt, is het lastig om daar naar te zoeken.
Edit: spelling
Laatst bijgewerkt door Gaby op 28-02-21 16:03, in het totaal 1 keer bewerkt